Spada zysk Sony Ericsson

Newsy
Żródło: Sony Ericsson
Opinie: 44

Sony Ericsson podał swoje wyniki za II kw. 2005 r.

  Q2 2004 Q1 2005  Q2 2005
Ilość sprzedanych telefonów (mln) 10.4 9.4 11.8
Sprzedaż (EURO m.) 1504 1289 1614
Zysk przed opodatkowaniem (EURO m.) 113 70 87
Zysk netto (EURO m.) 89 32 75

Ilość sprzedanych telefonów koncernu wzrosła o 14% w porównaniu rok do roku oraz o 26% w porównaniu do I kw. bieżącego roku. Wartość sprzedaży urosła o 7% w porównaniu rok do roku. Spadek zysku netto firma tłumaczy wydatkami na R&D. Wskaźnik Average Selling Price (ASP) pozostał stabilny. SE przewiduje, że w tym roku wszystkim producentom uda się sprzedać 720 mln sztuk telefonów komórkowych.

Opinie:

Opinie archiwalne (44):

Komentuj

Komentarze / 44

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    on pisze: 2005-07-15 11:19
    Nie dziwie sie, kupilem nowego k700, dwa razy w serwisie bo sie wiesza .....
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2005-07-15 11:21
    Na telefonach SE to zarabiają polscy operatorzy.I jakoś dziwnie nie chcą wprowadzić pozostałych modeli.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kozo pisze: 2005-07-15 11:26
    W 3 kwartale bedzie lepiej bo dojda zyski z d/k 750i , ktore napewno beda niemałe :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Śmierć pisze: 2005-07-15 11:32
    A wciaz nie ma na polkach nastepcy p910i :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2005-07-15 11:44
    pamietam jak czytalem wypociny fanow SE w 2001 , w 2002 na GOL i newsy ze za dwa lata SE bedzie pierwszy w sprzedazy telefonow i co? i nic , dalej sprzedaja ile sprzedawali a nawet mniej bo LG ich przegonil. SE robi gowno
    0
  • Users Avatars Mini
    Cood pisze: 2005-07-15 11:55
    Franek... tak ogolnie to SE to jedne z lepszych telefonow. Nie musza byc na pierwszym miejscu pod wzgledem sprzedazy, bo dotychczasowy lider - nokia juz lekko sfiksowala i do kazdego telefonu tworzy zupelnie oddzielne zestawy sprzetowe, a sa to wielkie koszta dla uzytkownika, a godnego nastepcy 6310i nigdy nie poznamy, bo po prostu stworzyli za dobry telefon, a teraz robia juz tylko gowno. Jesli chodzi o siemensa, to raczej zenada pod kazdym wzgledem... Uwazam ze SE ma duzy potencjal, ktory starannie wykorzystuje. Sam mialem juz kolo 6 Nokii, ze 2 siemensy a teraz mam K700i i nie brakuje mi w nim prawie nic. Naprawde dobry telefon. Moze nie podoba mi sie tylko cena u opow, ale stwierdzam, ze telefon jest wart swej ceny.
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2005-07-15 11:59
    a co to są te wydatki na R&D ???
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2005-07-15 12:05
    Cood: daj spokoj o potencjale , ja pamietam doskonale co szumnie zapowiadali szefowie SE pare lat temu , nie udalo im sie tego zrealizowac , procentowo udzial jest dalej taki sam jaki byl na poczatku i gadanie jakie oni "swietne" telefony robia nic tu nie pomoze
    0
  • Users Avatars Mini
    9876 pisze: 2005-07-15 12:16
    dokładnie teraz powinno być lepiej jak ruszy sprzedaż d/k7500 w 800 i tańszych modeli 300
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2005-07-15 12:17
    Bo w naszym pieknym kraju panuje dziwne przekonanie,że nie ma znaczenia co ma telefon,ale ma mieć napis nokia,czasy 51xx,61xx,6210,6310 już mineły.Teraz każdy inny producent jak SE,Samsung,Lg nawet Sagem robią lepsze i bardziej zaawansowane słuchawki.Często słyszałem jaki to fajny mam tel. i po chwili,ale to nie nokia one są lepsze,ale niczym tego potwierdzić nie mogli.Zamiast 15 modeli low-end`owych mogli zrobić dwa dobre.Jak (aż mi wstyd)mój kumpel zamiast k500i kupił 6610i,komedia.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-15 12:23
    ~~~yogi - może i racja, tylko zauważ, że Nokia na swoją opinię zapracowała. Kilkuletnie modele tego producenta ciągle są na chodzie, co trudno powiedzieć np. o takim Sagemie, który raczej opinię ma nieciekawą, ale równie zasłużoną.
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2005-07-15 12:25
    yogi: Bo wiesz Nokia to Nokia. Ktoś woli mieć 2600 niż T290i za mniejsze pieniądze, albo 6610i zamiast Sagema Myx5-2 czy Myx7. W pewnych kręgach się utarło, że Nokia to robi najlepsze telefony, proste w obsłudze, bezawaryjne itp. Firma jedzie na opinii i nowym takim jak SE ciężko jest przekonać lud do swoich wyrobów. To jest takie podobne przekonanie jak to o wyższości aut niemieckich nad japońskimi. Dzięki temu mamy drogi pełne złomu z Niemiec (20 letnie golfy itp.). Potem tylko jest zdziwienie, że "wypasiona" Nokia to nawet nie wysyła MMSów a koleś obok z tańszym aparatem to ma.
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2005-07-15 12:27
    Alexander25: Nokia też się psuje. Już zapomniałeś o seriach awarii 3310 (m.in. rozłączała się), 5110 (zanikał wyświetlacz), 8210, 6510, nawet 6310 (bez "i") która potrafiła się wyłączyć kilka razy dziennie w kieszeni.
    0
  • Users Avatars Mini
    Eryk pisze: 2005-07-15 13:10
    ja kupilem t630 i po 2 tyg wyladowal juz w serwisie. Ale z SE jestem zadowolony. I na dzien dzisiejszy nie wracam do Nokii :)\-)
    0
  • Users Avatars Mini
    tele-ekspert pisze: 2005-07-15 13:17
    dziwne.... przecież se robi najlepsze telefony na rynku. ale to pewnie przyzwyczajenie ludzi do marki... tylko nokia i nokia i srokia....
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-15 13:25
    ~~~rafals - powiem szczerze, że spotkałem się tylko raz z problemem zanikającego wyświetlacza na 5110, choć ogólnie to model nie do zdarcia ;) . Nie mówię ,że Nokia się nie psuje, bo to byłaby herezja. Jednak na sprzedawanie ilości , to ich awaryjność nie jest wielka. Wg . moich znajomych z 2 salonów najczęsciej zdychają wszelkiej maści Siemensy.
    0
  • Users Avatars Mini
    pustelnik pisze: 2005-07-15 13:33
    R&D - Research and Development
    0
  • Users Avatars Mini
    Kamik pisze: 2005-07-15 13:36
    Nokia nie tylko zapracowała na opinę produktami ale też postawiła na obsługę posprzedażną (serwis), rozbudowała sieć serwisową i postawiła na dwa dobre centra serwisowe. Wpadki były (8210) ale potrafili z nich wybrąć. Inni producenci obudzili się z letargu poniewczasie. W tym SE i inni.
    0
  • Users Avatars Mini
    Windy pisze: 2005-07-15 13:59
    No i bardzo dobrze że im zysk spada, złodzieje robią z ludzi pajaców, chodźby w serwisach bo nieche mi sie telefonów naprawiać.
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2005-07-15 14:02
    kamik**akurat SE jeszcze jako Ericsson rozbudował sieć serwisową(service point) i jako pierwszy wprowadził naprawy na miejscu w ciągu 15min.,a jak sie nie dało to dawali zastępczy tel.W Trójmieście było (i są) 10 takich punktów.
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2005-07-15 14:07
    I możesz sam aktualizować soft ze strony SE.
    0
  • Users Avatars Mini
    SepecaT pisze: 2005-07-15 14:09
    SE , sagemy ,samsungi ,alcatele itd kupuja ludzie wiedzacy co chca ,majacy ugruntowane zdanie na temat rynku , a nokie ... coz kupuje po prostu bydlo.
    0
  • Users Avatars Mini
    carlo pisze: 2005-07-15 14:31
    SE wypuszcza mało telefonów, większość jest z wyższej półki a jednak zdecydowana większość ludzi (nie interesujących się telefonami) kupuje te tańsze - głównie Nokie. Ci co się interesują telefonami najwyżej oceniają SE co widać po ankietach na największych portalach GSM np. mobile-review. I zgadzam się co do k750/w800 - są to tak dobre modele, że powinny trochę podciągnąć sprzedaż.
    0
  • Users Avatars Mini
    Cood pisze: 2005-07-15 14:39
    Tak duzo mowicie o Nokii i jej dobrych telefonach. Owszem one byly, podkreslam byly dobre. Ale niestety patrzac na nowe modele telefonow to w tej chwili nokia raczej nie moze zachwycic niczym porzadnym. Jestem pelen szacunku dla tej firmy, sam wychowalem sie na jednym z najlepszych telefonow czyli 3210 i kilka razy do niego wracalem, ale teraz to juz nie jest to samo co kiedys... a szanse nowym, np. SE powinnismy dac, bo prosukuja dobrze. Nawet tak zjezdzany Sagem... potrafili zaskoczyc czyms nowym, moze niekoniecznie udamy, ale przynajmniej nie zamkneli sie w jakis okreslonych ramach jak Nokia... tyle, ze niestety Nokii bedzie juz trudno w sobie cos zmienic... jak juz mowiliscie, Nokia to marka, a marka potrafi czasem trwac bardzo dlugo.
    0
  • Users Avatars Mini
    sharky pisze: 2005-07-15 14:39
    @Yogi: to moze powiesz mi gdzie jest ta "rozbudowana siec serwisowa" SE? Ostatnio jak wyslalam pytanie o autoryzowane punkty, gdzie mozna naprawic telefon w ramach gwarancji to otrzymalam liste zawierajaca 19 pozycji na cala Polske (!!) (z czego 3 pozycje to Warszawa, i po 2 pozycje w Krakowie i Bytomiu). Nokie pod tym wzgledem bije SE na glowie :). Juz nie mowiac ze informacje o serwisach sa latwo dostepne na str Nokii, a na se brak tej informacji.
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-07-15 14:41
    ***yogi*** masz rację ale poziom był żenujący, bo założenie było takie, że sprzedawca ma naprawić telefon, potem była wersja żeby je tylko zbierać i broń boże nie naprawiać tylko wysłać do Centru Serwisowego i w końcu sprzedali te biurka do napraw jako "opłatę akcesyjną" serwisom za możliwość naprawiania na miejscu (koszt 1200 euro!!!) a właściciele serwisów kupili to jak ciepłe bułki nie bacząc na to, iż w przypadku dezautoryzacji Centrum Serwisowego z którym mają umowę tracą tę kwotę i zostają im biurka z kompem pentium I 200-stoma sztukami śrubek do Ericssona. śmieszne jest to że to było w 2004 roku i o Ericssonie nikt nie pamiętał. 10 punktów w 3-mieście to wybacz ale nie było(pewnie brakło biurek) a telefony zastępcze faktycznie dawali
    0
  • Users Avatars Mini
    lotus79 pisze: 2005-07-15 14:47
    Ja za swoją Nokię dałem 1600zł. więc nie gadajcie że wszyscy kupują tanie modele. Miałem Panasonica, i SE, ale noki nic nie przebije. Jest to moja pierwsza nokia i nigdy nie zmienię marki na inne badziewie... ***SepecaT tak się składa że wiem co chcę, a największym chamem i prostakiem jesteś ty gniocie paskudny... (jak masz pisać tak niezwykle konstruktywne opinie to lepiej zadzwoń do ojca Rydzyka, on cię zrozumie...)
    0
  • Users Avatars Mini
    sdsdf pisze: 2005-07-15 15:01
    **lotus79 - sam piszesz jak nokia fan... zadnych inteligentych i konkretnych wypowiedzi...
    0
  • Users Avatars Mini
    lotus79 pisze: 2005-07-15 15:12
    Faktycznie, ale wkurzył mnie ten koleś...
    0
  • Users Avatars Mini
    lotus79 pisze: 2005-07-15 15:16
    Miałem SE T310 i SE T630 myślałem że są to jedne z lepszych telefonów, moje myślenie zmieniło się kiedy kupiłem moją pierwszą nokię 3300. Od tej pory tylko tą markę poważam...
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzechotnik pisze: 2005-07-15 15:48
    spada... nie spada ta sprzedaż . We Włoszech widziałem że tam głównie używają SonyEricssonów .... a Polacy - Nokiarze :P
    0
  • Users Avatars Mini
    lotus79 pisze: 2005-07-15 15:52
    A ja widziałem w Londynie głównie Nokie (szczególnie 5210) Byłem rok temu, może teraz się zmieniło...
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-07-15 16:05
    Z tabelki wynika, że SE zwiększyła sprzedaż kosztem rezygnacji z zysków niezbędnych do dalszego rozwoju firmy. W efekcie SE średnio raz na kwartał przedstawia na rynku coś nowego. Ta polityka powoduje to, że są ciagle na końcu tabeli znanych producentów telefonów. Powyższe komentarze większości zwolenników SE umacniają mnie w przekonaniu, że kulturalni ludzie używają aparatów innych firm.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzechotnik pisze: 2005-07-15 16:10
    ltous : oby oby heheheheh
    0
  • Users Avatars Mini
    Pomarańcza pisze: 2005-07-15 18:14
    Moim marzeniem byłoby gdyby wyprodukowali 6310i II generacji - jak by ją nazwali nie ważne, byleby miała funkce i baterie jak w 6310i. Chyba napiszę petycję do Nokii... Pozdrawiam !
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2005-07-15 18:28
    Moim zdaniem obydwie firmy i Nokia i SE robią bardzo dobre telefony. Jest w czym wybrać. Zstrzeżenie można mieć co nieco do cen Nokii ale skoro sprzedają się dobrze nawet z takimi cenami to nie ma problemu.
    0
  • Users Avatars Mini
    lotus79 pisze: 2005-07-15 20:39
    ***SepecaT jeśli piszesz negatywnie o produktach Noki to ja mogę się z tobą nie zgodzić, ale jeśli ludzi używających tych telefonów nazywasz bydłem to nie dziw się że moja reakcja jest jednoznaczna...
    0
  • Users Avatars Mini
    SepecaT pisze: 2005-07-15 19:37
    Lotus79 co ty tak bierzesz wszystko do siebie, troche dystansu. Ale fakt napisalem troche prowokacyjnie ,ale tylko po to bo lubie jak fanatyczni nokiarze pluja sie potem o nic z jednym koronnym argumentem "bo nokia to nokia". Ja tez mialem kiedys nokie i dala mi bardzo w kosc dlatego nie mam szacunku do tej firmy.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-07-15 22:19
    ***zawiasa - a jak ja używam jednocześnie (a używam) Nokii i Sony Ericssona , to co wtedy ? ;-) Polecam Ci looknąć na gazeta.pl , news o telefonach , akapit "Konkurent finów". Pozdrawiam:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    SepecaT pisze: 2005-07-16 00:00
    lotus79* Nie chodzilo mi o to zeby kogos obrazac , napisalem niefortunnie "bydlo" ,a mialo to znaczyc "owczy pęd"
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-07-16 00:51
    ***issa - napisałem "komentarze większości zwolenników SE..." TY jesteś chlubną mniejszością.
    0
  • Users Avatars Mini
    GSM pisze: 2005-07-16 16:09
    A ja wczoraj zrobilem taki biznes na babie, ktora to twierdzi ze "tylko Nokia" dala mi C65, wziela 3410 i dostala 2 dychy w lape :D:D:D:D:D... a wracajac do wadliwych Nokii - 8250 - psuje sie doslownie wszystko, 3310 - no koncowki mocy wysiadaja i zasiegu nie ma, 8210 - kolejny model w ktorym wszystko siada od wyswietlacza po padajacy soft, 3510i z padajacym flshem po wgraniu kilku dzwonkow :). Pozatym czasy nokii 5110, 6310i, 3310 itp. ktore byly skladane w Finlandii lub Niemczech dawno minely. Tez sie przenisli do Chin i w/g mnie wiele na tym stracili :) poprostu to nie ta sama nokia :) A S-E rozwija sie calkiem ladnie i cenowo to chocby nokii tez wypada swietnie (ile kosztuje chocby nokia z IrDA, bluetooth, camera, 65k kolorow na wyswietlaczu aile S-E). Znam wiele osob uzywajacych S-E i z tego cowiem to sa niezadowloeni tylko z modelu T230 z wyzszych a takze z T68i sa zadowoleni.
    0
  • Users Avatars Mini
    misiek939 pisze: 2005-07-16 20:10
    Telefony robią coraz lepsze, a zysk spada :D
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2005-07-18 21:25
    największym minusem se jak dla mnie jest brak normalnej strony www w jezyku polskim. jak gdzies się tylko hce zagłebić to info po angielsku. ja rozumiem co pisze, ale na pewno nie kazdy sie uczy obcych języków.o małej gamie modeli nie wspomne. nokia bije pod tym względem konkurencje na głowę. niestety...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: