Według UOKiK TELE2 naruszyło prawo

Newsy
Żródło: Tele 2
Opinie: 10

Spółka TELE2 naruszyła prawo utrudniając konsumentom rezygnację z usług, a także nie udzielając im pełnej i rzetelnej informacji – uznał prezes Urzędu Ochrony i Konkurencji. Cezary Banasiński nakazał spółce natychmiastowe wprowadzenie zmian w obsłudze konsumentów 

Podstawą wszczęcia postępowania przeciwko TELE2 były liczne skargi konsumentów zarzucających operatorowi stosowanie praktyk naruszających ich prawa. W toku prowadzonego przez katowicką Delegaturę UOKiK postępowania ustalono, że konsumenci, którzy rezygnowali z usług preselekcji świadczonych przez TELE2, nie byli przez operatora informowani o konieczności powiadomienia Telekomunikacji Polskiej o tym fakcie. W praktyce skutkowało to tym, że pomimo odstąpienia od umowy z TELE2 połączenia telefoniczne były nadal przez niego wykonywane. 

Jednocześnie UOKiK uznał za niezgodne z prawem pobieranie od abonentów opłat za szczegółowy wykaz wykonanych połączeń telefonicznych w przypadku uwzględnienia reklamacji. W toku prowadzonego przez Urząd postępowania firma wycofała się z wyżej wymienionych praktyk. 

Urząd badał ponadto problem ograniczania praw abonentów do odstąpienia od umowy. Jak ustalono, operator nie informuje konsumentów o możliwości rezygnacji z usług w ciągu 10 dni (w przypadku gdy umowa została zawarta poza lokalem) lub ustala krótsze niż przewidują to przepisy terminy rezygnacji. Wobec powyższego, operator został w decyzji zobowiązany do rzetelnego informowania konsumentów. 

Decyzji, która nie jest prawomocna (operatorowi przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów) nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

Opinie:

Opinie archiwalne (10):

Komentuj

Komentarze / 10

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    rufin pisze: 2005-01-20 18:19
    odrobina porządku...
    0
  • Users Avatars Mini
    Luki pisze: 2005-01-20 20:08
    Sądzę ze również Polkomtel łamie prawa konsumentów. Firma ta bardzo specyficznie interpretuje regulaminy które sama wymyśla. Przykładem na to może być rozliczanie pakietów GPRS. Osoba która wysłała sms-a pod nr 2601 z odpowiednia treścią mogła skorzystać z promocji "Nowa generacja Internet Firma 3", przytoczę najistotniejsze punkty regulaminu: 1. Pakiet Specjalny „Internet” może zostać wykorzystany przez Abonenta w okresie od daty jego aktywacji do końca pierwszego pełnego okresu rozliczeniowego. Niewykorzystany w tym okresie rozliczeniowym, Pakiet Specjalny "Internet" przepada. W tych okolicznościach Abonentowi nie przysługuje roszczenie o zwrot ekwiwalentu pieniężnego, ani nie może żądać jakiejkolwiek innej usługi w zamian za utracony Pakiet Specjalny "Internet". 2. Po wykorzystaniu Pakietu Specjalnego "Internet" za wysyłanie i odbiór danych w technologii GPRS pobierane będą opłaty zgodnie z posiadaną przez Abonenta taryfą. CDN...
    0
  • Users Avatars Mini
    Luki pisze: 2005-01-20 20:09
    ....W mojej interpretacji tegoż regulaminu doszedłem do wniosku, iż od dnia kiedy zostanie aktywowany pakiet będę mógł z niego korzystać, następnie kiedy się skończy operator zacznie pobierać opłaty za wysłane i odebrane dane. W praktyce jednak było inaczej. Najpierw zostały według cennika pobrane pakiety kwotowe (moim zadaniem złamanie pkt 9 i 10) a dopiero po wykorzystaniu pakietów kwotowych został rozliczany pakiet GPRS. Po wysłanej przeze mnie reklamacji otrzymałem pismo, w którym: „Odpowiadając na przytoczony przez Pana regulamin „Nowa generacja Internet” pragnę potwierdzić, iż aktywowany pakiet GPRS 90 MB może zostać wykorzystany przez Klienta od dnia aktywacji do końca pierwszego pełnego okresu rozliczeniowego,... , Jednakże jego wykorzystanie następuje po wykorzystanym pakiecie kwotowym z taryfy Efekt”. Mam do Was pytanie, czy może komuś podobnie rozliczyli pakiety, może wyślemy jakieś zbiorowe pismo do UOKiK?
    0
  • Users Avatars Mini
    jawal pisze: 2005-01-20 23:11
    *Luki przeczytaj dokladnie cennik Efektu (ale pelny taka duza plachta skladana chyba na 4razy) o ile pamietam tam sa uregulowane zasady wykorzystywania pakietow kwotowych i dodatkowych. I polkomtel postepuje zgodnie z tymi zasadami, w regulaminie promocji nic o tym nie pisze poniewaz jest to uniwersalna promocja i jak bys mial naprzykład taryfy maxminuty to tam by ci zszedl najpierw pakiecik gprs
    0
  • Users Avatars Mini
    Czerstwy pisze: 2005-01-20 23:18
    No prosze, nie tylko TPSA kreci i mąci. Tyle, że TP pewnie wycofałaby sie z tych "praktyk" bo czuje moc :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Czerstwy pisze: 2005-01-20 23:22
    mialo byc "...nie wycofałaby się....."
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2005-01-20 23:31
    "...Jednocześnie UOKiK uznał za niezgodne z prawem pobieranie od abonentów opłat za szczegółowy wykaz wykonanych połączeń telefonicznych w przypadku uwzględnienia reklamacji."... era tez tak robila(a moze nadal robi) i nikt nad tym jakos nie ubolewal...
    0
  • Users Avatars Mini
    derek pisze: 2005-01-21 11:33
    Luki - przerabiałem to samo, reklamując trzykrotnie chociaż u mnie sprawa dodatkowo dotyczyła pakietu zakupionego w programie 5Plus, a te pakiety mają najwyższy prorytet, dopiero potem pakiet kwotowy i na końcu inne pakiety GPRS.
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2005-01-23 23:58
    i to wlasnie caly sekret promocji pakietow, przeciez operatorowi o to chodzilo by zakrecic jak najwiecej takich amatorow gprs
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2005-01-24 00:18
    a w "partner" to podali, ze nowe pakiety gprs nie dotycza wapu Internet - Pakiet 20 MB GPRS (nie dot WAP)* Internet - Pakiet 60 MB GPRS (nie dot WAP*)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: