TOP subskrypcji odnawianych automatycznie w Polsce: Spotify, Netflix i Apple

Newsy
Opinie: 0
TOP subskrypcji odnawianych automatycznie w Polsce: Spotify, Netflix i Apple

Revolut przeanalizował z jakich subskrypcji korzystają jego klienci.

Wśród topowych trzech subskrypcji odnawianych automatycznie przez klientów Revolut w Polsce znalazły się Spotify, Netflix i Apple. Z każdej z nich korzysta w ten sposób blisko 100 tysięcy klientów (nie wliczając klientów, którzy przedłużają subskrypcje manualnie).

Zarówno w pierwszej piątce, jak i pierwszej dziesiątce subskrypcji, dominują platformy streamingowe. Tuż za podium znalazł się Amazon Prime, następnie Disney Plus, HBO Europe, CDA, a poza pierwszą dziesiątką także TVN Digital. W pierwszej dziesiątce zabrakło też miejsca dla subskrypcji AI.

Dostęp do ChatGPT znalazł się na miejscu jedenastym, a subskrypcja Midjourney zamyka pierwszą dwudziestkę.

Dostęp do AI, dostawy jedzenia i inne usługi bywają zaszyte w płatnych pakietach oferowanych przez telekomy, banki i innych usługodawców, np. subskrypcje Wolt+, Perplexity czy Tinder Gold dostępne za darmo w płatnych planach Metal i Ultra Revolut (obowiązuje regulamin planów płatnych Revolut).

Analiza objęła też wyniki zewnętrznego badania opinii Revolut Money Report na próbie 20 tys. respondentów w 20 krajach Europy, w tym 1 tys. w Polsce (z listopada 2025 r.)

Na pytanie ile aktywnych subskrypcji aktualnie posiadasz (streaming, fitness, kursy, telefon, internet, pamięć, chmura, software i inne), zaledwie 18% spośród tysiąca pytanych Polaków (zewnętrzne badanie, losowo dobrana grupa) odparło, że żadnej. Częściej wskazywali, że posiadają aktualnie 1-2 subskrypcje (39%) lub 3-5 aktywnych subskrypcji (34%). Około 7% badanych w Polsce przyznało, że korzysta z między 6-9 aktywnych subskrypcji, a rekordziści subskrybują ponad 10 różnych usług. To jednak mniej niż średnia europejska, gdzie do korzystania z subskrypcji przyznało się 86% badanych (w Polsce 82%). O ile w Polsce więcej respondentów posiada 6-9 subskrypcji (PL 7%, EU 6%), to w Europie więcej respondentów ma 1-2 subskrypcje (PL: 39%, EU 44%).

Przy pytaniu o typ posiadanych subskrypcji, respondenci w pierwszej kolejności wskazywali na abonament telefoniczny i internet (89% w Polsce i tyle samo w Europie). Dzięki możliwości wielokrotnego wyboru, na drugim miejscu w Polsce uplasowały się platformy streamingowe, np. filmy, muzyka, TV (78%). To więcej niż średnia w Europie (73%). Polacy liczniej wskazywali też na subskrybowane oprogramowanie i aplikacje (37% vs 33% w Europie). Mniej chętnie nad Wisłą subskrybuje się za to usługi fitness i wellness (37% vs 41% w Europie). Pozostałe kategorie subskrypcji, jak usługi chmurowe i pamięć (33% vs 36% w Europie), gaming (33% vs 29% w Europie), kursy online i platformy edukacyjne (27% vs 25% w Europie), wypadają podobnie. Usługi jak dostęp do AI, transport miejski czy dowóz jedzenia, znalazły się w kategorii “oprogramowanie i aplikacje”. 

Korzystanie z kilku subskrypcji jednocześnie potrafi generować znaczne miesięczne koszty. Choć za dostęp do usług streamingowych co drugi badany w Polsce płaci co miesiąc poniżej 80 zł (45% wskazań), to już co trzecia zapytana osoba nad Wisłą deklaruje koszty pomiędzy 80 a 200 zł (27% wskazań). Są jednak respondenci w Polsce, którzy płacą za usługi streamingowe nawet między 200 a 400 zł (5% wskazań), a rekordziści co miesiąc uiszczają między 400 a 800 zł (1% wskazań).

Wiele badanych w Polsce nie ma nawet świadomości kosztów, bo rzadko (16%) lub nigdy (17%) nie robi przeglądu używanych subskrypcji. Niektórzy badani w Polsce deklarują, że sprawdzają je co tydzień (12%), inni że co miesiąc (29%), a część co kilka miesięcy (18%).

