Stanowisko URTiP ws. wolnych zasobów GSM 1800 i UMTS - oficjalny komunikat

Newsy
Żródło: URTiP
Opinie: 17

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej Witold Graboś Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty przedstawił "Stanowisko w sprawie sposobu zagospodarowania wolnych zasobów częstotliwości dla systemów telefonii ruchomej UMTS i GSM 1800".

Stanowisko zawiera informacje na temat dostępności częstotliwości dla telefonii ruchomej, analizę wyników publicznych konsultacji środowiskowych w sprawie sposobu wykorzystania wolnych zasobów oraz obecne możliwości ich rozdysponowania.

Prezes URTiP podpisał również decyzję w sprawie powołania Zespołu do spraw przygotowania koncepcji przeprowadzenia przetargów na rezerwację częstotliwości UMTS i GSM 1800. W skład zespołu wchodzą zarówno pracownicy Urzędu, jak i członkowie Rady Telekomunikacji, organu opiniodawczo-doradczego Prezesa URTiP.

Zdaniem Prezesa URTiP przetarg powinien zostać ogłoszony i przeprowadzony po wejściu w życie nowej ustawy Prawo telekomunikacyjne. Nowe prawo wprowadza bowiem odmienne wymagania w zakresie rezerwacji częstotliwości. Aktualnie Parlament kończy prace nad projektem tej ustawy i wkrótce powinien on trafić do podpisu Prezydenta RP.

Prezes Witold Grabos poinformował również, iż przed ogłoszeniem przetargu zostanie opracowany szczegółowy plan zagospodarowania częstotliwości w zakresie UMTS i GSM 1800.

Stanowisko Prezesa URTiP ws. wolnych zasobów GSM1800 i UMTS znajduje się tutaj (115 KB, plik Word)

Opinie:

Opinie archiwalne (17):

Komentuj

Komentarze / 17

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    chcemy nowego pisze: 2004-07-14 21:47
    operatora GSM
    0
  • Users Avatars Mini
    Paweł GSM pisze: 2004-07-14 23:04
    Widać po przeczytaniu dokumentu że Plus i Idea trzęsą portkami! Tylko Era chce wolnego przetargu, pozostałe są przeciwne 4 operatorowi... Era nie ma się czego bać bo jest najlepszą siecią!
    0
  • Users Avatars Mini
    mar pisze: 2004-07-14 23:15
    Pawel GSM: chyba nie rozumiesz problemu. Erac chce WOLNEGO przetargu, co oznacza, że chce brać w nim udział właśnie po to, by wykupić częstotliwości i nie dopuścić do wprowadzenia 4-go operatora. Eh...
    0
  • Users Avatars Mini
    Spinner pisze: 2004-07-14 23:21
    Zaden z operatorow w trakcie konsultacji nie odniosl sie (poza ERA) do pytania, czy nowy operator powininien zaplacic te sama kase za przydzial czestotliwosci. Ci dotychczasowi zaplacili po 650 mln za koncesje, ale teraz w prawie nie ma koncesji tylko zezwolenia platne 5.000 euro. Komorkowcy jak mantre bredza formulke o rownych prawach, czyli nowi musza placic tyle samoo. Bzdura! Prawo sie zmienilo, a jesli opy chca, aby nowy placil tyle samo - niech rownie glosno mowia, ze chca roamingu krajowego i wprowadzenia w zycie operatorow MVNO. Monopolistom dziekujemy! Czekamy na nowego opa, z duza forsa oraz wprowadzenia roamingu krajowego.
    0
  • Users Avatars Mini
    PREZES Z LUBLINA pisze: 2004-07-14 23:26
    TAK SZCZERZE MÓWIĄC TO PREZES URTiP TO WYRAZIŁ STANOWISKO I W SUMIE TO NIC NOWEGO I Z ZASKAKUJĄCEGO NIE POWIEDZIAŁ... CO TU KOMENTOWAĆ, PO PROSTU ODŁOŻONO PODJĘCIE WAŻNYCH I SZCZEGÓŁOWYCH DECYZJI NA PÓŹNIEJ - CO NIE ZNACZY ŻE ŹLE ZROBINO. PREZES, LBN.
    0
  • Users Avatars Mini
    ufo2001 pisze: 2004-07-15 00:05
    Paweł GSM, Ty chyba widzisz tyłkiem a nie głową. Era nie była, nie jest i nie bedzie najlepsza siecią. Pozostali operatorzy również. A zasięg Ery, po 3 latach braku inwestycji jest obecnie W CAŁEJ POLSCE gorszy niż Plusa czy IDEI. Prawda w oczy kole....
    0
  • Users Avatars Mini
    Mariusz. pisze: 2004-07-15 00:07
    Zgadzam się z opinią ***Spinnera. Nic dodać nic ująć. Czekamy na nowego operatora. Znając życie opóźni się to dosyć znacznie. Ale poczekamy, zobaczymy. Jeżeli chodzi o ceny usług to są one rzeczywiście NISKIE. Oczywiście porównując do zachodnich sieci, bo do naszych zarobków to są one baaaardzo wysokie...
    0
  • Users Avatars Mini
    ufo2001 pisze: 2004-07-15 00:10
    A co do czwartego operatora ludzie nie łudzcie sie. Nikogo nie stac na uruchomienie sieci na 1800 MHz. Stawianie nadajników co 4 km a w miastach co kilkaset metrów jest nieopłacalne. (w GSM 900 co 15-20 km i podobnie w miescie co kilkaset m do 1 km)W tej chwili operatorzy mają po 4 tyś. BTSów. Aby pokryć Polsce zasięgiem na 1800 MHz trzeba było postawić od 10 do 15 tys BTSów. Na to nikogo nie stać. Sama procedura uzyskania pozwoleń to droga przez mękę.... Roaming wewnętrzny jest zabroniony zatem nie liczcie na cuda. Ani Dialog, Tele2 i Netię na GSM1800 po prostu nie stać. Niestety 3 operatorów w Polsce to max i nikt wiecej nie ruszy........... Bardziej liczyłbym na obnizenie opłat......... UMTS to zupełnie inna bajka..... jeszcze droższa...
    0
  • Users Avatars Mini
    Paweł GSM pisze: 2004-07-15 01:00
    Dla mnie Era jak narazie jest najlepszą siecią a byłem klientem tez Plusa i Idei i zdania nie zmienie dopóki Era mnie nie zawiedzie. ufo2001 zasięg ery jest najlepszy, w wielu miejscach szczególnie Idea wysiada (olała też cell info w W-wie), plus ma bardzo podobny zasieg do Ery. Wiem że w stolicy to idea ma najwiecej BTSów ale nie przekłada się to na najlepszy zasięg! U mnie w domu w centrum ginie zasieg tylko w idei, inne full kresek, podobnie u znajomych, i w wielu innych miejscach kraju, nawet na międzyarodowej strasie E7! Oczywiście mapki idei mówią co innego. A znam się na nadajnikach bo sam szukam nowych netmonitorem...
    0
  • Users Avatars Mini
    kubus pisze: 2004-07-15 02:06
    ufo2001: idea startowala w 1998r z koncesja tylko na gsm 1800, siec byla dosc dlugo dostepna tylko w duzych miastach Polski. Wiec nowy moze podobnie rozpocznie oferowanie swoich uslug od najwiekszych aglomeracji miejskich w PL. W sumie to sa jakies dane statystyczne ktore mowia o tym jaki % Polakow uzywajacych komorek pochodzi wlasnie z najwiekszych miast Polski..
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-07-15 09:48
    A ja chcę jeszcze jednego operatora! I Maybacha - jeszcze jednego!
    0
  • Users Avatars Mini
    ufo2001 pisze: 2004-07-15 10:10
    Paweł GSM. Niestety , Era ma słabszy zasięg niż Plus. Nie wszędzie ale to prawda. Od 3 lat nic nie robi a Plus stawia po 600 BTSów rocznie. Co do Netmonitora ja tez go używam, prowadze też stronę poświeconą zasięgowi operatorów GSM (www.ufo2001.republika.pl). Inni koledzy, którzy prowadza podobne strony poswięcone zasięgowi, potwierdzają, że Era spadła na 3 miejsce w zasięgu. Może znasz sposób na Netmonitora w Nokiach serii DCT-4.
    0
  • Users Avatars Mini
    Paweł GSM pisze: 2004-07-15 10:53
    +++JESTEM JAK NAJBARDZIEJ ZA 4 OPERATOREM-to mniejsze Czechy mają 3 a my co? ufo2001-bywałem na tej stronie i to nie raz (nawet kiedyś w sądzie dalem odp.bardzo dobra...), z zeszłym roku w zachodniopomorskiem byłem na wakacjach i siosta w idei co las nie miała jako jedyna zasięgu a najwięcej wstydu najadła się w Kołobrzegu gdzie w całym powiecie wogóle nie było zasięgu, powrócil po g.20! Przez rok mogło się coś poprawić... w sierpniu będę w Swinoujściu i zobaczę jak teraz jest. Wszyscy znajomi potwierdzają że to Era ma nadal najlepszy zasięg. A ważniejsza jest jakość niż ilość. Wg.komunikatow prasowych PTC wyda w tym roku ok.90% więcej na budowę nadajników, więc może coś się ruszy jesli jest wg.ciebie tak żle.... Co to Nokii to nie potrafię ci pomóc, mi padła Nokia i używam teraz Netmonitora w Mitsubishi M320.
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-07-15 11:42
    Ja też nie zgadzam się zupełnie z twierdzeniem, że Era ma najsłabszy zasięg, niezależnie od tego ile i czego stawia. Możliwe, że to ja mam szczęście, ale ostatnio trochę jeżdżę po Polsce w te i we wte i muszę uczciwie przyznać, żeśmy sprawdzali z chłopakami, że Era i Plus działają bardzo dobrze, a Idea raz rewelacyjnie a raz wcale. Nie wiem na czym to polega, ale Era ma to jakoś równomiernie porozkładane a Idea skokowo.
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-07-15 11:48
    A myślałem już że wczoraj Tele2 dostanie koncesję... A czytaliście wypowiedż Idei? Trochę radykalnie się wypowiadają, że 4 op jest niepotrzebny! Era dba o własne interesy, ale przynajmniej jest szczera i mówi, o co jej chodzi. najbardziej zaś mgliste jest stanowisko Plusa, który chciałby a się boi...
    0
  • Users Avatars Mini
    Paweł GSM pisze: 2004-07-15 14:08
    ***locco*** masz rację! Piszę że Era ma najlepszy zasięg nie dlatego że mi za to placą, ale z własnych i przyjaciół oraz rodziny obserwacji, żeczywiście zasięg idei skacze, raz pełny a za chwilę bliski zeru... inne sieci trzymają przeważnie stały poziom. Coś te BTSy Centertela jakieś nietakie;-) A porównajcie np. cell info naszych sieci? W Erze w mieście mam np. nazwę swojej ulicy na wyświetlaczu, dworce, budynki, ronda, place, parki, osiedla itp. a w innej dzielncy np.u babci: Mazowiecki Park Krajobrazowy / Warszawa (a mieszka przy lesie :-)) na trasie ładne nazwy geograficzne i różne miejcowości...
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-07-18 13:40
    Za rok powinniśmy mieć 4 operatora, powstaje pytanie tylko czy nasi dotychczasowi operatorzy dopuszczą do tego?
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: