Wyniki finansowe Plus GSM po III kw. 2003

Newsy
Żródło: Plus GSM
Opinie: 22

Polkomtel S.A. zamknął trzeci kwartał 2003 r. bardzo dobrymi wynikami finansowymi czego przejawem jest najwyższy w historii rynku telefonii komórkowej w Polsce zysk netto, który wyniósł w trzech kwartałach prawie 544 mln zł. Konsekwentna realizacja strategii polegającej na zwiększaniu efektywności po raz kolejny doprowadziła do redukcji kosztów finansowych i optymalizacji wyników operacyjnych. Dynamicznie wzrasta liczba użytkowników sieci Plus GSM, przy jednoczesnym spadku wskaźnika rezygnacji klientów (churn). W trzecim kwartale wskaźnik ten wyniósł 13,8% w skali roku i był niższy o 5 punktów procentowych w stosunku do trzeciego kwartału roku ubiegłego.

"Jestem zadowolony z wyników spółki" - powiedział Jarosław Pachowski - prezes zarządu Polkomtel S.A. - "Cieszy mnie, ale nie zaskakuje wysoki poziom przychodów oraz zysku netto. Nie widzę żadnych zagrożeń, aby spółka, zgodnie z założeniami, osiągnęła na koniec roku przychód przekraczający 5 mld zł. W dalszym ciągu wskaźnik ARPU pozostaje na najwyższym poziomie spośród operatorów komórkowych w naszym kraju. W dużej mierze to zasługa klientów biznesowych, którzy najczęściej wybierają usługi Plusa. Mając na uwadze stały wzrost bazy użytkowników, wysoką jakość i konkurencyjność usług oraz bardzo dobre wyniki finansowe ze spokojem patrzymy w przyszłość."

W trzecim kwartale Plus GSM wprowadził wiele nowych usług i produktów skierowanych do różnych segmentów rynku. Na szczególną uwagę zasługują te skierowane do przedsiębiorstw i instytucji, jak chociażby taryfy Plus Max, w których po raz pierwszy zrezygnowano z miesięcznej opłaty abonamentowej. Jako jedyny operator Plus GSM uruchomił Centrum Obsługi Klientów Biznesowych, które służyć będzie pomocą coraz liczniejszym firmom korzystającym z usług sieci. W trzecim kwartale Polkomtel S.A. rozpoczął wdrażanie technologii EDGE (Enhanced Data rates for GSM Evolution), pozwalającej na zwielokrotnienie prędkości transmisji danych. Dzięki wprowadzeniu tej technologii, Polkomtel zaoferuje w niedalekiej przyszłości atrakcyjne aplikacje multimedialne i inne nowe usługi. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się usługi konwergentne, integrujące telefonię komórkową i stacjonarną, a przychód z ich tytułu stale wzrasta.

"Plus GSM umacnia pozycję absolutnego lidera w segmentach biznesowych, dzięki wdrażaniu nowatorskich usług opartych o najnowsze technologie" - powiedział Robert Krawczyk, Członek Zarządu, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Polkomtel S.A. "Dowodzi tego m.in. olbrzymie zainteresowanie polskich firm i światowych korporacji II Kongresem Tecnologicznym, zorganizowanym w październiku przez Plus GSM, pod patronatem Premiera RP, który zgromadził ponad 3 tysiące przedstawicieli największych przedsiębiorstw w naszym kraju"


Przychody w trzecim kwartale 2003 r. wyniosły 1.350,3 mln zł, o 9,4% więcej niż w trzecim kwartale 2002 roku (1.234,4 mln zł). Przychody narastająco w trzech kwartałach 2003 r. sięgnęły 3.842,9 mln zł, o 10,0% więcej niż narastająco w trzech kwartałach 2002 roku (3.492,7 mln zł). Wyższy poziom przychodów w 2003 r. spółka zawdzięcza przede wszystkim rosnącej liczbie klientów, jak również stałemu rozwojowi usług niegłosowych. Usługi takie jak GPRS, SMS, MMS, czy telefonia konwergentna już teraz mają coraz większy wpływ na poziom przychodów. Po trzech kwartałach wzrost przychodów z tytułu tych usług wyniósł 36 % w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.

Koszty sprzedaży i koszty pozostałe wyniosły w trzecim kwartale 2003 roku 1.026,9 mln zł, o 14,1% więcej, niż w tym samym okresie w roku 2002 (900,2 mln zł). Koszty te narastająco w trzech kwartałach 2003 roku osiągnęły poziom 2.902,1 mln zł, o 14,8% więcej, niż w tym samym okresie w roku 2002 (2.528,5 mln zł). Wzrost kosztów sprzedaży to głównie wynik intensywnego programu pozyskiwania nowych użytkowników oraz wzrostu kosztów utrzymania dotychczasowych klientów. 

Zysk operacyjny w trzecim kwartale 2003 roku wyniósł 406,2 mln zł, o 18,5% więcej niż w tym samym okresie roku 2002 (342,8 mln zł), a narastająco w trzech kwartałach 2003 roku - 981,2 mln zł, o 1,9% więcej niż w tym samym okresie roku 2002 (963,2 mln zł). Wzrost zysku operacyjnego uzyskano dzięki wzrostowi przychodów oraz rozwiązaniu rezerwy związanej z ruchem międzysieciowym. Rezerwa została utworzona w związku z możliwymi regulacji Prezesa Urzędu Regulacji i Telekomunikacji związanymi ze zmianą stawek rozliczeń z TP S.A. Rozwiązanie rezerwy było możliwe dzięki sfinalizowaniu umowy z TP S.A.

EBITDA1 w trzecim kwartale 2003 roku wyniosła 592,6 mln zł, o 14,4% więcej w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego (517,9 mln PLN), a narastająco w trzech kwartałach 2003 roku 1.541,2 mln zł, o 5,3% więcej w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego (1.463,9 mln PLN).

Marża EBITDA (EBITDA jako % przychodów) wyniosła w trzecim kwartale 2003 roku 43,9%, tj. o 3 punkty procentowe więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego (40,9%). Marża EBITDA wyniosła narastająco w trzech kwartałach 2003 roku 40,1%, tj. o 1,8 punktu procentowego mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego (41,9%). 

Zysk przed opodatkowaniem w trzecim kwartale 2003 roku wyniósł 338,1 mln zł, o 13,3% więcej niż w tym samym okresie roku 2002 (298,3 mln zł), a narastająco w trzech kwartałach 2003 roku 738,8 mln zł, o 6,0% więcej niż w tym samym okresie roku 2002 (696,9 mln zł). Wyższy wskaźnik zysku przed opodatkowaniem spowodowany był konsekwentną poprawą wyników operacyjnych oraz redukcją kosztów finansowych. 

Zysk netto w trzecim kwartale 2003 roku osiągnął poziom 246,9 mln zł, o 6,8% więcej niż w tym samym okresie roku 2002 (231,2 mln zł), a narastająco w trzech kwartałach 2003 roku 543,9 mln zł, o 4,7% więcej niż w tym samym okresie roku 2002 (519,6 mln zł). Wzrost zysku netto jest związany ze wzrostem zysku przed opodatkowaniem, choć na jego osłabienie wpłynęła większa kwota podatku dochodowego.

W trzecim kwartale 2003 roku liczba pozyskanych klientów brutto wyniosła 471,9 tys., o 12,0% więcej niż w trzecim kwartale 2002 roku (421,4 tys.). Narastająco w trzech kwartałach 2003 roku - sieć pozyskała brutto 1.382,4 tys. użytkowników, o 17,6% więcej niż w trzech kwartałach roku 2002 (1.175,5 tys.). Liczba pozyskanych klientów brutto wciąż rośnie, co jest zgodne z trendami na polskim rynku telefonii komórkowej.

W trzecim kwartale 2003 roku sieć pozyskała 301,1 tys. użytkowników netto, o 28,6% więcej, niż w trzecim kwartale 2002 (234,2 tys.). Narastająco w trzech kwartałach 2003 roku - sieć pozyskała 540,2 tys. użytkowników netto, o 16,1% mniej niż narastająco w trzech kwartałach roku 2002 (644,2 tys.). Wolniejszy przyrost użytkowników związany jest z odłączeniem w drugim i trzecim kwartale ponad 400 tys. nieaktywnych użytkowników Simplusa, co z kolei pozwoliło na zmniejszenie kosztów utrzymania klienta.

Na koniec trzeciego kwartału 2003 roku liczba użytkowników wyniosła 5,09 mln, czyli o 24,5% więcej niż na koniec trzeciego kwartału roku poprzedniego (4,09 mln). Z usługi abonamentowej korzystało 2,36 mln, a z usługi przedpłaconej 2,73 mln klientów (wzrost odpowiednio o 11,8% i 38,0%. w stosunku do porównywalnego okresu roku poprzedniego). Dynamiczny wzrost liczby użytkowników usługi przedpłaconej jest zgodny z trendami obserwowanymi na wielu międzynarodowych rynkach telefonii komórkowej.

Średnioroczny wskaźnik rezygnacji (churn) zmalał w trzecim kwartale 2003 roku do 13,8%, i wyniósł o 5,0 punktów procentowych mniej niż w tym samym okresie 2002 roku (18,8%). Średnioroczny wskaźnik rezygnacji (churn) wzrósł w trzech kwartałach 2003 roku do 23,2%, t.j. o 4,3 punktów procentowych więcej niż w tym samym okresie 2002 roku (18,9%). Wskaźnik churn wzrósł po trzech kwartałach w efekcie odłączenia w drugim kwartale 356 tys. nieaktywnych użytkowników SIMPLUSa oraz 51 tys. w trzecim kwartale 2003.

Średni koszt pozyskania klienta (SAC) 2 wyniósł w trzecim kwartale 2003 roku 341,1 zł, o 23,7% więcej niż w tym samym okresie 2002 roku (275,8 zł), a narastająco w trzech kwartałach 2003 roku 312,2 zł, o 9,1% więcej niż w tym samym okresie 2002 roku (286,1 zł). Rosnące koszty pozyskania klienta spowodowane były kosztowniejszym programem pozyskiwania nowych użytkowników, zarówno w segmencie klientów abonamentowych, jak i SIMPLUSa. Średni koszt pozyskania klienta dla klientów abonamentowych wyniósł w trzecim kwartale 2003 roku 817,7 zł, o 35,8% więcej niż w tym samym okresie 2002 roku (602,0 zł), a narastająco w trzech kwartałach 2003 roku 737,3 zł, o 24,0% więcej niż w tym samym okresie 2002 roku (594,7 zł). Średni koszt pozyskania klienta dla klientów SIMPLUS to w trzecim kwartale 2003 roku 64,4 zł, o 24,3% więcej niż w tym samym okresie 2002 roku (51,8 zł), a narastająco w trzech kwartałach 2003 roku 58,6 zł, o 32,5% więcej niż w tym samym okresie 2002 roku (44,2 zł).

Średnie miesięczne ARPU (średnie przychody na użytkownika) w trzecim kwartale 2003 roku wyniosło 86,6 zł, w porównaniu z tym samym okresem roku 2002 było niższe o 13,3% (99,8 zł), a narastająco w trzech kwartałach 2003 roku 84,7 zł, w porównaniu z tym samym okresem roku 2002 było niższe o 15,4% (100,2 zł). Spadek ARPU wynika przede wszystkim ze spadających cen rozmów telefonicznych związanych z wdrożeniem nowych ofert promocyjnych, zwłaszcza pakietów bezpłatnych minut i pakietów bezpłatnych SMSów. Wpływ na spadek ARPU miała także zmiana struktury bazy klientów, gdzie udział klientów SIMPLUSa osiągnął 53,7 %, o 5,3 punktów procentowych więcej w porównaniu do stanu na koniec trzeciego kwartału 2002. Średnie miesięczne ARPU dla klientów abonamentowych w trzecim kwartale 2003 roku wyniosło 149,9 zł i spadło o 6,2% w porównaniu z tym samym okresem roku 2002 (159,8 zł). Średnie miesięczne ARPU dla klientów abonamentowych narastająco w trzech kwartałach 2003 roku było na poziomie 146,9 zł i spadło o 6,3% w porównaniu z tym samym okresem roku 2002 (156,8 zł). Średnie miesięczne ARPU dla klientów SIMPLUSa w trzecim kwartale 2003 roku wyniosło 30,7 zł i spadło o 9,6% w porównaniu z tym samym okresem roku 2002 (34,0 zł), a narastająco w trzech kwartałach 2003 roku - 28,7 zł i spadło o 15,2% w porównaniu z tym samym okresem roku 2002 (33,8 zł). 

"Miniony kwartał był niezwykle satysfakcjonujący dla naszej Spółki z punktu widzenia rezultatów finansowych." - powiedział Finn Schkolnik, Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy Polkomtel S.A. - "Najwyższy zysk netto od czasu rozpoczęcia działalności Spółki osiągnięto dzięki poprawie efektywności operacyjnej. Konsekwentne redukcje długu i poprawa na poziomie EBITDA spowodowały, iż wskaźnik dług/EBITDA osiągnął najbezpieczniejszy poziom w historii Spółki."

Całkowite zadłużenie firmy Polkomtel wyniosło na koniec trzeciego kwartału 2003 roku 873,8 mln zł, o 23,1% mniej w porównaniu z końcem pierwszej połowy 2002 roku (1.136,3 mln zł). Wskaźnik dług/EBITDA3 osiągnął poziom 0,38 i był o 33,3% niższy w porównaniu z końcem trzeciego kwartału 2002 roku (0,57). Redukcję zadłużenia osiągnięto pomimo wypłaty w tym roku dywidendy w wysokości 237,2 mln zł. Zmniejszenie długu było przede wszystkim rezultatem bardziej efektywnych inwestycji oraz dobrych wyników operacyjnych.

W trzecim kwartale 2003 roku Polkomtel zainwestował 185,5 mln zł, o 10,6% mniej niż w trzecim kwartale roku 2002 (207,5 mln zł). Narastająco w trzech kwartałach 2003 roku Polkomtel zainwestował 510,1 mln zł. Poziom inwestycji był o 12,7% niższy niż w trzech kwartałach roku 2002 (584,7 mln zł). Niższy poziom inwestycji to wynik wyższej efektywności rozbudowy sieci GSM. Od rozpoczęcia działalności firmy w 1996 roku nakłady inwestycyjne Polkomtel sięgnęły 5,9 mld zł (bez opłat koncesyjnych). 

Prognozy na rok 2003: Zakładany udział Polkomtel S.A. we wzroście rynku osiągnie co najmniej 33%. Podtrzymana jest także prognoza osiągnięcia przez Spółkę przychodu przekraczającego poziom 5 mld zł. Polkomtel przewiduje dalsze wzbogacanie oferty produktowo-usługowej dla różnych segmentów rynku - od młodych użytkowników Simplusa po klientów korporacyjnych. Obejmie ona także usługi wykorzystujące transmisję danych. Prognozy są oparte na bieżących przewidywaniach, a rzeczywiste wyniki mogą się różnić.

Struktura Akcjonariatu firmy Polkomtel S.A.
Akcjonariuszami Polkomtel S.A. są: KGHM Polska Miedź S.A., PKN Orlen S.A., TDC A/S i Vodafone Americas Inc. - po 19,61 % akcji, PSE S.A. - 16,05% oraz Węglokoks S.A. - 4,0%, Tel-Energo S.A. - 1,01% i TelBank S.A. - 0,5%. Kapitał akcyjny spółki wynosi 2, 05 mld złotych. 

1 Wyliczenie Polkomtel
2 subsydia do aparatów telefonicznych oraz różnica pomiędzy kosztem aktywacji (prowizja dla przedstawicieli handlowych, koszty kart SIM) a uzyskiwanym z niej przychodem
3 Dług z wyłączeniem pożyczki podporządkowanej od akcjonariuszy, EBITDA w ujęciu rocznym - wyliczenie Polkomtel



Wyniki za III kwartał 2002 i 2003

Statystyki

  III kwartał 2002 III kwartał 2003 Zmiana (%)  
Pozyskani użytkownicy (netto) 234,2 301,1 28,6  
Churn średnioroczny- wskaźnik rezygnacji (%) 18,8 13,8 ( 5,0 ) pkt. %
ARPU (PLN) 99,8 86,6 ( 13,3 )  
Koszt pozyskania abonenta SAC (PLN) 275,8 341,1 23,7  
Liczba klientów (mln)  4,09 5,09 24,5  
Liczba klientów usługi abonamentowej (mln) 2,11 2,36 11,8  
Liczba klientów usługi SIMPLUS (mln) 1,98 2,73 38,0  
 