TOP20 subskrypcji odnawianych automatycznie i opłacanych z konta Revolut

(wg. liczby klientów, Polska, listopad 2025)

  • (1) Spotify
  • (2) Netflix
  • (3) Apple
  • (4) Amazon Prime
  • (5) Disney Plus
  • (6) YouTube Premium
  • (7) HBO Europe
  • (8) Adobe
  • (9) Google Storage
  • (10) CDA
  • (11) ChatGPT subscription
  • (12) Google Play
  • (13) Amazon Video
  • (14) Microsoft Office 365
  • (15) Microsoft subscription
  • (16) Orange
  • (17) Glovo Prime
  • (18) TVN Digital
  • (19) Storytel
  • (20) Midjourney

Revolut Money Report, wyniki (Polska):

(1) Ile aktywnych subskrypcji aktualnie posiadasz (streaming, fitness, kursy, telefon/internet, pamięć/chmura, software, etc)? (jednokrotny wybór)

  • 39% - 1-2
  • 34% - 3-5
  • 7% - 6-9
  • 2% - 10+ 
  • 18% - Żadnej 


(2) Jakiego typu subskrypcje posiadasz? (wielokrotny wybór)

  • 89% - Abonamenty telefon/internet
  • 78% - Usługi streamingowe (np. filmy, muzyka, TV)
  • 37% - Oprogramowanie i aplikacje
  • 37% - Fitness i wellness (np. siłownia, aplikacje, programy) 
  • 33% - Usługi chmurowe i pamięć
  • 33% - Gaming (np. platformy, in-game passes)
  • 27% - Kursy online i platformy edukacyjne


(2.1) Jakiego typu subskrypcje posiadasz i ile na nie wydajesz? - Usługi streamingowe (np. filmy, muzyka, TV) (jednokrotny wybór)

  • 45% - Poniżej 80 zł
  • 27% - Pomiędzy 80 zł a 200 zł
  • 5% - Pomiędzy 200 zł a 400 zł
  • 1% - Pomiędzy 400 zł a 800 zł
  • 0% - Powyżej 800 zł
  • 2% - Nie wiem
  • 20% - Nie mam takich subskrypcji


(3) Jak często robisz przegląd kosztów posiadanych subskrypcji? (jednokrotny wybór)

  • 3% - Codziennie 
  • 12% - Co tydzień 
  • 29% - Co miesiąc 
  • 18% - Co kilka miesięcy
  • 3% - Dwa razy w roku
  • 2% - Raz w roku
  • 16% - Rzadko
  • 17% - Nigdy

Revolut Money Report, wyniki (Europa):

(1) Ile aktywnych subskrypcji aktualnie posiadasz (streaming, fitness, kursy, telefon/internet, pamięć/chmura, software, etc)? (jednokrotny wybór)

  • 44% - 1-2
  • 34% - 3-5
  • 6% - 6-9
  • 2% - 10+ 
  • 14% - Żadnej 


(2) Jakiego typu subskrypcje posiadasz? (wielokrotny wybór)

  • 89% - Abonamenty telefon/internet
  • 73% - Usługi streamingowe (np. filmy, muzyka, TV)
  • 33% - Oprogramowanie i aplikacje
  • 41% - Fitness i wellness (np. siłownia, aplikacje, programy) 
  • 36% - Usługi chmurowe i pamięć
  • 29% - Gaming (np. platformy, in-game passes)
  • 25% - Kursy online i platformy edukacyjne


(3) Jak często robisz przegląd kosztów posiadanych subskrypcji? (jednokrotny wybór)

  • 5% - Codziennie 
  • 11% - Co tydzień 
  • 34% - Co miesiąc 
  • 16% - Co kilka miesięcy
  • 6% - Dwa razy w roku
  • 6% - Raz w roku
  • 13% - Rzadko
  • 9% - Nigdy

 

Revolut Money Report: streaming, jedzenie, fitness, chmura, Polacy pokochali subskrypcje, z Netflix i Spotify na czele!

 

Revolut Money Report: streaming, jedzenie, fitness, chmura, Polacy pokochali subskrypcje, z Netflix i Spotify na czele!

 

Revolut Money Report: streaming, jedzenie, fitness, chmura, Polacy pokochali subskrypcje, z Netflix i Spotify na czele!

 

Revolut Money Report: streaming, jedzenie, fitness, chmura, Polacy pokochali subskrypcje, z Netflix i Spotify na czele!

 

Revolut Money Report: streaming, jedzenie, fitness, chmura, Polacy pokochali subskrypcje, z Netflix i Spotify na czele!

 

Revolut Money Report: streaming, jedzenie, fitness, chmura, Polacy pokochali subskrypcje, z Netflix i Spotify na czele!

 

Revolut Money Report: streaming, jedzenie, fitness, chmura, Polacy pokochali subskrypcje, z Netflix i Spotify na czele!

 

Revolut Money Report: streaming, jedzenie, fitness, chmura, Polacy pokochali subskrypcje, z Netflix i Spotify na czele!

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: