T-Mobile Polska, we współpracy z Dawidem Podsiadło i Fundacją SEXEDPL, zainaugurował nową odsłonę kampanii społecznej #HejtOutLoveIn. Jej celem jest przełamanie obojętności wobec mowy nienawiści i zachęcenie do realnej reakcji – także poprzez podpisanie Deklaracji Niezgody na Hejt na stronie hejtoutlovein.pl.
Badanie T-Mobile pokazuje, że ponad 80% Polaków uznaje hejt w sieci za jeden z najpoważniejszych problemów społecznych. Wśród osób z pokolenia Z 2/3 doświadczyło hejtu osobiście lub w swoim otoczeniu. Problem napędza efekt kuli śnieżnej: osoby dotknięte hejtem pięć razy częściej same stają się jego sprawcami. Organizatorzy podkreślają też dysproporcję głośności – „5% hejterów potrafi zagłuszyć pozostałe 95%”.
Fundacja SEXEDPL, partner kampanii, prowadzi Antyprzemocową Linię Pomocy – rozwiązanie technologicznie wspierane przez T-Mobile, które ma docierać do tysięcy osób w całym kraju.
W ramach #HejtOutLoveIn marka akcentuje proste zasady reagowania: zostawianie słów wsparcia, okazywanie solidarności i oznaczanie treści hashtagiem #HejtOutLoveIn.
Tegoroczne działania wpisują się w szerszą platformę T-Mobile „Burzymy Bariery”, która łączy perspektywę technologiczną, edukacyjną i społeczną. Operator podkreśla, że walka z hejtem to wspólna odpowiedzialność i element budowania bezpieczniejszej przestrzeni online.
Deklarację sprzeciwu wobec hejtu mogą podpisać osoby prywatne i organizacje. Do inicjatywy dołączyli już m.in. Dawid Podsiadło, Anja Rubik, Maciej Zakościelny, Helena Englert, Karolina Dąbrowska, Karolina Pilarczyk, Irena Wielocha i Anna Dec.
Spot i materiały kampanii przygotowała VML, zakupem i planowaniem mediów zajął się Mindshare, a działaniami PR kieruje 24/7Communication.