Wyniki Dialogu za III kw. 2006 r.

Newsy
Żródło: KGHM
Opinie: 0

W trzecim kwartale 2006 r. DIALOG osiągnął następujące wyniki:

Przychody netto ze sprzedaży 125 197 tys. zł,
Zysk na sprzedaży 15 625 tys. zł,
EBITDA 32 531 tys. zł,
Zysk netto 7 782 tys. zł.

W trzech kwartałach 2006 roku DIALOG S.A. uzyskał 375 443 tys. zł przychodów ze sprzedaży, tj. na poziomie zbliżonym do przychodów ze sprzedaży za analogiczny okres ubiegłego roku (373 909 tys. zł). Uległa jednak zmianie struktura przychodów spółki. Spółka uzyskuje mniejsze przychody z rozmów telefonicznych na rzecz opłat za świadczone usługi szerokopasmowego dostępu do internetu oraz transmisji danych. Silna konkurencja, zmiana struktury sprzedaży spowodowały, że spółka uzyskiwała mniejsze marże na sprzedaży. Równocześnie w omawianym okresie nastąpił wzrost kosztów spowodowany między innymi przygotowywaniem nowych produktów oraz ponoszonymi kosztami pozyskiwania abonentów szerokopasmowego dostępu do internetu. Skutkiem tego Spółka uzyskała niższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku wynik na sprzedaży tj. zysk w wysokości 51 175 tys. zł wobec 60 373 tys. zł zysku w trzech kwartałach 2005 roku. Wynik na działalności operacyjnej wyniósł 45 030 tys. zł. (wobec 54 429 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego). Wynik EBITDA w DIALOG S.A. za okres trzech kwartałów 2006 roku wyniósł 113 031 tys. zł. i był niższy o 16 572 tys. zł od wyniku z analogicznego okresu roku ubiegłego. Wynik netto DIALOG S.A. wyniósł 39 367 tys. zł.

W październiku 2006 roku zarząd jednostki dominującej przyjął nową strategię dotyczącą aktywów telekomunikacyjnych, w wyniku której podjął uchwałę o przerwaniu procesu sprzedaży Telefonii DIALOG S.A. rozpoczętego w październiku 2005 roku. Zarząd KGHM Polska Miedź S.A. na podstawie przeprowadzonych analiz uznał, że obecnie możliwa do osiągnięcia cena za akcje DIALOG S.A. nie jest satysfakcjonująca, a potencjał DIALOG S.A. pozwala w horyzoncie kilkuletnim na wzrost wartości posiadanych aktywów przewyższający obecne wyceny. Przyjęta strategia zakłada, że DIALOG S.A. będzie się rozwijał poprzez oferowanie nowych usług dla coraz szerszej grupy abonentów między innymi drogą konsolidacji podmiotów z branży telekomunikacyjnej.
Obecnie DIALOG realizuje program pozyskiwania abonentów szerokopasmowego dostępu do internetu. Stały dostęp ma obecnie 72% internautów Dialogu (w porównaniu z 37% w roku 2005). Przewiduje się, że do końca 2007 roku spółka ponad dwukrotnie powiększy bazę internautów i będzie posiadać ok. 150 tys. takich klientów.
W celu uzyskiwania dodatkowych przychodów, DIALOG S.A. planuje wdrożenie nowych usług opartych na rozwoju szerokopasmowego dostępu internetu (IPTV, Video na żądanie i innych) Spółka przy współpracy z Polkomtel S.A. przygotowuje ofertę świadczenia usług telefonii komórkowej, która pozwoli uzupełnić przychody spółki.
Istotną szansą dla DIALOG S.A. jest podpisana w październiku br. z TP S.A. umowa o dostępie do sieci TP S.A. na potrzeby sprzedaży usług szerokopasmowej transmisji danych (tzw. BSA – bitstream access). Pozwoli to spółce na poszerzenie obszaru działania i świadczenie usług na bazie sieci TP S.A.

W celu realizacji strategii w październiku br. DIALOG S.A. nabył 90% akcji internetowego sklepu VIVID.pl S.A.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: