T-Mobile Polska - wyniki w 2014 r.

Newsy
Opinie: 6

Mamy ponad 17 mln odsłon na Youtube - SUBSKRYBUJ NASZ KANAŁ! Mamy ponad 2 tys. fanów na Facebooku - POLUB NASZ PROFIL!

Na koniec 2014 roku, T-Mobile Polska obsługiwała bazę 15,702 miliona klientów, co stanowi wzrost o 138 tysięcy klientów w porównaniu do 2013 roku. Spółka zakończyła rok z bazą 8,878 miliona klientów w segmencie usług przedpłaconych oraz 6,823 miliona klientów w segmencie usług abonamentowych. Liczba klientów kontraktowych w 2014 roku zmniejszyła się o 226 tysięcy, a klientów usług przedpłaconych wzrosła o 364 tysiące w porównaniu do ubiegłego roku. Jednocześnie w samym czwartym kwartale 2014 roku liczba klientów zmniejszyła się o 27 tysięcy w porównaniu do poprzedniego kwartału.

  

Przychody T-Mobile Polska w drugiej połowie 2014 roku były zdecydowanie lepsze niż w pierwszej. Jest to głownie zasługa większej koncentracji na wartości i jakości oferowanych klientom usług. Istotne dla realizacji celów finansowych Spółki w ubiegłym roku było utrzymanie dyscypliny kosztowej, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach firmy - powiedział Zacharias Piperidis, prezes T-Mobile Polska.

W czwartym kwartale 2014 roku przychody T-Mobile Polska wyniosły 1,640 miliarda złotych i były najwyższe spośród wszystkich kwartałów tego roku. W porównaniu do czwartego kwartału 2013 roku przychody były niższe o 2,1%. W całym 2014 roku przychody spółki zamknęły się kwotą 6,245 miliarda złotych i były niższe o 6,1% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

  

W okresie od 1 października do 31 grudnia 2014 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 649 miliony złotych i była niższa o 7,3% w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. W tym samym czasie marża EBITDA wyniosła 39,6% i była niższa o 2,2 punktu procentowego niż w czwartym kwartale 2013 roku. W całym 2014 roku marża EBITDA wyniosła 38,8% i była wyższa o 0,9 punktu procentowego niż w 2013 roku. W 2014 roku wypracowana przez Spółkę EBITDA to 2,42 miliarda złotych, niższa o 3,8% w porównaniu do ubiegłego roku.

  

Wskaźnik rezygnacji (churn) dla klientów kontraktowych w 2014 roku wyniósł 1,0% i był niższy o 0,1 punktu procentowego w porównaniu do 2013 roku. Średni miesięczny churn dla całej bazy wyniósł w analizowanym okresie 2,0% i był niższy o 0,4 punktu procentowego w porównaniu do ubiegłego roku.

T-Mobile zwiększa pokrycie kraju technologią LTE 4G, która jest aktualnie dostępna dla ponad 60% populacji kraju.

Wyniki finansowe (waluta: euro):

    Note Q4
2013
millions of €
Q1
2014
millions of €
Q2
2014
millions of €
Q3
2014
millions of €
Q4
2014
millions of €
Change

%
FY
2013
millions of €
FY
2014
millions of €
Change

%
                       
TOTAL REVENUE     400 350 365 388 389 (2,8) 1 584 1 492 (5,8)
  - of which Consumer     235 215 220 227 220 (6,4) 968 882 (8,9)
  - of which Business     136 122 123 130 124 (8,8) 543 499 (8,1)
EBITDA    1 167 134 141 149 155 (7,2) 599 579 (3,3)
EBITDA margin (EBITDA / total revenue) %   41,8 38,3 38,6 38,4 39,8 (2,0p) 37,8 38,8 1,0p
CASH CAPEX (AS REPORTED)     55 68 52 123 42 (23,6) 339 285 (15,9)
CASH CONTRIBUTION     112 66 89 26 113 0,9 260 294 13,1

Wyniki operacyjne

    Note Q4
2013
Q1
2014
Q2
2014
Q3
2014
Q4
2014
Change
%
FY
2013
FY
2014
Change
%
                       
MOBILE COMMUNICATIONS (END OF PERIOD)                    
Service revenue (€ million)   299 272 277 279 266 (11,0) 1 220 1 094 (10,3)
CUSTOMERS ('000)   15 563 15 748 15 675 15 728 15 702 0,9 15 563 15 702 0,9
 - contract ('000)   7 049 6 989 6 930 6 891 6 823 (3,2) 7 049 6 823 (3,2)
 - prepaid ('000)   8 514 8 759 8 745 8 837 8 878 4,3 8 514 8 878 4,3
NET ADDS ('000)   (104) 185 (73) 53 (27) 74,0 (477) 138 n.a.
 - contract ('000)   (13) (60) (60) (38) (68) n.a. 53 (226) n.a.
 - prepaid ('000)   (91) 245 (13) 92 41 n.a. (530) 364 n.a.
AVERAGE MONTHLY CHURN (%)   2,3 1,2 2,1 2,2 2,3 0,0p 2,4 2,0 (0,4p)
 - contract (%)   1,1 1,1 1,0 1,0 1,2 0,1p 1,1 1,0 (0,1p)
SAC PER GROSS ADD (€)   12 18 7 9 5 (58,3) 18 9 (50,0)
 - contract (€)   49 72 33 47 22 (55,1) 67 44 (34,3)
 - prepaid (€)   1 3 2 1 2 100,0 2 2 0,0
SRC PER RETAINED CUSTOMER (€)   11 18 26 20 2 (81,8) 24 18 (25,0)
ARPU (€)   6 6 6 6 6 0,0 6 6 0,0
 - contract (€)   13 11 11 11 11 (15,4) 12 11 (8,3)
 - prepaid  (€)   1 2 2 2 2 100,0 2 2 0,0
NON-VOICE % OF ARPU (%)   38 37 36 38 38 0p 35 37 2p
MOU PER CUSTOMER (min)   131 131 138 142 148 13,0 127 140 10,2
 - contract (min)   245 249 264 275 289 18,0 239 269 12,6

1 Special factors affecting EBITDA: EUR -3mn in Q4/13, EUR -1mn in Q1/14, EUR -3mn in Q2/14, EUR -1mn in Q3/14 and EUR 5mn in Q4/14.

Opinie:

Opinie archiwalne (6):

Komentuj

Komentarze / 6

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    james pisze: 2015-02-26 09:22
    To juz przynajmniej potwierdza sie przyczyna w zmianie prezesa... T-Mobile traci ponad 200 tys. abonamentowców a taki Play zyskuje 1 mln w całym 2014. Czekamy w takim razie jeszcze na Orange i Plusa...
    4
  • Users Avatars Mini
    piotr pisze: 2015-02-26 09:25
    Wystarczy spojrzeć kto zyskuje ten kto ma droższe telefony i większości gorzą ofertę czyli play. Niestety ludzie w Polsce patrzą na reklamy i to co ktoś im powie. Zastanawia mnie też jedno wzrost bazy prepaid ciekawe skąd się to bierze.
    1
  • Users Avatars Mini
    JG pisze: 2015-02-26 10:13
    @james Wczoraj podobno rozstano się też z dyrektorem postpaid, który decyzjami przyczynił się do tak słabego wyniku. Prepaid urósł, postpaid spadł.
    4
  • Users Avatars Mini
    james pisze: 2015-02-26 10:56
    piotr@ Reklama dzwignia handlu :-) A poza tym taka gorsza oferte chcialby z pewnosci miec T-Mobile w ubieglym roku ;)
    2
  • Users Avatars Mini
    marcin pisze: 2015-02-26 13:08
    Wg mojej oceny ten spadek spowodowały inwestycje które T poczynił w ubiegłym roku, oraz silna konkurencja głównie ze strony P4
    -1
  • Users Avatars Mini
    Rak pisze: 2015-02-26 15:33
    @Piotr a skąd? Bo prepaid jest dość dobry, za 30 zł masz nielimitkę SMS i 6 GB internetu, dla kogoś kto nie dzwoni a pisze i jest internetowy (czyli stosunkowo młodzież, lub karta do modemu) jest okej.
    1

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: