TeliaSonera w I kw. 2011 r.

Newsy
Żródło: TeliaSonera
Opinie: 1

TeliaSonera opublikowała swoje wyniki w I kw. 2011 r.

Znacząca poprawa marży

• Przychody ze sprzedaży netto w lokalnych walutach, przy wyłączeniu przejęć, wzrosły
o 2,5%. W walucie prezentacyjnej, przychody ze sprzedaży netto spadły o 5,6% do 24 725 mln SEK (z 26 190 mln SEK).
• Baza kosztowa w lokalnych walutach, przy wyłączeniu przejęć, wzrosła o 4,1%. W walucie prezentacyjnej, baza kosztowa spadła o 3,9% do 7 716 mln SEK (z 8 031 mln SEK).
• Poziom EBITDA bez pozycji jednorazowych i przy wyłączeniu przejęć wzrósł w walutach lokalnych o 5,3%. W walucie prezentacyjnej, EBITDA bez pozycji jednorazowych spadł
o 1,5% do 8 812 mln SEK (z 8 945 mln SEK). Marża EBITDA bez pozycji jednorazowych wzrosła do 35,6% (z 34,2%).
• Zysk z działalności operacyjnej bez pozycji jednorazowych spadło o 2,6% do 7 247 mln SEK (z 7 444 mln SEK).
• Zysk netto przypadający na właścicieli spółki dominującej spadł o 1,6% do 4 646 mln SEK (z 4 722 mln SEK), a zysk na akcję zmniejszył się do poziomu 1,04 SEK (z 1,05 SEK).
• Wolne przepływy pieniężne spadły do 2 587 mln SEK (z 3 372 mln SEK), na co wpłynął wyższy poziom zapłaconych zobowiązań podatkowych w wysokości 0,9 mld SEK.
• Liczba abonentów w kwartale wzrosła o 2,1 mln w ujęciu skonsolidowanym, podczas gdy liczba abonentów w spółkach stowarzyszonych spadła o 1,2 mln. Łączna liczba abonentów wynosiła 158,0 milionów.
• Korekta perspektyw grupy na rok 2011 z raportu na koniec 2010 r. Oczekuje się, że wzrost przychodów ze sprzedaży netto w lokalnych walutach, przy wyłączeniu przejęć, wzrośnie o ok. 3%.

Komentarz Larsa Nyberga, Prezesa Zarządu TeliaSonera

„W pierwszym kwartale udało się nam poprawić nasze marże, choć wzrost przychodów ze sprzedaży netto był nieco niższy od oczekiwanego. Nawet jeżeli pominiemy lepszą rentowność uzyskaną w Hiszpanii, marża EBITDA bez pozycji jednorazowych wzrosła o prawie jeden punkt procentowy w porównaniu do analogicznego kwartału poprzedniego roku.

Na niektórych skandynawskich rynkach komórkowych zanotowaliśmy niższy wzrost niż w poprzednich kwartałach, co było efektem działań urzędu nadzoru, niższą sprzedaż telefonów i nieco niższe przychody z tytułu świadczenia usług. W krajach bałtyckich wciąż czekamy na odbicie. W Hiszpanii spółka Yoigo wciąż zwiększa udział w rynku i każdy miesiąc tego kwartału zamknęła na plusie. Pomimo tego, nasze przychody ze sprzedaży sprzętu były niższe niż poprzednio; spadło też tempo wzrostu użytkowania wskutek niezbyt dobrej sytuacji makroekonomicznej w Hiszpanii.

Eurazja pozostaje głównym motorem naszego wzrostu; w pierwszym kwartale przekroczyliśmy liczbę 30 mln abonentów w ujęciu skonsolidowanym, dzięki silnym wzrostom w Kazachstanie, Uzbekistanie i Nepalu. W usługach szerokopasmowych w kwietniu osiągnęliśmy kamień milowy – mamy obecnie ponad milion abonentów telewizji na rynkach skandynawskich i bałtyckich. Apetyt na szybszy Internet obsługujący HD TV, gry online oraz usługi na żądanie jest praktycznie nieograniczony; ostatnio ogłosiliśmy modernizację 800,000 szerokopasmowych połączeń w Szwecji za pomocą VDSL2, co pozwoli nam zaoferować klientom znacznie szybszy Internet.

W Turcji podjęliśmy decyzję o zajęciu bardziej zdecydowanego stanowiska w celu ochrony naszych praw akcjonariusza oraz zabezpieczenia dobrego ładu korporacyjnego w spółce Turkcell. W związku z tym postanowiliśmy wytoczyć sprawę Prezesowi Zarządu, w związku z odmową uznania naszych praw akcjonariusza mniejszościowego. Jestem także przekonany, że jeszcze w tym roku znajdziemy rozwiązanie trudnej sytuacji własnościowej w spółce Turkcell.

Sytuacja finansowa TeliaSonera jest dobra i jesteśmy zadowoleni, że w kwietniu mogliśmy zwrócić naszym akcjonariuszom dodatkowe 10 mld SEK w drodze oferty publicznej. Wciąż szukamy nowych szans biznesowych w regionach w których działamy oraz w ich sąsiedztwie: publicznie ogłosiliśmy nasze zainteresowanie Polkomtelem w Polsce. Niemniej jednak każda transakcja jest wnikliwie oceniana pod względem jej dopasowania do naszych celów strategicznych i finansowych.
Obniżyliśmy nasze oczekiwania co do wzrostu przychodów ze sprzedaży netto, utrzymujemy jednak nasze plany co do poprawy marży EBITDA za rok 2011, jako że zidentyfikowane w organizacji inicjatywy oszczędnościowe przyniosą efekty w drugiej połowie tego roku".

Opinie:

Opinie archiwalne (1):

Komentuj

Komentarze / 1

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: