Polkomtel opublikował swoje wyniki finansowe za 2010 roku.
1. Najwyższe przychody
W 2010 r. Polkomtel S.A. osiągnął przychody w wysokości 7 673 mln PLN. Według ujednoliconej metodologii jest to najwyższy (30,9%) udział w rynku przychodów operatorów telefonii mobilnej w Polsce. Do lekkiego spadku (-1,3%) wartości przychodów w porównaniu z rokiem wcześniejszym przyczyniła się polityka regulacyjna. Dokonane w 2009 roku cięcia stawek MTR skutkowały nie tylko w roku 2009, ale również w pierwszej połowie roku 2010. Należy też podkreślić, że przychody detaliczne Polkomtel S.A. mimo ostrej konkurencji na rynku utrzymywały się w 2010 roku na poziomie porównywalnym do roku poprzedniego.
2. Najwyższa EBITDA
Już drugi rok z rzędu Polkomtel S.A. jest najbardziej rentownym operatorem. EBITDA w 2010 roku wyniosła 2 833 mln PLN i była najwyższa spośród osiągniętych przez operatorów telefonii mobilnej. W stosunku do 2009 roku EBITDA wzrosła o 6 %. Jej wartość procentowa osiągnęła w ubiegłym roku poziom 36,9 %, co oznacza poprawę w stosunku do 2009 roku.
Zysk netto za 2010 rok wyniósł 1 109 mln PLN i był wyższy w stosunku do 2009 roku o 13,2%.
3. Rekordowy cash flow
W minionym roku odnotowano rekordowo wysoki cash flow – wyniósł on blisko 1,8 mld PLN, co oznacza wzrost o blisko 60% w stosunku do 2009 roku.
4. Najwięcej klientów kontraktowych
W 2010 roku Polkomtel S.A. był nadal zdecydowanym liderem w najbardziej wartościowym segmencie rynku, czyli segmencie klientów kontraktowych. Ich baza na koniec roku wynosiła 7 460 tys. i była wyższa o 7% niż w Orange oraz o 10% większa niż w Erze. Udział Polkomtel S.A. w rynku klientów kontraktowych wynosi 31,8% i jest najwyższy na rynku. Udział klientów kontraktowych w całości bazy wciąż rośnie i obecnie wynosi 53%.
Baza użytkowników korzystających z ofert pre-paid liczyła na koniec 2010 roku 6 596 tys. i była mniejsza w stosunku do 2009 roku o 3%. Zmniejszenie się bazy pre-paid jest efektem racjonalizacji bazy, czyli odłączania klientów nieaktywnych, a także przechodzenia najbardziej wartościowych użytkowników pre-paid do segmentu klientów kontraktowych.
Na koniec 2010 roku z usług sieci Plus korzystało 14 056 tys. klientów.
Wyniki finansowe (w mln PLN) | 2009 | 2010 | Zmiana % (2010 vs. 2009) |
Przychody ogółem | 7 773 | 7 673 | - 1,3 % |
EBITDA | 2 672 | 2 833 | 6 % |
EBITDA jako % przychodów | 34,4 % | 36,9 % | 2,5 % |
Zysk netto | 980 | 1 109 | 13,2 % |
Statystyki | 2009 | 2010 | Zmiana % (2010 vs. 2009) |
Liczba klientów (`000) | 14 038 | 14 056 | 0,1 % |
Klienci kontraktowi (`000) | 7 240 | 7 460 | 3,0 % |
Klienci prepaid (`000) | 6 798 | 6 596 | - 3,0 % |