Telekomunikacja Polska po I kw. 2011 r. - wyniki

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 0

Omówienie wyników Telekomunikacji Polskiej za 1 kwartał 2011 roku - oficjalne dane:

  • spadek przychodów o 7,8% rok-do-roku wobec -8,5% w całym 2010 roku

  • obniżenie bazy kosztowej5 w 1 kw. o 5,9% rok-do-roku dzięki optymalizacji kosztów

  • marża EBITDA na poziomie 38,5%, stabilna w porównaniu z 38,9% w 2010 roku

  • tendencja wzrostowa w segmencie usług dostępu do Internetu potwierdzona przez 11 tys. przyłączeń netto w 1 kw. 2011 roku

    • wzrost liczby klientów o 35 tys. względem 2010 roku, dzięki zmianom cen

  • wzrost liczby klientów telewizji o 38% rok-do-roku, do 577 tys.

    • liczba abonentów płatnej telewizji (premium) osiągnęła 153 tys.

Kluczowe wskaźniki

Telefonia stacjonarna 1 kw. 2011 1 kw. 2010 Zmiana
Przychody (w mln zł) 2 131 2 311 -7,8%
Liczba łączy stacjonarnych (w tys.)* 6 164 6 893 -10,6%
Liczba detalicznych dostępów szerokopasm. (w tys.) 2 297 2 262 1,5%
Liczba klientów usług TV (w tys.) 577 417 38,3%
Marża EBITDA (jako % przychodów) 38,5% 39,8% -1,3 pp

* W tym Orange WLR i Orange WLL

W segmencie telefonii stacjonarnej, Grupa TP podlega nadal silnej presji ze strony konkurencji oraz procesowi wypierania telefonii stacjonarnej przez telefonię komórkową. Pomimo tych czynników, następuje stopniowa poprawa trendu w zakresie przychodów: w 1 kw. 2011 roku przychody zmniejszyły się o 7,8% wobec -8,5% w całym 2010 roku. Spadek przychodów wynikał głównie ze strukturalnego spadku liczby abonentów stacjonarnych, przy czym równocześnie nastąpił postęp w segmencie dostępu szerokopasmowego. Po dokonaniu w 2010 roku korekty cen, Grupa TP odnotowała wzrost bazy klientów usług dostępu do internetu w trzech kolejnych kwartałach – 1 kw. 2011 potwierdził ten trend, przynosząc wzrost liczby klientów o 11 tys. Utrzymał się wysoki wzrost dla usług TV – liczba klientów tych usług zwiększyła się o 38% rok-do-roku, przekraczając poziom 577 tys.

Marża EBITDA dla segmentu telefonii stacjonarnej wyniosła w 1 kw. 2011 roku 38,5% wobec 39,8% w analogicznym okresie 2010 roku. Spadek marży wynikał przede wszystkim z erozji przychodów, zrównoważonej częściowo przez obniżenie bazy kosztowej5 o 5,9%.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: