TVN krytykuje sens wielkich testów DVB-H

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 5

Telewizja Polska i TVN nie chcą uczestniczyć w testach DVB-H koordynowanych przez Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji (PIIT). Zdaniem ich przedstawicieli, wątpliwe jest prowadzenie drogich testów technologicznych (PIIT wstępnie szacuje ich koszt na 5 mln EUR) bez gwarancji, że w przyszłości telewizje dostaną częstotliwości. Poza tym, jak twierdzą TVP i TVN, już wiadomo, że ta technologia działa, więc co tu sprawdzać? Powołują się na przykłady wdrożeń w innych krajach, np. we Włoszech.

Zdaniem Tomasza Berezowskiego, członka zarządu TVN, znacznie więcej sensu miałyby testy, które pomogłyby wypracować model biznesowy telewizji mobilnej. Wtedy wiadomo byłoby, kto może na tym zarobić i kto będzie odbiorcą. Warto też przetestować zachowania potencjalnych klientów, ale do tego potrzebna jest znacznie mniejsza próba. Wystarczy uruchomić testy w dwóch lokalizacjach, np. w Warszawie i jakimś mniejszym ośrodku.

Tomasz Berezowski zwraca też uwagę, że w obecnych warunkach największym problemem będzie nie tyle techniczne wdrożenie, ile znalezienie odpowiedniego kontentu (zawartości programowej) dla mobilnej TV. A to dlatego, że niewielu nadawców ma 100-procentowe prawa do nadawanych treści. Gdyby faktycznie były to testy o niewielkim zasięgu, część właścicieli kontentu mogłaby go udostępnić za darmo. Jednak przeprowadzane w tylu lokalizacjach to już prawie przedsięwzięcie komercyjne.

Według PIIT, testy DVB-H mogłyby zacząć się już na początku przyszłego roku. Komercyjnie telewizja mobilna mogłaby w wybranych miastach ruszyć już w 2009 r.

Opinie:

Opinie archiwalne (5):

Komentuj

Komentarze / 5

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: