Revolut przeanalizował z jakich subskrypcji korzystają jego klienci.
Wśród topowych trzech subskrypcji odnawianych automatycznie przez klientów Revolut w Polsce znalazły się Spotify, Netflix i Apple. Z każdej z nich korzysta w ten sposób blisko 100 tysięcy klientów (nie wliczając klientów, którzy przedłużają subskrypcje manualnie).
Zarówno w pierwszej piątce, jak i pierwszej dziesiątce subskrypcji, dominują platformy streamingowe. Tuż za podium znalazł się Amazon Prime, następnie Disney Plus, HBO Europe, CDA, a poza pierwszą dziesiątką także TVN Digital. W pierwszej dziesiątce zabrakło też miejsca dla subskrypcji AI.
Dostęp do ChatGPT znalazł się na miejscu jedenastym, a subskrypcja Midjourney zamyka pierwszą dwudziestkę.
Dostęp do AI, dostawy jedzenia i inne usługi bywają zaszyte w płatnych pakietach oferowanych przez telekomy, banki i innych usługodawców, np. subskrypcje Wolt+, Perplexity czy Tinder Gold dostępne za darmo w płatnych planach Metal i Ultra Revolut (obowiązuje regulamin planów płatnych Revolut).
Analiza objęła też wyniki zewnętrznego badania opinii Revolut Money Report na próbie 20 tys. respondentów w 20 krajach Europy, w tym 1 tys. w Polsce (z listopada 2025 r.)
Na pytanie ile aktywnych subskrypcji aktualnie posiadasz (streaming, fitness, kursy, telefon, internet, pamięć, chmura, software i inne), zaledwie 18% spośród tysiąca pytanych Polaków (zewnętrzne badanie, losowo dobrana grupa) odparło, że żadnej. Częściej wskazywali, że posiadają aktualnie 1-2 subskrypcje (39%) lub 3-5 aktywnych subskrypcji (34%). Około 7% badanych w Polsce przyznało, że korzysta z między 6-9 aktywnych subskrypcji, a rekordziści subskrybują ponad 10 różnych usług. To jednak mniej niż średnia europejska, gdzie do korzystania z subskrypcji przyznało się 86% badanych (w Polsce 82%). O ile w Polsce więcej respondentów posiada 6-9 subskrypcji (PL 7%, EU 6%), to w Europie więcej respondentów ma 1-2 subskrypcje (PL: 39%, EU 44%).
Przy pytaniu o typ posiadanych subskrypcji, respondenci w pierwszej kolejności wskazywali na abonament telefoniczny i internet (89% w Polsce i tyle samo w Europie). Dzięki możliwości wielokrotnego wyboru, na drugim miejscu w Polsce uplasowały się platformy streamingowe, np. filmy, muzyka, TV (78%). To więcej niż średnia w Europie (73%). Polacy liczniej wskazywali też na subskrybowane oprogramowanie i aplikacje (37% vs 33% w Europie). Mniej chętnie nad Wisłą subskrybuje się za to usługi fitness i wellness (37% vs 41% w Europie). Pozostałe kategorie subskrypcji, jak usługi chmurowe i pamięć (33% vs 36% w Europie), gaming (33% vs 29% w Europie), kursy online i platformy edukacyjne (27% vs 25% w Europie), wypadają podobnie. Usługi jak dostęp do AI, transport miejski czy dowóz jedzenia, znalazły się w kategorii “oprogramowanie i aplikacje”.
Korzystanie z kilku subskrypcji jednocześnie potrafi generować znaczne miesięczne koszty. Choć za dostęp do usług streamingowych co drugi badany w Polsce płaci co miesiąc poniżej 80 zł (45% wskazań), to już co trzecia zapytana osoba nad Wisłą deklaruje koszty pomiędzy 80 a 200 zł (27% wskazań). Są jednak respondenci w Polsce, którzy płacą za usługi streamingowe nawet między 200 a 400 zł (5% wskazań), a rekordziści co miesiąc uiszczają między 400 a 800 zł (1% wskazań).
Wiele badanych w Polsce nie ma nawet świadomości kosztów, bo rzadko (16%) lub nigdy (17%) nie robi przeglądu używanych subskrypcji. Niektórzy badani w Polsce deklarują, że sprawdzają je co tydzień (12%), inni że co miesiąc (29%), a część co kilka miesięcy (18%).
(wg. liczby klientów, Polska, listopad 2025)
(1) Ile aktywnych subskrypcji aktualnie posiadasz (streaming, fitness, kursy, telefon/internet, pamięć/chmura, software, etc)? (jednokrotny wybór)
(2) Jakiego typu subskrypcje posiadasz? (wielokrotny wybór)
(2.1) Jakiego typu subskrypcje posiadasz i ile na nie wydajesz? - Usługi streamingowe (np. filmy, muzyka, TV) (jednokrotny wybór)
(3) Jak często robisz przegląd kosztów posiadanych subskrypcji? (jednokrotny wybór)
(1) Ile aktywnych subskrypcji aktualnie posiadasz (streaming, fitness, kursy, telefon/internet, pamięć/chmura, software, etc)? (jednokrotny wybór)
(2) Jakiego typu subskrypcje posiadasz? (wielokrotny wybór)
(3) Jak często robisz przegląd kosztów posiadanych subskrypcji? (jednokrotny wybór)







