Vectra musi dać specjalne rekompensaty swoim klientom

Newsy
Opinie: 6

UOKiK zmusił Vectrę do dodatkowych bonusów dla byłych i obecnych klientów.

Wszystko za 10 zł. Tym hasłem spółka Vectra reklamowała swoją ofertę. W rzeczywistości atrakcyjna cena obowiązywała tylko przez ograniczony czas, a potem klienci musieli płacić znacznie więcej. Przedsiębiorca dobrowolnie zobowiązał się do udzielenia rekompensaty konsumentom, którzy skorzystali z promocji

Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w grudniu 2015 r. w związku ze stałym monitorowaniem przez UOKiK przekazów reklamowych. Spółka Vectra jest ogólnopolskim przedsiębiorcą telekomunikacyjnym. Świadczy m.in. usługi dostępu do telewizji kablowej, internetu i telefonii stacjonarnej. Od września do grudnia 2015 r. przedsiębiorca prowadził kampanię reklamową Wszystko za 10 zł. Reklamy telewizyjne, radiowe i internetowe, a także m. in. billboardy, ulotki, banery na budynkach wyraźnie informowały, że spółka oferuję każdą z usług za 10 zł.

Przykładem może być 30-sekundowa reklama radiowa. Na początku aktor powtarza kilkanaście razy „10 złotych”. Następnie lektor mówi: Wszystko w Vectrze masz za dychę! Telewizja, 182 kanały z nagrywarką, Internet – 150 megabitów, rozmowy bez limitu, filmy i seriale na komórce i tablecie. Odwiedź najbliższy salon lub zadzwoń.

Tymczasem postępowanie przeprowadzone przez UOKiK wykazało, że spółka nie informowała, że reklamowana cena obowiązywała jedynie przez 2 lub 3 miesiące w umowach podpisywanych na np. rok, 18 miesięcy lub dwa lata. Po zakończeniu okresu promocyjnego koszty poszczególnych usług były wyższe.

Zdaniem urzędu reklamy stosowane przez Vectrę mogły wprowadzać konsumentów w błąd.

Sposób prezentacji oferty był jednoznaczny i w żaden sposób nie wskazywał na istnienie dodatkowych, mniej korzystnych warunków niż 10 zł za każdą z usług. Dlatego Działania Vectry mogły spowodować, że konsument podjął decyzję o zainteresowaniu się jej ofertą, a w konsekwencji podpisał umowę, czego mógłby nie zrobić gdyby miał prawdziwe informacje – mówi Prezes UOKiK Marek Niechciał.

W trakcie postępowania spółka dobrowolnie zobowiązała się do udzielenia rekompensaty wszystkim byłym i obecnym abonentom, którzy skorzystali z promocji Wszystko za 10 zł.

Obecni klienci – będą mogli otrzymać na 3 miesiące dodatkowy pakiet do każdej usługi, z której korzystają (pakiet premium do telewizji, zwiększenie transmisji danych do internetu stacjonarnego, dodatkowe minuty do telefonii stacjonarnej lub mobilnej (wraz z kartą SIM), dodatkowy pakiet Internetu mobilnego wraz z kartą SIM) lub uzyskać rabat 10 zł przez 3 miesiące na każdą z nich. Spółka będzie musiała wysłać pismo do swoich klientów, w którym m. in. poinformuje ich o możliwych rekompensatach oraz terminie na podjęcie decyzji. Jeżeli nie dokonają wyboru – zostanie im przyznana pierwsza z propozycji, czyli dodatkowe pakiety.

Byli abonenci – otrzymają 30 zł za każda usługę, którą zakupili w ramach promocji. Oni również zostaną o tym poinformowani stosownym pismem.

Ponadto spółka trzykrotnie wyemituje w telewizji co najmniej 15-sekundowe oświadczenie, w którym poinformuje, że reklamy stosowane w kampanii Wszystko za 10 zł mogły wprowadzać konsumentów w błąd.

Decyzja jest prawomocna. Vectra będzie miała obowiązek złożenia sprawozdania z wykonanego zobowiązania.

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Opinie archiwalne (6):

Komentuj

Komentarze / 6

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    no pisze: 2017-02-08 11:20
    Ta pani w ramach rekompensaty by wystarczyla :-)
    21
  • Users Avatars Mini
    JA pisze: 2017-02-08 11:46
    No i oczywiście jak Klient podpisywał umowę to nie wiedział co podpisuje. Rozumiem chronienie nas konsumentów, ale czasem wydaje mi się, że w Polsce są debile, którzy nie potrafią czytać.
    -34
  • Users Avatars Mini
    Zygfryd pisze: 2017-02-08 13:13
    Usuneli cie biedaku, twoj komentarz od jakiegos czasu jest jeden i ten sam, nie znasz innych liter?
    -18
  • Users Avatars Mini
    lolik pisze: 2017-02-08 19:31
    Rekompensatą powinno być dotrzymanie warunków z reklamy przez całą umowę
    6
  • Users Avatars Mini
    JA pisze: 2017-02-08 20:51
    Lolik wracamy do kwestii z kary dla Orange. Trzeba czytać umowy. Reklama nie jest umową.W reklamie nie da się wszystkiego powiedzieć. Reklama ma zainteresować. Może tak jak w przypadku leków "Skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą ..." powinien być komunikat typu "Zapoznaj się z regulaminem"
    0
  • Users Avatars Mini
    jojo pisze: 2017-02-09 13:12
    @JA ale reklama nie moze wprowadzac w błąd: orange karę dostał zasłuzenie. zgodnie z twoim rozumowaniem w reklamie można podać że masz 100GB na miesiąc a w regulaminie napisać 1Gb i ma ci to ujść na sucho
    5

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: