KRRiT opublikowała raport oglądalności telewizji za trzeci kwartał 2025 r.
Wynika z niego, że przeciętny widz w Polsce spędzał przed ekranem średnio 3 godziny i 27 minut dziennie — o około pół minuty dłużej niż rok wcześniej. Liderem rynku pozostała TVP1, ale największy wzrost udziału w widowni zanotowała Telewizja Republika, która awansowała na drugie miejsce. Trzecie miejsce zajął Polsat, dalej uplasowały się TVN i TVN24.
Łączny udział czterech największych stacji ogólnych — TVP1, TVP2, Polsatu i TVN — wyniósł 24,3%. To spadek o 0,95 pkt proc. względem trzeciego kwartału ubiegłego roku. TVP1 osiągnęła 6,81% udziału w rynku, co oznacza spadek o blisko 1 pkt proc. rok do roku. Telewizja Republika zwiększyła swój wynik z 4,13% do 6,71%, wyraźnie poprawiając pozycję. Polsat zakończył kwartał z wynikiem 6,65%, TVN z 5,55%, a TVN24 z 4,94%.
Patrząc szerzej, łączny udział wszystkich kanałów Telewizji Polskiej spadł do 20,32%, czyli o 1,89 pkt proc. mniej niż rok wcześniej. W grupie piętnastu anten publicznego nadawcy wzrost widowni zanotowały m.in. TVP Info, TVP Kultura i TVP Polonia. Wśród głównych kanałów TVP1 miała 6,81%, a TVP2 – 5,27%. TVP Sport uzyskał wynik niższy niż w analogicznym okresie 2024 r., mimo emisji dużych wydarzeń sportowych.
W gronie stacji, które najbardziej zyskały w trzecim kwartale 2025 r., są Telewizja Republika, wPolsce24, Polsat Sport 1 i TV Puls. Spadki udziałów dotknęły m.in. TVP1, TVN24, TTV oraz Puls 2.
Jeśli chodzi o konkretne programy, największą widownię przyciągnęły mecze eliminacji Mistrzostw Świata w piłce nożnej nadawane w TVP1 — średnio ponad 3 mln widzów i 27,98% udziału rynku. Wysokie wyniki miały także transmisje Wimbledonu 2025 i spotkań Siatkarskiej Ligi Narodów. W zestawieniu najchętniej oglądanych audycji znalazły się również serial „M jak miłość” oraz „Dancing With The Stars – Taniec z gwiazdami” emitowany w Polsacie.
Analiza dobowych profili oglądalności potwierdza, że telewizja jest w Polsce najmocniejsza wieczorem. Pora największej widowni to wciąż godziny od 18:00 do 23:00. W tym paśmie TVP1 i TVP2 stawiają przede wszystkim na seriale i programy informacyjne, Polsat – na rozrywkę, TVN – na treści informacyjne i festiwalowe, Telewizja Republika – na publicystykę, a TVN24 – na serwisy newsowe.
Dane pochodzą z badań AGB Nielsen Media Research przygotowanych na zlecenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Szczegółowe tabele oglądalności i rankingi audycji KRRiT publikuje w raporcie „Rynek telewizyjny w III kwartale br.” oraz w zestawieniu „Najpopularniejsze audycje w III kwartale 2025 r. Dobowa oglądalność programów”.