Wyniki finansowe
Polskie standardy księgowości
PLN mln. III kwartał 2002 III kwartał 2003 Zmiana (%)  
Przychody 1 234,4 1 350,3 9,4  
Koszty sprzedaży i koszty pozostałe 900,2 1 026,9 14,1  
EBITDA 517,9 592,6 14,4  
EBITDA - marża (%) 40,9 43,9 3,0 pkt. %
Zysk operacyjny 342,8 406,2 18,5  
Zysk przed opodatkowaniem 298,3 338,1 13,3  
Zysk netto 231,2 246,9 6,8  

Wyniki za trzy kwartały 2002 i 2003

Statystyki
  Trzy kwartały 2002 Trzy kwartały 2003 Zmiana (%)  
Pozyskani użytkownicy (netto) 644,2 540,2 ( 16,1 )  
Churn średnioroczny- wskaźnik rezygnacji (%) 18,9 23,2 4,3 pkt. %
ARPU (PLN) 100,2 84,7 ( 15,4 )  
Koszt pozyskania abonenta SAC (PLN) 286,1 312,3 9,1  
 
Wyniki finansowe
Polskie standardy księgowości
PLN mln. Trzy kwartały 2002 Trzy kwartały 2003 Zmiana (%)  
Przychody 3 492,7 3 842,9 10,0  
Koszty sprzedaży i koszty pozostałe 2 528,5 2 902,1 14,8  
EBITDA 1 463,9 1 541,2 5,3  
EBITDA - marża (%) 41,9 40,1 ( 1,8 ) pkt. %
Zysk operacyjny 963,2 981,2 1,9  
Zysk przed opodatkowaniem 696,9 738,8 6,0  
Zysk netto 519,6 543,9 4,7  

Wyniki finansowe- US GAAP

PLN mln. Trzy kwartały 2002 Trzy kwartały 2003 Zmiana (%)  
Przychody 3 524,2 3 843,3 9,1  
Koszty sprzedaży 1 341,1 1 443,3 7,6  
EBITDA 1 461,6 1 542,0 5,5  
EBITDA - marża (%) 41,5 40,1 ( 1,4 ) pkt. %
Zysk operacyjny 954,1 973,3 2,0  
Zysk netto 464,3 532,3 14,6  


NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA - III KWARTAŁ 2003

ROZWÓJ SIECI PLUS GSM

W III kwartale 2003 roku sieć Plus GSM objęła swoim zasięgiem 97% terytorium Polski, a jej usługi były dostępne na obszarze zamieszkałym przez 98,9% Polaków.

Na koniec III kwartału 2003 uruchomionych było 4021 lokalizacji RF, w tym 3.833 lokalizacji BTS i 188 repeaterów. Łącznie we wszystkich strefach w ciągu III kwartału 2003 uruchomiono 170 lokalizacji RF, w tym 141 lokalizacji BTS i 29 repeaterów.

Ponadto,

  • Plus GSM, jako pierwszy operator sieci komórkowej w Polsce rozpoczął rozbudowę sieci telekomunikacyjnej w technologii EDGE (Enhanced Data rates for GSM Evolution)

  • Plus GSM, jako pierwszy operator sieci komórkowej w Polsce, uruchomił światłowodowy system transmisyjny z wykorzystaniem techniki DWDM (Dense Wavelength Division Multiplexing).

  • Plus GSM dokonał wdrożenia sieci WAN dla usługi W-LAN oraz zintegrowania 4 Hot-Spotów. 

Roaming:
Na koniec III kwartału 2003 r., telefonu Plus GSM można było używać w 132 krajach na pięciu kontynentach w sieciach 257 operatorów. 

  • Roaming GPRS; Na koniec III kwartału roaming GPRS dostępny był w 20 krajach w sieciach 25 operatorów. Usługa umożliwia dostęp do Internetu, korzystanie z WAP, transmisji danych, wysyłanie i odbieranie MMS.

MARKETING

NOWE PRODUKTY I USŁUGI 

Nowe produkty i usługi wprowadzone do oferty w III kwartale 2003: 

I. Oferta dla klientów indywidualnych 

  • Produkty taryfowe:

    • pakiety kierunkowe - pakiety minut na połączenia w ramach sieci Plus GSM i do sieci stacjonarnych;

    • rozwiązania promocyjne - 5 numerów Sami Swoi.

  • Plusnet Email Reader - rozbudowa funkcjonalności dostępu głosowego o rozpoznawanie rozszerzeń załączników do wiadomości e-mail, odsłuchiwanie załączników głosowych (Wave, MP3) i tekstowych (DOC, RTF, TXT, HTML), głosową książkę adresową (Personal Address Book), wysyłanie nowych wiadomości e-mail do kontaktów z książki adresowej.

  • Nowy ośrodek roamingowy na www.plusgsm.pl - nowy ośrodek informacji o roamingu dla abonentów Plus GSM. Zawiera informacje przydatne przed i w czasie wyjazdu zagranicznego np. stawki za połączenia roamingowe, przykład faktury z połączeniami roamingowymi, informacje o usługach dostępnych w roamingu itp.

  • Usługi rozrywkowe i informacyjne:

    • Granica Plus - usługa umożliwia użytkownikom sieci Plus GSM sprawdzenie czasu oczekiwania na drogowych przejściach granicznych poprzez wysłanie SMS na numer 7171;

    • Wakacyjna Galeria MMS - konkurs wakacyjny, w którym użytkownicy mogli wysyłać wiadomości MMS z wybranym zdjęciem związanym tematycznie z hasłem "Wspomnienie z wakacji". Przesłane fotografia udostępnione zostały na stronie wakacje.plusnet.pl;

    • Kolejne nowe gry uruchomione w ramach Ośrodka Rozrywka w Centrum gier Java, w tym dla konsoli gier Nokia N-Gage.

    • Ośrodek gier Java na WWW dedykowany dla użytkowników SIMPLUS.

  • Rozwój możliwości zasileń konta SIMPLUS:

    • zasilenia Simplus z konta bankowego - nowy sposób zasileń dla klientów bankowości Elektronicznej Banku Zachodniego WBK. Płatność z konta bankowego;

    • zasilenia i sprzedaż telekart Simplus w terminalach kart płatniczych POS - Euronet oraz sprzedaż telekart w terminalach POS - Billbird;

    • zasilenia Simplus na stronie www.zasilenia.simplus.pl - możliwość dokonania płatności za zasilenie przez usługi: mTransfer, Płacę z Inteligo lub za pomoca karty VISA/Mastercard.

II. Usługi dla klientów biznesowych:

  • Produkty taryfowe:

    • pakiety na konto - do wykorzystania przy połączeniach w ramach System Plus;

    • pakiety na konto - do wykorzystania przy połączeniach do sieci stacjonarnych;

    • pakiety na konto - do wykorzystania przy połączeniach do sieci krajowych.

  • Roaming Asystent - usługa umożliwiająca pełną kontrolę nad połączeniami przychodzącymi w roamingu, dedykowana w szczególności dla firm transportowych

Obsługa Klienta

  • Uruchomienie usługi dającej klientom możliwość otrzymania wiadomości SMS z wybranymi stawkami połączeń w roamingu.

  • Wprowadzanie możliwości zmiany taryfy via SMS

  • uruchomienie modułu do wykonywania zmian na nowe taryfy via IVR

  • wdrożenie nowej funkcjonalności IVR Post Paid, która umożliwia automatyczne dodawanie pakietów usług dodatkowych dla nowych taryf, a także Plus Tobie klientom mających nowe taryfy PLUS.

ZATRUDNIENIE

30 września 2003 r. Polkomtel S.A. zatrudniał 2989 etatowych pracowników. Średnia wieku pracowników Spółki to 30,7 lat.

NAGRODY I WYRÓŻNIENIA

Wrzesień 2003 - Zarząd Główny Towarzystwa Opieki Nad Zwierzętami w Polsce przyznał Plus GSM statuetkę Św. Franciszka z Asyżu w dowód uznania za krzewienie humanitarnych idei ochrony zwierząt i działanie na rzecz poprawy ich losu.

Wrzesień 2003 - Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk opublikował ranking "Wielkie perły polskiej gospodarki" - przedsiębiorstw o przychodach z działalności powyżej 100 milionów złotych. Polkomtel zajął w nim 3 miejsce.

Opinie:

Opinie archiwalne (22):

Komentuj

Komentarze / 22

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Celeronik pisze: 2003-12-02 16:17
    Gratuluje ... jak sie chwalą :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2003-12-02 16:22
    jak jest czym to dlaczego sie nie chwalic:)
    0
  • Users Avatars Mini
    simonn pisze: 2003-12-02 16:39
    nie wiem czemu się chwala tym EDGE, znowu będzie tak, że dadzą jakieś rozwiązanie połowiczne, a era pełną funkcjonalność. Ostatni przykład takiego postępowania plus się strasznie chwalił ile to ona ma hot spot'ów i jaki to jest wspaniały i pro biznesowy, a dwa dni później era znokałtowała ich pubikując informacjie o swoich 50 lokalizacjach WLAN
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-02 16:47
    Nic, tylko pogratulować.
    0
  • Users Avatars Mini
    adamde pisze: 2003-12-02 16:53
    jeszcze zależy jak te hot spoty chodzą bo plusa chodzą o niebo lepiej
    0
  • Users Avatars Mini
    simonn pisze: 2003-12-02 17:12
    a ty adamde na pewno z tego korzystałeś, ja korzystałem z ery, idei i plusa i nie ma dużej różnicy, zreszta plus się chwali inwestycjiami, jakimi inwestycjami ???? Jest na ostatnim miejscu w dziedzinie inwestycji, znowu ktoś chce zarobić
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-02 17:39
    ***Simonn, twój przykład dowodzi, że do konstruktywnych i sensownych komentarzy po prostu trzeba dorosnąć,
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2003-12-02 20:11
    No juz niedlugo moze cos z tego bede rozumial :)) (ucze sie teraz o tym w szkole na WOS-ie- Wiedzy o społeczenistwie dla niewtajeminiczonych). Niby Era ma wiecej, bo 6 mln klientow, no i co z tego?? Ja jestem uzytkownikiem Simplusa od jakiegos dluzszego czasu, moj tata ma abon. od 4 lat, teraz oczywiscie zostaje z nimi. Teraz jako pierwsi pewnie EDGE wprowadza...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-12-02 21:03
    simonn - przeczytaj to: "W trzecim kwartale 2003 roku inwestycje PTC w majątek trwały (poza koncesjami) wyniosły 108,2 milionów złotych8 (27,2 milionów USD), czyli o 25,2% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, kiedy inwestycje te wyniosły 86,4 milionów złotych (21,7 milionów USD)." Ten fragment pochodzi z raportu Ery :-) A teraz to: "W trzecim kwartale 2003 roku Polkomtel zainwestował 185,5 mln zł, o 10,6% mniej niż w trzecim kwartale roku 2002 (207,5 mln zł)." I teraz Cię proszę - nie pieprz dla pieprzenia... OK?
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2003-12-02 23:10
    wlo: jestes niezastapiony:))) pozdrawiam:)
    0
  • Users Avatars Mini
    markus pisze: 2003-12-03 00:20
    wlo** hehe brawo. A co do uslug nic nie napisali o administratorze OTA do zdalnego ladowania do telefonow pracownikow listy dopuszczalnych numerow i ksiazek telefonicznych oraz wlaczanie/wylaczanie access listy (w domu na zone sie przydaje ;-) ) Co do hotspotow- to chwala bogu ze Plus sie tak malo w to zaangazowal. Takich lokalnych inicjatyw na wifi jest w cholere i ludzie sa w stanie to zrobic duzo taniej. A wiadomo ze plus nie kupi 2 planetow podlaczy to na neostradzie i bedzie sprzedawal tylko to jest konkretna inwestycja (cisco+radiolinia 4x2MB) wiec lepiej niech pieniadze ktore u nich zostawiam przeznaczy na edge. Jak ktos mial do czynienia ze sluchawkami edgowymi to juz w paru miejscach w polsce mozna surfowac na tym calkiem niezle ;-),
    0
  • Users Avatars Mini
    Długopis pisze: 2003-12-03 07:48
    nie napisali tylko ze obsluga klienta w sieci plus gsm nalezy do najgorzej zorganizowanej i najmniej profesjonalnej. dzieki bezczelnosci osob pracujacych pod nr tel 2626 zrezygnowalem z korzystania ich uslug.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-12-03 09:06
    markus - chciałbym zwrócić uwagę, że już dość dawono anonsowano, że Plus wraz z Orlenem szykuje punkty na ich stacjach...Nie robi się tego od razu, prace z pewnością trwają - btw. można by było się pokusić (np. GOL ;-)) o informację co dalej w tej sprawie się dzieje, np. jakie sztywne łącze będzie dla takiego punktu "montowane"?. Jeśli więc to ruszy to zdaje mi się, że bardziej powszechne to będzie i nie tylko dla wybrańców mieszkających w hotelach z cenami zaczynającymi się od 100$ za pokój... (i do tego w "4" ;-)))). Zgadza się - ja już w moim mieście trzy punkty dostępowe znam, gdzie mogę się podłączyć bez problemu, wszystkie prywatnych użytkowników, oczywiście nie są to punkty ogólnodostępne :-) Długopis - przykład... Miałem klienta, któremu na zachętę i jako prezentację moich możliwości wyświadzczyłem usługę ("wyprowadzenie zaległych spraw") za darmo. Następnie miało się to odbywać oczywiście odpłatnie - to regularna usługa.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-12-03 09:12
    Niestety, po analizie tej darmowej, stwierdzili, że tyle pieniędzy za coś takiego to oni płacić nie będą... Nie to nie - mi łaski nie robią - te sprawy muszą zrobić, a ja właśnie po to mam firmę zjamującą się takimi mi.in. sprawami, bo jednak trzeba nieco więcej wiedzieć (być specjalistą, chociaż takim po przeszkoleniu), żeby się w tym orientować i porządznie to zrobić - pomijam sprawę ręcznej roboty i z wykorzystaniem zaawansowanych systemów inforatycznych :-) I co się dzieje? Po dwóch miesiącach telefon... Czy mógłby pan nam pomóc... No oczywiście - proszę o podpisanie umowy - projekt nadal leży u was na biurku... No nieeee... tak na telefon byśmy chcieli... Uśmiałem się do łez i po prostu beszczelnie odpowiedziałem, żeby ten pan poprosił swojego szefa o załatwienie szkolenia w tej sprawie itp. Co dalej? Na mieście zaczęło się mówić, jaki to jestem nieprzyjemny, nieuczynny (!!!!!) - jakbym bym instytucją charytatywną (a usługę miałem świadczyć firmie BAAAAARDZO państwowej).
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-12-03 09:15
    Dodam tylko, że przy jednakowym poziomie cen, firmy prywatne wymieniają się informacjami, kto im może bardzo tanio i profesjonalinie świadczyć taką usługę :-) Tak więc Długopis wszystko zależy od punktu widzenia. Ja oprócz rzeczywiście kilku pojedynczych wpadek merytorycznych (w okresie 6 lat - nie roku :-)) nie miałem przykrych kontaktów z konsultantami Plusa. A na pewno nie mogę powiedzieć że są bezczelni.
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2003-12-03 13:49
    2626 to jest program 5plus a nie DOK, i z tego co wiem, to to jest zewnetrzna agencja a nie plus... jak sie myle niech mnie ktos poprawi
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-03 14:47
    Pewnie tak, ponieważ do programów lojalnościowych przeważnie zatrudnia się [z reguły] firmy zewnętrzne.
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2003-12-03 15:46
    Fakt nigdy a jestem w sieci już prawie 3 lata nie zdarzyło mi się by konsultanci "byli bezczelni"
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2003-12-03 15:47
    .... nio moze troszke zakreceni ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    nut pisze: 2003-12-03 18:52
    Jak konsultant nie jest zorientowany, to zawsze przelacza do odpowiedniego dzialu, gdzie mozna sie wszystkiego dowiedzec ... Nie wiem jak jest teraz, ale nie moglem z tego, jak w idei biuro obslugi dzialalo od 8 do 22 ;P
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-12-04 10:26
    Tak - to się zgadza, albo prosi o chwilę cierpliwości i w tym czasie się doucza :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2003-12-18 23:36
    Wyniki Plusa zawsze wyglądały na pozytywne!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: