Vodafone walczy, TDC krytykuje

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 51

Zaostrza się konflikt między TDC, a Vodafone, który nie chce pozwolić polskim akcjonariuszom na zdobycie 75% kontroli nad Polkomtelem. "Działania Vodafone komplikują i przedłużają cały proces. Jest to wbrew interesom pozostałych akcjonariuszy. Mamy nadzieję na szybkie rozwiązanie tej sprawy, ale nie możemy wykluczyć długotrwałego procesu sądowego" — mówi Henning Vest, prezes TDC Mobile International.

Brytyjski Vodafone złożył 16 lutego wniosek do sądu o zabezpieczenie jego praw do akcji Polkomtela sprzedawanych przez duński TDC. Sąd wydał wyrok 24 lutego, zamrażający sprzedaż na trzy miesiące. TDC odwołało się 1 marca od tej decyzji. "Nie możemy sfinalizować transakcji sprzedaży akcji Polkomtela do momentu wyjaśnienia sprawy sądowej" — mówi Henning Vest.

Wszyscy akcjonariusze operatora Plus GSM spotkali się w ubiegłą środę w Kopenhadze. Nie udało się osiągnąć żadnego porozumienia, wręcz przeciwnie — doszło do ostrej wymiany zdań między przedstawicielami Vodafone i TDC.

Opinie:

Opinie archiwalne (51):

Komentuj

Komentarze / 51

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    vod pisze: 2006-03-07 08:33
    no tak to jest!jedno jest pewne to polscy akcjonariusze tutaj rozdaja karty!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    fafa pisze: 2006-03-07 08:42
    I szykuje się Era Bis!
    0
  • Users Avatars Mini
    marlena pisze: 2006-03-07 09:12
    Bardzo bym nie chciała, aby Vodafone kupił pakiet kontrolny - mielibyśmy wtedy następny rebranding. Byłoby fajnie jakby akcje dostały się w ręcen KGHM. Korzyść byłaby podwójna. Mielibyśmy bardzo polskiego operatora oferującego usługi najwyższej jakości w Polsce no i akcje KGHM poszłyby do góry co by mnie bardzo ucieszyło bo mam ich trochę.
    0
  • Users Avatars Mini
    zorientowany pisze: 2006-03-07 09:23
    Tylko VOdafone moze obronić Plus przed politycznymi sępami. Wczoraj juz sie zaczela zmiana (2 nowych dyrektorow z "klucza") Jedyny ratunek dla plus-a to wlasnie przejecie przez vodafone. Byc moze ze troche osob z firmy sie zwolni , byc moze ze pewne zeczy sie zmienia, ale cos sie ruszy. "Góra" w Plus boi sie Vodafone co jest najlepszym dowodem na to ze powinien przyjść.Obecnie wewnatrz Plus panuje totalny zastoj. Rozne lobby podkopuja pod sobą dołki nie dbając o biznes firmy.
    0
  • Users Avatars Mini
    AndSa pisze: 2006-03-07 09:27
    Ja bym wolal zeby Vodafone wreszcie przejal Plusa. Wreszcie pojawilyby sie jakies pozadne telefony i innowacyjne uslugi np. Vodafone Live!
    0
  • Users Avatars Mini
    tgapl pisze: 2006-03-07 09:28
    Sytuacja zaczyna przypominac boj o Ere. Oby nie wplynelo to na samego Plusa i jego marke.
    0
  • Users Avatars Mini
    tgapl pisze: 2006-03-07 09:29
    Mysle, ze przejecie przez vodafone moze przyniesc pozytywne skutki. Duzy operator, podejscie do klienta inne niz orange no i moze markowe telefony w nizszych cenach.
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2006-03-07 09:40
    ***zorientowany - to coś słabo orientujesz się w sytuacji. Nie przyszło Ci do głowy, że Vodafone nie ma pieniędzy na zakup Plusa? W tym roku są zmuszeni do sprzedazy wielu swoich aktyw, pieniądze na zakupy w Europie Środkowo-Wschodnie mają, ale tylko na zakup małych pakietów (m.in. poczytak na stronie Pulsu Biznesu). O kupnie Plusa mogą tylko pomarzyć, chyba, że za bezcen pozostali akcjonariuszy by je sprzedali.
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2006-03-07 09:46
    A co do politycznych sępów, to niestety nie widzę wielkiej różnicy pomiędzy kolesiami z partii politycznych a kolesiami z wielkich operatoró komórkowych. Gra sie tak, na ile rynek pozwala, a że w Polsce mamy realnie niewielką konkurencję, to co, Vodafone rzuci się jak Rejtan, żeby swoim Polskim klientom pokazać, że trafili wreszcie na porządną zachodnią i uczciwąfirmę? Nonsens.
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2006-03-07 09:50
    Dlatego z dużym zainteresowaniem przyglądam się Streżyńskiej z UKE, bo widzę bardzo wyraźnie zmiany w podejściu regulatora do zmian. I nie tylko do tego, żeby zmuszać do obniżek, ale w ogóle widzę zmiany dotyczące dialogu i zasad prowadzenia biznesu.
    0
  • Users Avatars Mini
    belzebub pisze: 2006-03-07 10:19
    cikawe czy kolejny ewentualny rebanding bylby taka sama seria porazek dla kientow jak przejecie Idei. jakos dla mnie Vodafone to 100x bardziej wiarygodny operator niz Orange, ale po tym co juz widzialem, jakos nie wierze w cuda.
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2006-03-07 10:30
    Niech vodafone dogada sie z p4,to może dopiero będzie się działo.No i mamy kolejny dowód na to,że przy obecnej ekipie rządzącej robienie interesów w polsce kończy się źle.Prędzej czy później duże koncerny będą musiały przejąć,ale pewnie już trupa jak FSO(gdzie mimo niewywiązania się z umowy polacy jeszcze długi spłacali),ale tu akurat mały kupił.Podstawy ekonomii,państwo się nie powinno `wtryniać` do biznesu i posiadać ewentualnie mały pakiet akcji.
    0
  • Users Avatars Mini
    sayco pisze: 2006-03-07 10:45
    *miki myśle że taka firma jak Vodafone dostała by nawet kredyt,pozatym myśle jednak że V. jest bezpieczniejsze niż zarząd PiSu, ale najlepiej jak by Plusa na giełde puścili
    0
  • Users Avatars Mini
    zapinator pisze: 2006-03-07 10:47
    w sumie odkad sa konflikty w ptc to era stala sie wyraznym krajowym liderem, moze to samo bedzie z plusem:) a ten caly rebranding to sadze ze potrwa kilka lat bo vodafone nie ma w tej chwili kasy a i nasi akcjonariusze cos nie chetnie sie chca pozbywac akcji plusa
    0
  • Users Avatars Mini
    nofate pisze: 2006-03-07 10:49
    Polacy do broni!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    mikolajek pisze: 2006-03-07 10:58
    No to jest nas już dwoje... :)
    0
  • Users Avatars Mini
    zapinator pisze: 2006-03-07 11:42
    Ciekawe co na to Bronia?:)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-07 12:17
    Ja tutaj nie obwiniałbym Vodafone'a... Jeśli jawnie pozostali akcjonariusze mówią o "koalicji" o współpracy - żey tanio kupić a później zamieszać w statucie i drożej sprzedać... komu? Vodafone'owi właśnie - nie dziwię się że zabezpieczają się w taki sposób. Nie bezprawny sposób - sposób całkowicie legalny! Bardziej bym powiedział nielegalne jest to jawne mówienie o kombinowaniu - nie - akcje właściwie nam snie są potrzebbne, nawet te które mamy chcemy od dawna sprzedać, ale jak się trafia cdn.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-07 12:20
    cd. okazja zarobić to nawet kosztem zatrzymania dotychczasowych planów sprzedaży... dokupimy. A później się wydoi Vodafone'a... Bo słaby akcjonariusz to jest... Czy takie postępowanie ma cokolwiek wspólnego z uczciwym postępowaniem wobec wspólnika? Wg mnie nie. I w sumie lepiej się stało, że zablokował sąd sprzedaż. Może taki Orlen dojdzie do wniosku, że dlsze mrożenie posiadanych akcji mu się nie opłaca i sobie da spokój? Te akcje i tak oni sprzedadza - argument o polskich rękach jest tutaj
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-07 12:23
    zupełnie nie na miejscu. Bo Polkomtel wześniej czy później (a sądzę, że wcześniej niż później i tak będzie Vodafone'a albo innej firmy branżowej. Tylko której jestem ciekaw? Kto będzie chciał odkupić wcale nie tanio rządowe udziały i wchodzić z współkę z takim graczem jak Vodafone? Ktoś, kto będzie w stanie odkupić udziały od Vodafone'a - sprzedadzą? Wątpię - ryzykowna więc to będzie spółka. Vodafone więc tak czy inaczej ma w szachu krajowych cwaniaków próbujących zrobić interes.
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2006-03-07 13:05
    ***wlo - "ma w szachu krajowych cwaniaków"? Zarabianie przez prywatne firmy jest ok, a jak zarabiają państwowe to jest to cwaniactwo? Nie ma tutaj dotacji z budżetu, Plus ani lepszy ani gorszy od konkurencji (a na pewno bardziej efektywny pod względem finansowym) i płaci spore dywidendy. Ja bym nawet stwierdził, że to Vodafone jest w tej sytuacji cwaniakiem, bo uważa, że skoro pozostali udziałowcy to gracze państwowi, to łatwiej zgodzą się na sprzedaż udziałów, czyli z większą korzyścią
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2006-03-07 13:10
    dla Vodafone. A ja już od dawna widzę, że owszem, była chęć kupna Plusa przez Vodafone, ale nigdy się do tego nie palili specjalnie, bo wyczekiwali, kiedy to pozostali akcjonariusze będą pilnie potrzebować pieniędzy i sprzedadzą taniej swoje udziały. To była chłodna kalkulacja, tak samo jak robiły to KGJM, Orlen czy PSP, że nie opłacało im się sprzedawać 3-5 lat temu swoich udziałów. A jeżeli ktoś widzi analogię Vodafone + Plus = super firma dla swoich klientów
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2006-03-07 13:11
    to widzi tylko obraz przez różowe okulary.
    0
  • Users Avatars Mini
    boloGSM pisze: 2006-03-07 13:18
    zgadzam sie poniekad z przedmowca... ale na razie Polkomtel nie jest raczej zainteresowany zamiana marki na Vodafone, marka Plus GSM jest mocna, stabilna marka, rozpoznawana wsrod ludzi, z czasem na pewno kolejnym krokiem bedzie zmiana barw na czerwony (a moze inny kolor), ale do tego czasu nalezy sie "nachapac", jak to kolega WLO ladnie ujal powyzej :)
    0
  • Users Avatars Mini
    tymis pisze: 2006-03-07 14:19
    Zeby miec kontrole nad spolka nie trzeba miec 100% udzialow, wystarczy wiekszosc. Dlatego Vodafone nie chce kupowac od wszystkich polskich udzialowcow, natomiast chetnie kupi od jednego (przy zalozeniu, ze udzialy TDC juz ma). Gdyby nie "wytyczne" to ktorys z polskich udzialowcow juz dawno by to zrobil bo to nie ich branza a dywidenda to nie wszystko.
    0
  • Users Avatars Mini
    felipeUK pisze: 2006-03-07 14:35
    Nie za bardzo lubie Vodafona ale jestem jak najbardziej za tym zeby ten operator pojawil sie w Polsce :)
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-07 16:56
    *vodafone myśli że mu wszystko wolno, polscy akcjonarjusze mają prawo pierwokupu i vodafone może im naskoczyć, a ja mam nadzieje że Skarb Państwa odpowiednio zabezpieczy swój interes i w ogóle nie sprzeda tej kury znoszącej złote jaja, bo to jest w moim (podatnika) interesie, oczywistością jest że vodafone próbuje bronić SWOICH interesów, ale nie uda mu się tego zablokować, a jeśli już SP bęędzie chciał sprzedać plusa to mam nadzieje że osiągnie bardzo wysoką cene...
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-07 17:00
    *wlo - krajowych cwaniaków ?!?!?!? dla mnie największym cwaniakiem jest vodafone, który chce tanio kupić firmę i zarabiać na niej ASTRONOMICZNE pieniądze, łatając w ten sposób dziurę w swoim budżecie, spowodowaną działalnością na KONKURENCYJNYCH rynkach, jakim Polska jeszcze długo nie będzie. Pozatym ja mam nadzieje że polscy akcjonariusze będą cwani, a w każdym razie cwańsi i wyciągną jak najwięcej kasy od vodafone. Swoją drogą tak wam śpieszno do drugiego orange ??? tu jest Polska !
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-07 17:04
    ...tutaj żadna firma nie działa uczciwie, bo nikt nie chce być tym frajerem co zarabia najmniej... poco ? skoro wszyscy wycinają na klientach, oszukują, naciągają, olewają, to poco się wysilać i być lepszą firmą, co się jednocześnie wiąże z korzystniejszymi ofertami dla klientów, czyli mniejszymi zyskami, więc nic się na lepsze nie zmieni (vide orange) a wręcz na gorsze bo vodafone będzie sobie odbijał poniesione koszta (vide orange) a obsługi, jakości i oferty nie poprawi (vide orange)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-07 17:43
    miki - w żadnym wypadku - jak najbardziej. Tyle, że zauważ - tutaj wszyscy deklarowali WYJŚCIE z Polkomtela. Tylko dla tej jednej operacji - pewnej - rezygnują z planów i szukają na gwałt środków na zakup i zamrożenie na jakiś czas aktywów w Polkomtelu. Dla mnie to nic innego jak gra a nie interes ;-) Natomiast co mysli Vodafone nie wiemy, wiemyu po co ta operacja jest dla pozostałych. Owszem - państwo to właściciel i jak każdy inny ma prawo zarabiać. Ta sprawa jednak jest jednoznaczna wg mnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-07 17:46
    Dokładnie - zgadzam się z Tobą jak najbardzie - to jest gra, ale dobrze kiedy gra jest równa. Tutaj nie jest równa. Tym bardziej, że sami się nie mogą dogadać... W Orlenie państwo ma mniejszość... Orlen jako jedyny sceptycznie podchodzi (i z rozwagą jak mniemam z komunikatów) do sprawy. I co się dzieje? Panika w pozostałych spółkach gdzie rządzi minister tak naprawdę... Bo jak Orlen zrezygnuje, jego część pójdzie do podziału i już nie będzie tak słodko. A dywidenda? Nies słyszałeś ostatnio cdn.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-07 17:50
    cd. jakiegoś mądrali z rządu, któy (słusznie poniekąd) twierdzi, że państwo jak każdy inny właściciel ma prawo do dywidendy i zysków ze swojego biznesu i (i tu już mi przynajmniej duuuże wątpliwości się nasuwają co do intencji) ma prawo do zysków, żeby je wykorzystywać dla dobra... obywateli i państwa ;-D Żenujące, chociaż gdybym był naiwny łyknąłbym, ten bełkot bo jest jak najbardziej co do zasady, słuszny. Ale żyjemy gdzie żyjemy i każde pieniądze utoną w bydżecie a ja i tak na tej samej cdn.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-07 17:51
    cd. drodze dokładnie za rok jak nie prawe przednie koło jak w tym roku to lewe tylnie uszkodzę w swoim samochodzie.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-07 17:53
    lennox - wszyscy wspólnicy mają takie samo prawo - nie ma równych i równiejszych :-) Nie mąć tutaj...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-07 17:56
    lennox - a uważasz, że po tej zapowiedzi minstra - nie pamiętyam, który to mówił - chyba ten nowy od SP - że potrzebuje dywidend na potzreby państwa... trzeba się bać? Czy uważasz, że państwo (najbardziej złodziejska "firma") będzie bardziej zainteresowane od właściciela prywatnego, branżowego w rozwój firmy? Tenże minister powiedział jasno - że inwestwoanie pieniędzy w rozwój firmy to nie jest wszystko! Że czas na udział w zyskach z przedsięwzięcia! Dla mnie to jest jednoznaczna delkaracja.
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2006-03-07 18:02
    Oj głuptasy nie uczycie sie na błedach :D Nie widzicie na przykładzie orange??Wpompowali mnostwo kasy abonentów w rebranding a nic na tym nie zyskali...Ba nawet stracili rozpoznawalnosc marki a wy wszyscy na nich najezdzacie...
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-07 18:03
    "wszyscy wspólnicy mają takie samo prawo - nie ma równych i równiejszych" NO WŁAŚNIE ! w związku z tym polscy akcjonariusze realizują swoje prawo i chcą wykupić PRZYSŁUGUJĄCY im % udziałów od TDC "Czy uważasz, że państwo (najbardziej złodziejska "firma") będzie bardziej zainteresowane od właściciela prywatnego, branżowego w rozwój firmy?" a czy dotychczas plus rozwijał się gorzej niż prywatny orange i niż prywatna era ?
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-07 18:05
    "Że czas na udział w zyskach z przedsięwzięcia! Dla mnie to jest jednoznaczna delkaracja." no tak... tylko że vodafone zrobi to samo, tylko bardziej po chamsku (vide orange) więc ja z dwojga złego wolę żeby te pieniądze trafiały do budżetu niż do kieszeni właściciela vodafone... w wielkiej brytani i zasilały brytyjski skarb państwa
    0
  • Users Avatars Mini
    vod pisze: 2006-03-07 18:16
    *lennox a to ci zaskoczenie!no z tymi wypowiedziami to sie akurat zgodze!!!a tak pozatym to co z tego ze panstwo ma swoje udzialy w plusie,to nie ma bezposredniego negatywnego wplywu na rozwuj plusa a nawet wspomaga w dazeniu do optymalnego rozwoju technologicznego tego przedsiebiorstwa!
    0
  • Users Avatars Mini
    ajpiotrowski pisze: 2006-03-07 18:42
    mam cicha satysfakcje: a mnie mowilem ze tak bedzie juz kilka m-cy temu (jesien 2005) zacznie sie taka sama zabawa miedzy wlascicielami polkomtela jak trwajaca juz rok wojna w erze;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-07 19:19
    lennox - no tu się mylisz - przypomnij sobie którzy wspólnicy nalegali na podział zysków i wypłatę dywidendy... Nie był to Vodafone. Nie obawaiłabym się o nadmierne (!!!) drenowanie (chociaż jak mówiliśmy - właściciele mają prawo do zysku z interesu - tak jak każdy kto najmniejszą firmę prowadzi i w nią inwestuje) kasy Polkomtela. vod - dotychczas też nie miałem obaw, ale posłuchałem sobie radia i mam wątpliwości ;-) Nie będzie wspomagania - to wynika jednoznacnie z wypowiedzi tego ministra.
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-07 19:44
    *vod - heh, a już myślałem że nie jesteś w stanie się zgodzić z niczym co ja mówie ;) *wlo - tak, ale nie do końca się zgodzę z Twoim tokiem rozumowania, dla mnie to wygląda tak, w interesie vodafone TERAZ nie jest wypłata dywidendy, bo on dostanie z niej niedużą część, natomiast jak to pójdzie w inwestycje to POTEM vodafone kupi nowocześniejszą firmę, ale nie świadczy to o tym że jak już będzie właścicielem nie będzie przesadnie drenował naszych kieszeni, jedno nie wyklucza drugiego :)
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-03-07 19:58
    dodam jeszcze że sceptyczny wobec wyprzedaży majątku to jestem od dawna, tylko w USA prywatyzuję się nawet więzienia... z OPŁAKANYM skutkiem zresztą, w europie taka absolutna wyprzedaż wszystkiego nie ma precedensu, poza żelazną lady z GB, a już po takim policzku jaki dostali Polacy od FT i jej spółki córki orange, jestem wręcz przeciwny sprzedaży, bo wiem że od strony klienta i tak będzie źle i tak niedobrze, więc niech chociaż od strony dochodów budżetu będzie lepiej, a nie gorzej
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2006-03-07 21:08
    tak czy inaczej niech Voda trzyma swoje lapska od Plusa. Bo chce miec dalej Plusa niz Vodafone.pl. Wystarczy popatrzec na Orange (roaming mial byc tanszy, a teraz w USA abonent Plusa za minute placi 4-5zl, a Orange 11). Zobaczcie co sie stalo z czeskim Oskarem jak go zmienili w Vode, wiec zadna argumentacja za Vodafonem, a tym samym rebrandingiem kolejnej polskiej sieci jest z gory bezzasadna
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2006-03-07 23:24
    polscy udziałowcy byliby ciężkimi frajerami gdyby nie kupili przysługujących im udzialów - mając wtedy pakiet kontroly mogliby go sprzedać o wiele drożej - i to wcale nie koniecznie Vodafone musiałby byc kupcem - i tego najbardziej obawiaja się Angole bo potem nie bedą mieli już nic do gadania poza wylożeniem większej ilości kasy od każdego potencjalnego kupującego który bedzie chciał wejść do gry
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2006-03-08 00:12
    polscy udziałowcy byliby ciężkimi frajerami gdyby nie kupili przysługujących im udzialów - mając wtedy pakiet kontroly mogliby go sprzedać o wiele drożej - i to wcale nie koniecznie Vodafone musiałby byc kupcem - i tego najbardziej obawiaja się Angole bo potem nie bedą mieli już nic do gadania poza wylożeniem większej ilości kasy od każdego potencjalnego kupującego który bedzie chciał wejść do gry
    0
  • Users Avatars Mini
    grzegorz.warda pisze: 2006-03-08 09:59
    to juz chyba urasta do rangi polskiej specjalności, chociaż to firmy zagraniczne mieszają, ale może coś jest nie tak u nas skoro już u drugiego opa jest taka sytuacja, a może (i najpewniej tak jest ) chodzi o... kase. :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-08 13:11
    gregwarda - ale przecież tak jest nie tylko w tej branży - popatrz na inne transakcje jakie jaja się dzieją! Czyja to wina? No oczywiście zagranicznych złodziei. Tylko, powiedz - kto z krajowych uczciwych przedsiębiorców jest w stanie inwestować Taaakie pieniądze? Nie ma takich! P4 - nowy operator... No polski kapitał tam jest... śmieszne ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-03-08 13:12
    A jeszcze jedno - tam gdzie są duże pieniądze - nawet "złodziejskie" z zagranicy, tam jakoś zawsze polscy uczciwi próbują na tym nie dla firmy a na własną wille wyciągnąć napiwek... ;-D
    0
  • Users Avatars Mini
    R pisze: 2006-03-08 17:19
    z daleka niech sie trzyma od nas vodafone, w niemczech przyciaga tanimi telefonami ale rozmowy ma najdrozsze z wszystkich operatorow!!
    0
  • Users Avatars Mini
    grzegorz.warda pisze: 2006-03-08 18:05
    vlo - nie wiem czy polski czy nie polski, zlodziejski czy nie (staram się nie używać takich określeń), ale ktoś na takie wywijasy prawne pozwala, a na końcu odbija się to na nas użytkownikach. Ciekawe czy nabierze to podobnego wymiaru jak w Erze?
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: