Soundcore (marka chińskiego koncernu Anker) dołącza do trasy Żywiec Męskie Granie 2025 jako partner technologiczny, odpowiadając za bezpłatne stacje ładowania oraz mobilne strefy testowe sprzętu audio.
Uczestnicy koncertów w siedmiu miastach – Żywcu, Poznaniu, Gdańsku, Szczecinie, Wrocławiu, Krakowie i Warszawie – będą mogli zostawić rozładowany telefon w zamykanych szafkach indukcyjnych, a w międzyczasie sprawdzić najnowsze słuchawki i głośniki marki.
Pierwszy sprawdzian odbył się podczas inauguracji w Żywcu. Na terenie wydarzenia stanęły namioty wyposażone w szafki, które jednorazowo potrafią naładować do 256 urządzeń. Według danych organizatorów już pierwszego wieczoru skorzystało z nich blisko dwieście osób. Obok strefy ładowania działał tzw. truck soundcore – mobilna ekspozycja, w której można było przetestować słuchawki open-ear AeroClip i AeroFit, dokanałowe Liberty 4 Pro czy nauszne Space One Pro, a także porównać przenośne głośniki Boom 3i i Select 4 Go. Producent zapowiada, że truck będzie pojawiał się w centralnych punktach każdego festiwalowego miasta, a aktualne lokalizacje będą publikowane w mediach społecznościowych.
W kolejnych miastach scenariusz współpracy ma wyglądać podobnie: mobilny truck w centrum, strefa ładowania i sprzętowa na terenie koncertu, a lokalne szczegóły ogłaszane na bieżąco w sieci. Organizatorzy będą monitorować wykorzystanie szafek, by w razie potrzeby zwiększyć liczbę punktów zasilania. Jeśli projekt okaże się frekwencyjnym sukcesem, soundcore rozważy podobny format obecności na innych dużych imprezach kulturalnych w Polsce.
Tegoroczna edycja Żywiec Męskie Granie potrwa od lipca do sierpnia.