UKE chce obniżenia opłat za przeniesienie numeru - operatorom grożą kary

Newsy
Żródło: UKE
Opinie: 56

Urząd Komunikacji Elektronicznej przygotował swoje stanowisko w sprawie wysokości opłat za przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie operatora, pobieranych od użytkowników

Oto treść tego stanowiska:

Zgodnie z art. 71 ust. 3 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.), za przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie operatora może być pobrana przez dotychczasowego dostawcę jednorazowa opłata określona w jego cenniku, której wysokość nie powinna zniechęcać do korzystania z tego uprawnienia. Powyższa regulacja jest zgodna z art. 30 ust. 2 Dyrektywy o usłudze powszechnej.

Należy podkreślić, iż zgodnie z ww. przepisami, wysokość opłat za przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie operatora nie została uzależniona od kosztów realizacji tego uprawnienia, lecz od subiektywnej oceny wysokości tych opłat przez użytkowników (wysokość opłaty nie powinna zniechęcać użytkownika do korzystania z tego uprawnienia). Przedmiotową ocenę można poznać na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych wśród użytkowników w Polsce.

Mając na uwadze powyższe, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zlecił w lutym 2006 r. firmie TNS OBOP przeprowadzenie badań ankietowych, które objęły m.in. sprawdzenie, ile użytkownicy telefonii stacjonarnej i ruchomej są skłonni zapłacić za przeniesienie numeru do innego operatora. Badaniami tymi zostali objęci zarówno konsumenci – klienci indywidualni (reprezentatywna próba 1005 osób powyżej 15 roku życia) jak i firmy i instytucje – klienci biznesowi (reprezentatywna próba 400 firm i instytucji).

Z przedmiotowych badań wynika, że 18 % klientów indywidualnych jest zainteresowanych przeniesieniem numeru komórkowego, a 10 % numeru stacjonarnego, natomiast wśród klientów biznesowych jest to odpowiednio 40 % i 35 %.
Pytanie dotyczące wysokości opłaty za przeniesienie numeru zostało skierowane wyłącznie do respondentów zainteresowanych skorzystaniem z uprawnienia, a do obliczenia średnich zostały wzięte pod uwagę odpowiedzi, w których została zadeklarowana konkretna kwota.

W przypadku telefonii ruchomej klienci indywidualni są skłonni zapłacić średnio 46 zł za przeniesienie numeru, a klienci biznesowi średnio 60 zł.

Nie ma znaczącej różnicy między średnią kwotą, jaką są skłonni przeznaczyć za przeniesienie numeru indywidualni klienci opłacający telefon komórkowy w systemie pre-paid a średnią kwotą indywidualnych klientów telefonii komórkowej w systemie post-paid. Obie grupy gotowe są zapłacić podobną sumę pieniędzy (46/48 zł).

Podobnie jak w przypadku telefonii komórkowej, za przeniesienie numeru stacjonarnego więcej są skłonni zapłacić klienci biznesowi (średnio 66 zł) niż indywidualni (średnio 33 zł).

Należy podkreślić, że klienci biznesowi deklarowali opłaty wyższe za przeniesienie numeru zarówno stacjonarnego jak i komórkowego. Do ustalenia wysokości opłaty należy jednak przyjąć opłaty deklarowane przez klientów indywidualnych, gdyż z doświadczeń europejskich wynika, że powszechną praktyką jest zwrot przez nowych dostawców usług klientom biznesowym opłat za przeniesienie numeru. Również badania TNS OBOP potwierdzają, że liczba klientów biznesowych, którzy oczekują darmowej usługi przeniesienia numeru jest większa niż klientów indywidualnych (w przypadku telefonii ruchomej 18% klientów biznesowych, a 7% indywidualnych, w przypadku telefonii stacjonarnej odpowiednio 17% i 9%).

Mając na uwadze powyższe oraz kierując się wynikami badań, które pokazują, że większość klientów indywidualnych jest skłonna zapłacić za przeniesienie numeru maksymalnie do 50 zł (w przypadku telefonii stacjonarnej 55%, komórkowej 64% badanych), Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej stwierdza, że zarówno w sieciach komórkowych jak i stacjonarnych jednorazowa opłata za przeniesienie numeru przy zmianie operatora nie powinna być wyższa niż 50 zł.

Porównując opłaty stosowane w krajach Unii Europejskiej z opłatą określoną powyżej, która przy kursie 1 EURO=3,9 zł wynosi 12,8 EURO dla telefonii ruchomej i stacjonarnej, należy stwierdzić, że mieści się ona w przedziałach opłat stosowanych w innych krajach UE zarówno w przypadku telefonii ruchomej jak i stacjonarnej. Z 11 Raportu implementacyjnego wynika bowiem, że opłaty w tych krajach w październiku 2005 r. kształtowały się od ok. 4 do 22 Euro w telefonii ruchomej i od ok. 8 do 28 Euro w telefonii stacjonarnej.

Mając na uwadze powyższe, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej stwierdza, że stosowanie jednorazowych opłat za przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie operatora w wysokości wyższej niż 50 zł zniechęca użytkownika do korzystania z przedmiotowego uprawnienia, co uznaje się za realizację uprawnienia niezgodnie z przepisami art. 71 ust. 3 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Na podstawie art. 74 ust. 3 pkt 3 i art. 209 ust. 1 pkt 16 ustawy Prawo telekomunikacyjne takie działanie podlega karom, o których mowa w art. 209 i 210 ww. ustawy.

W związku z powyższym, Prezes UKE z dniem 15 kwietnia br. rozpocznie kontrolę stosowanych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych wysokości opłat za przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie operatora.

Opinie:

Opinie archiwalne (56):

Komentuj

Komentarze / 56

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    vod pisze: 2006-03-28 16:53
    no i dobrze!niech ceny za inne uslugi takze obnizaja, a nie na takie maloznaczace!
    0
  • Users Avatars Mini
    sitek pisze: 2006-03-28 16:59
    Jak sobie ustalili cenę niesprecyzowaną to teraz mają. Od początku powinna być ustalona cena maksymalna, albo zwolnienie z opłat. Ale z drugiej strony i tak "nowi" operatorzy zwracają tą kasę więc o co chodzi....
    0
  • Users Avatars Mini
    nautilius pisze: 2006-03-28 17:01
    a ja uważam ze 120 zł mnie by nie zniechęciło do przeniesiania numeru. chociaz nie bede tego na pewno robił bo żaden operator nie zaproponuje mi takiej oferty jaką mam. 120zł to nie jest kwota zniechęcająca ale oczywiście polacy chcieliby wszystko za darmo :/ 1 zł abonamentu 10 000 minut gratis i bezpłatne połączenia w roamingu a do tego najnowszy telefon za darmo !! denerwujące jest podejście polaków :(
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2006-03-28 17:12
    ***nautilius: Racja, choc przenoszenie numerow powinno sie z czasem upowszechnic. ciosem dla tp bedzie, jesli bedzie mozna jej numery do operatorow VoIP przenosic
    0
  • Users Avatars Mini
    sebastiank pisze: 2006-03-28 17:20
    Niestety, ale ja uważam że 120 zł to za dużo i faktycznie do 60 zł jestem w stanie to znieść. *nautlius - nie popadaj w taką samokrytykę - wiadomo że każdy chce jak najtaniej i z korzyścią dla siebie i ti wcale nie jest dziwne, a ze średnią zarobków w Polsce 120 zł to jest sporo.
    0
  • Users Avatars Mini
    Major Bień pisze: 2006-03-28 17:30
    Cenę powinien kształtować rynek. Odwieczne prawo popytu i podaży. Konkurencja. Nie jestem zwolennikiem cen urzędowych, mimo, że w tej sprawie jest to na korzyść klientów. Ktoś wie jak to jest w cywilizowanych krajach? Też mają urzędników, którzy ręcznie sterują rynkiem telekomunikacyjnym ?
    0
  • Users Avatars Mini
    nautilius pisze: 2006-03-28 17:32
    czy duzo? dużo jeżeli weźmiemy pod uwagę zarobki polaków, mało jeżeli weźmiemy pod uwage ceny w europie
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-28 17:40
    *nautilus - a ty byś nie chciał wszystkiego za darmo ??? to chyba coś z tobą nie tak :D inna sprawa czy to możliwe. Co do ceny to jest oczywiście za wysoka, uważam że UKE powinien ustalić cene maksymalną na 50zł. "1 zł abonamentu 10 000 minut gratis i bezpłatne połączenia w roamingu a do tego najnowszy telefon za darmo !!" pokaż mi kogoś kto mówił że tak powinno być, wystarczy jeden link/cytat... a pozatym za granicą telefony SĄ za darmo, a u nas nie, wręcz opy często zarabiają na telefonach
    0
  • Users Avatars Mini
    vod pisze: 2006-03-28 17:42
    *nautilius ceny w europie sa jednoznaczne z zarobkami!a poza tym jesli moze byc taniej to po co przeplacac! ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    nautilius pisze: 2006-03-28 17:54
    nie chciałby,m wszystkiego za darmo!! co to za satysfakcja? lepiej na wszystko sobie zapracować samemu ! nigdy nie chciałem i nie bede chcial niczego za darmo a cena za przejscie jest normalna i dostosowana do warunków
    0
  • Users Avatars Mini
    boy pisze: 2006-03-28 18:05
    *nautilius cena jest dostosowana do warunków ale na pewno nie Polskich, większości ludzi nie stać na taki wydatek, nie wiem może zarabiasz 20tys zł/miesiac, no to wtedy inna sprawa...
    0
  • Users Avatars Mini
    nautilius pisze: 2006-03-28 18:07
    haha a ilu masz znajomych którzy chcą przenieść numer i wstrzymują sie z powodu wysokiej niby ceny? jeżeli komuś zależy to przeniesie numer ale mimo takiej możliwości neiwielu klientów chce przenosić numery
    0
  • Users Avatars Mini
    sitek pisze: 2006-03-28 18:09
    Jak sobie ustalili cenę niesprecyzowaną to teraz mają. Od początku powinna być ustalona cena maksymalna, albo zwolnienie z opłat. Ale z drugiej strony i tak "nowi" operatorzy zwracają tą kasę więc o co chodzi....
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2006-03-28 18:10
    A ciekawe co zrobi prezes UKE po tej kontroli???
    0
  • Users Avatars Mini
    arnie pisze: 2006-03-28 18:14
    A ja mam w d...e cenę przeniesienia numeru, ponieważ Plus zwróci mi ten koszt całkowicie, odejmując należność od przyszłych zobowiązań.
    0
  • Users Avatars Mini
    arnie pisze: 2006-03-28 18:16
    Acha nautilius, a skąd ty wiesz, że żaden operato nie zaproponuje ci lepszej oferty, niż masz? Nie bądź taki pewny....Napewno - to kiedyś umrzesz :)
    0
  • Users Avatars Mini
    nautilius pisze: 2006-03-28 18:22
    bo znam oferty wszystkich operatorów i wiem co który mi proponuje
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-28 18:55
    tkubon - nie sądzę by można było numery stacjonarne, geograficzne, przenosić do VoIP... Gdzieś coś na ten temat czytałeś konkretnego? Jakbyś mógł coś więcej powiedzieć, byłbym wdzięczny. Wysokość opłaty. No to oczywiste, że jeśli ktoś wydaje setki złotych czy tysiące albo dziesiątki tysięcy, opłata jednporazowa za przeniesienie, nawet kilk czy kilkunastu numerów nie jest problemem, jeśli nawet bez zwrotu przez operatora, firmie w ciągu powuedzmy miesiąca się to zwróci w cenie tańszych usług.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-28 19:00
    Że operatorzy firmom chętniej zwracają? Tu odwrotnie - bo im się to opłaca - jednak ARPU wśród firm podwyższa znacząco ARPU "ogólne". Że za darmo? No pewnie, że chcioałbym za darmo ;-) W tym wszystkim jednak należy znaleźć jakiś "złoty" środek. A najlepiej jakby te [...] w Sejmie przy stanowieniu prawa zmusiły się do myślenia, nawet niewielkiego. Bo cholerka kto wymyślił zapis o wysokości opłaty nie zniechęcającej? Biuro szeryfa do kogo ma pretensje? Do operatorów? Smieszni są jak nasi posłowie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Rokko-1 pisze: 2006-03-28 19:06
    tak trzymać niech sie wezmą za tych operatorów, ciekawe jaki to jest koszt przeniesienia takiego numeru pewnie znikomy a oni pobierają takie wysokie opłat
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-28 19:31
    *nautilus - to ty dziwadło jakieś jesteś, a pozatym naprawde wolisz mieć DROŻEJ NIŻ TANIEJ ?!?! A co do twojego pytania, czy znam ludzi którzy chcieli by przenieść ale cena jest za wysoka, to tak znam ludzi którzy chcieli by przenieść, ale uważają że przy rachunkach ok. 100zł to się nie opłaca, cena powinna wynosić nie więcej niż 50zł, wtedy to by miało jakiś sens.
    0
  • Users Avatars Mini
    lukasm pisze: 2006-03-28 19:34
    *wlo: nie wymagaj od tych [...] zbyt wiele. Nikt im nie mówił, że jak pójda w posły, to jeszcze będą musieli mysleć.
    0
  • Users Avatars Mini
    boy pisze: 2006-03-28 20:08
    *lennox masz rację, sam pamietam jak po wprowadzeniu usługi pokazywali w TV opinie ludzi, klientów różnych salonów, którzy mówili że nie skorzystają z tej usługi mimo że by chcieli ponieważ jest za droga, ale niektorym tego nie przetłumaczysz... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    PiteR-1 pisze: 2006-03-28 21:48
    Hmm jak rezygnowalem z TP to powiedzieli ze mozliwosc przeniesienia do innej sieci bedzie oczywiscie mozliwa telefonicznie spytalem najpierw konsultanta to powiedzial ze mozna ;] tylko musze sie dowiedziec czy operator do ktorego chce przeniesc numer jest do tego przygotowany.Mialo to miejscew Grudniu 2005,zrezygnowalem i przyslali pismo ze przeniesienie prawdopodobnie bedzie do wykonania w miesiacu Styczniu 2006.Mamy dzien jaki mamy a TP nadal cisza...
    0
  • Users Avatars Mini
    wwwspaniewpolscepl pisze: 2006-03-28 22:14
    i znowu nastąpi półroczna korespondencja, odwołania etc... i nic
    0
  • Users Avatars Mini
    neste pisze: 2006-03-28 23:48
    takie rzeczy powinny byc za darmo
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2006-03-28 23:51
    sam chetie bym od reki przeniósł swój numer z TP do VoIP'a ale chyba TP nie ma jeszcze z Energisem umowy podpisanej. Szkoda ze wszystkie nr telefonow nie są "państwowe" klient by sobie kupił dowolny numer i do operatora by z nim przyszedł byłoby o wiele wygodniej i mniej problemowo - na razie jeszcze ciążą na tym zaszłości historyczne ale może kiedyś tego doczekamu (np przy okazji kolejnej zmiany numeracji)
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-29 00:11
    ja uwazam ze cena jest oki,operatorzy sa jeszcze na tyle wygodni ze jak maja sie babrac z ludzikiem ktory bedzie chcial abo za 30 pln i nieskonczony kapital minut to wola ustawic cene zaporowa i maja spokoj,jeszcze nam troche brakuje zeby to znormalnialo i oplacalo sie lyknac nawet takiego "czlowieczka" z malym rachunkiem,co nie zmienia faktu ze operatorzy by takich chetniej witali w prepaidzie i tez mieli spokoj.kasa plynie a papiery i inne *******y odpadaja.fona zawsze mozna kupic
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-29 00:12
    za normalna kase w sklepie a nie trzepac sie nad abo zeby fon byl za 1 pln
    0
  • Users Avatars Mini
    dejmo pisze: 2006-03-29 00:27
    pewnie, za darmo niech przenoszą numery.
    0
  • Users Avatars Mini
    Irmelin pisze: 2006-03-29 00:36
    mam wrazenie, że polskie realia pozostaną niezmienione, dużo i za darmo? Czy ktoś tu jest zadowolony z życia?Skwituję całą tę przenaszalnosć jednym zdaniem, wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Jak się taki delikwent przeniesie z orange do plusa albo odwrotnie, to okaże się że wcale nie jest tak różowo i po dwóch latach pewnie znowu będzie migrował. Co do stawki za przeniesienie, jeśli ktoś chce to zrobić, to kwota 120 zł go nie zatrzyma, zwłaszcza, ze w większości przypadków operator zwraca opłatę
    0
  • Users Avatars Mini
    rr67 pisze: 2006-03-29 01:04
    *Irmelin: ja jestem zadowolony :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    rr67 pisze: 2006-03-29 01:05
    Pragnienie przeniesienia nr kojarzy mi się z apetytem na zakazany owoc. "Wszyscy" by chcieli bo tego "nie ma", podobnie było z GPRS-em w POP-ie ;-) Nie wiem dlaczego tak wielu ma takie skromne cele przed sobą. Co to za osiągnięcie przenieść numer do innego opa??? Poza tym przeniesienie numeru to takie samo "dobro konsumpcyjne" jak wiele innych, ułatwi życie ale go nie zmieni. Masz depresje to napchanie się pączkami tego nie zmieni, masz kłopoty w pracy to obalenie pół litra tego nie zmieni...
    0
  • Users Avatars Mini
    rr67 pisze: 2006-03-29 01:39
    Co do cen to oczywiste jest jak coś (tej samej jakości) jest tańsze. W obecnej sytuacji jak ktoś chce koniecznie przenieść numer to znaczy, że to przekalkulował i jest to dla niego korzystne. Jeśli tak to obecna opłata nie jest zaporowa. Podobnie było z opłatą za naliczanie sekundowe jakiś czas temu. Komu to się kalkulowało to płacił 18,30 miesięcznie i czerpał z tego faktu profity. Kto chce może to zrobić teraz na obecnych warunkach, pozostali poczekają "chwilę" i spełnią to marzenie taniej.
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-29 02:01
    *tymis masz calkowita racje
    0
  • Users Avatars Mini
    bcs pisze: 2006-03-29 02:11
    Skoro, jak mowicie, opy i tak zwracaja oplaty za przeniesienie numeru, to po co w ogole je stosuja? Od jednego klienta dostana kase, ale zaraz musza ja dac innemu. Moze na razie nie sa pewni ile klientow odejdzie a ile przyjdzie, dlatego zeby jeszcze w razie czego cos z klienta sciagnac zanim odejdzie. Jesli sie okaze ze wiecej przyjmuja niz od nich odchodzi to wsadza sobie w koszty pozyskania klienta i maja spokoj. Moze po jakims czasie jesli by sie okazalo ze migracja jest proporcjonalna,
    0
  • Users Avatars Mini
    bcs pisze: 2006-03-29 02:13
    cd to zrezygnuja z oplat. Ale w sumie dla mnie jako klienta, jesli mi oddaja ta kase to obojetne czy jest oplata za usluge czy nie. No moze tylko tyle ze trzeba wylozyc na poczatek 120 zl a zwrot jest dopiero po pewnym czasie.
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2006-03-29 03:32
    najbardziej cieszy mnie fakt że na ten rok zapowiedzieli obnizenie stawek interkonektowych cyt "Pracujemy też nad nową ofertą interconnectową na 2006 rok (...) w stosunku do oferty z 2004 roku, która obecnie obowiązuje, zastosowane odchylenia cenowe będą wynosiły 27-47 proc. w zależności od ceny zarówno, jeśli chodzi o spółki rozpoczynania połączeń jak i tranzytu"
    0
  • Users Avatars Mini
    klemens pisze: 2006-03-29 10:52
    i po co ta dyskusja?gdyby kazali placic 50 zl to narzekalibyscie ze czemu nie 30zl lub 25zl! bo dla kogos kto placi 100zl rachunki to i te 50zl bedzie za duzo!a oferta opow jest podobna wiec przy rachunkach rzedu 100zl za duzo sie nie zaoszczedzi przy zmianie opa.za to znam firmy ktore spokojnie zaplaca i te 120zl jak im sie pokaze ze beda mieli oszczednosci pare tysiecy miesiecznie.a najglosniej krzycza i sa niezadowolone takie male ludziki co placa rachunki 50-100zl i chca byc Panami:)
    0
  • Users Avatars Mini
    nautilius pisze: 2006-03-29 11:36
    klemens zgadzam sie z Tobą. ludzie po prostu przesadzają i zaqwsze bedzie za drogo..nie było przenoszenia numerów to wszyscy sie skarżyli że nie ma..jest i co - niewielu chce przenosić bo wiekszosc jest zadowolonych ze swojego opa
    0
  • Users Avatars Mini
    Myszka pisze: 2006-03-29 11:39
    *nautilius: Ty jakiś baran jesteś...
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-29 12:11
    *Irmelin - nie masz racji że wszędzie dobrze gdzie nas nie ma, jesteśmy w Polsce tu niegdzie nie jest dobrze, wszęcie cie próbują naciągnąć oszukać, jedyna różnica jest taka że w jednej firmie leci totalna chamówa, a w innej TROSZECZKĘ mniejsza. *klemens - no pewnie że 50zł to też dużo, ale już dla większości ludzi taka suma jest OK, wiesz... PRL się skończył tu nie chodzi żeby WSZYSCY byli zadowoleni, tylko większość. Pomyśl trochę,a jak ty mówisz o ludziach co parę tysięcy miesięcznie płacą...
    0
  • Users Avatars Mini
    klemens pisze: 2006-03-29 12:14
    Myszka..nautilius ma racje!zreszta potwierdzaja to rozne raporty! ludzie nie migruja masowo do konkurencji a sa to sporadyczne przypadki.Myszka..chyba ze Ty wielki znawca jestes:))
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-29 12:14
    ...to ty matoł poprostu jesteś, to nie jest usługa dla klientów biznesowych z 50 aktywacjami, ale również dla klientów indywidualnych. Gdyby dajmy na to z takiego orange odeszli wszyscy klienci płacący 50-100zł albo mniej, to zostałby im może 1mln klientów, czyli bankructwo natychmiastowe, więc TO są najważniejsi klienci i słusznie że się czują panami, bo nimi są, płacą i wymagają, widzę że ty byś wolał pracować w fabryce traktorów za komuny, ale te czasy się już skończyły :D
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-29 12:16
    *nautilus - no ty to się w ogole lepiej nie odzywaj, nikt raczje nie weźmie na poważnie opini osoby która woli płacić drożej niż taniej, która nie chce mieć czegoś za darmo, tylko woli zapłacić, takiego czuba to ja dawno nie widziałem, ty się chłopie musisz leczyć :D
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-29 12:19
    nie no *klemens - za to ty to jesteś taki znawca, że normalnie brakuje mi słów, ludziom nie robi różnicy czy za to samo płacą 120zł czy 50zł czy mają za darmo, w ogóle bez różnicy to jest :D normalnie, tak jak mówie, przyjeli by cię z otwartym, ramionami do fabryki traktorów w latach 70 :DDD
    0
  • Users Avatars Mini
    klemens pisze: 2006-03-29 12:21
    lennox..jestem pracownikiem jednego z opow i widze co sie dzieje.nie ma szalu na migracje i nie bedzie!a ta "wiekszosc" pozniej tez by narzekala ze 50 zl to drogo.ja osobiscie mam 3 komorki 2 prywatne i sluzbowa..rachunki 280zl i nie zamierzam nigdzie migrowac bo wole sobie wyrobic staz w sieci jednej i miec z tego profity..a nawet juz mam:)
    0
  • Users Avatars Mini
    klemens pisze: 2006-03-29 12:26
    lennox: ja nie mowie ze nie robi roznicy 120 zl czy 50zl ale ze ludzie zawsze beda niezadowoleni gdyby nawet bylo 10 zl!bo jednemu by bylo te 10 zl za duzo to inni od razu tez beda narzekac:)a gdyby bylo za darmo to by narzekali ze tyle papieru trza wypelniac i w kolejkach stac!bo uwierz to nie tak latwo zmigrowac do innego opa i mi by sie nie chcialo dla oszczednosci 10zl na rachunkach rzedu 100zl stac w tych kolejkach:)wolalbym zarobic te 10 zl..byloby szybciej:)
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-29 12:58
    *klemens - no tak, tylko że 120zł to za dużo dla 95% abonentów, a np. 40zł to za dużo już tylko dla powiedzmy 30%, a 10zł to za dużo dla 5%, więc nie mów o większości. Co do wypełniania papierów to słusznie by narzekali, bo to powinien robić operator. A co do tego że nie warto dla 10zł oszczędności tego robić, to tu akurat masz rację, wynika to z tego że polscy operatorzy prawie w ogóle ze sobą nie konkurują i mają prawie identyczne oferty... i to faktycznie jest problem
    0
  • Users Avatars Mini
    lucas__ pisze: 2006-03-29 14:02
    no i bardzo dobrze.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2006-03-29 14:27
    ***wlo: A propos przeneszenia numerow do VoIP to ostatnio dostalem odpowiedz od firmy Halonet, ze sa obecnie w fazie wdrazania takiej uslugi. Na razie korzystaja z numeracji Exatela i u nich to bedzie funkcjonowalo, pytalem rowniez w TKTelekom a propos ich calkiem niezlej uslugi ToIP, gdzie z umowa np. na 2 lata dostajesz niezly telefon IP za 1zl i u nich tez to BEDZIE, wiec jest duza szansa ze bedzie to jakos uregulowane, bo gdy chodzi o numery geograniczne to miedzysieciami stacjonarnymi
    0
  • Users Avatars Mini
    nautilius pisze: 2006-03-29 14:27
    co do klientów biznesowych - firmy przenosząc np 50 numerów mają promocje specjalne, więc im to rybka jeżeli chodzi o cene co zresztą widać po raporcie.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2006-03-29 14:28
    a VoIP to jakby nie patrzec tez siec bardziej stacjonarna niz komorkowa, w zwiazku z czym do nich tez sie numer da przeniesc, no a ze ktos takiego numeru bedzie uzywal poza swoja strefa lub wrecz poza miejscem swojego zamieszkania czy nawet za granica to juz inna zupelnie historia
    0
  • Users Avatars Mini
    nautilius pisze: 2006-03-29 14:31
    nie jestem typem człowieka który wszystko chce za darmo, wole zapracować sobie na wszystko a nie dostawać wszystko za darmo
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2006-03-30 01:27
    *lennox: to że sieci mają prawie identyczne oferty oznacza właśnie, że konkurują między sobą. Gdyby jakiś op miał znacznie gorszą ofertę od innych to przecież w jednym momencie by splajtował. Zresztą z tym, że oferta jest prawie identyczna to też mi się nie do końca chce z tym zgodzić...
    0
  • Users Avatars Mini
    funx pisze: 2006-03-30 09:00
    Głupie urzędasy... po raz kolejny szukają problemów tam, gdzie ich nie ma. Prawdziwym problemem w Polsce jest TePsa. Nikt inny. TePsa powoduje, że na rynku jest drogo i niekonkurencyjnie. A TePsa wraz z Orangem monopolizują rynek i zagrażają konkurencji. Obudźcie się idioci.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: