Wiemy wszystko o planach vivo w Polsce - wywiad z Michałem Opłockim

Akcje partnerskie | Newsy
Opinie: 0
Wiemy wszystko o planach vivo w Polsce - wywiad z Michałem Opłockim

Tuż przed polską premierą nowych modeli vivo mieliśmy okazję zadać kilka pytań Michałowi Opłockiemu.

Michał w polskim oddziale vivo zajmuje stanowisko Go-To-Market Managera i jest rzecznikiem vivo w Polsce.

Wchodzicie do Polski jako ostatnia marka z niewielkim opóźnieniem? Z czego to wynikało?

Jednym z podstawowych założeń w vivo jest robienie właściwych rzeczy, we właściwy sposób. Stąd decyzja o wejściu do Polski. Owszem, musieliśmy zrewidować nasze plany w związku z pandemią, ale ten czas spędziliśmy na dodatkowych analizach rynku i potrzeb klientów. Nasza obecność w Polsce zakłada długoterminowy rozwój. Jest to jeden z najważniejszych strategicznych rynków dla całego vivo.

Smartfonowy tort się dzieli na coraz mniejszych graczy. Jaka jest przyszłość - czy wszystkie marki „przeżyją”? Samsung, Apple, Xiaomi to już naprawdę mocne brandy.

Konkurencja na rynku to najlepsza sytuacja, która może spotkać klientów. Każdy z nas lubi mieć wybór, niezależnie czego on dotyczy. Konkurencyjność pobudza również marki do zwiększenia aktywności i przyspiesza poszukiwania rozwiązań, aby dotrzeć z nimi do użytkownika.

Czym smartfony VIVO różnią się lub chcą się różnić od np. telefonów Xiaomi lub Samsunga?

vivo stawia na trzy elementy: bateria, aparat fotograficzny oraz design, na który składa się nie tylko fizyczny wygląd, ale również interfejs użytkownika. Chcemy, aby użytkownik każdego dnia korzystał z funkcjonalności, które są dla niego przydatne lub sprawiają jego codzienne życie przyjemniejszym, dzięki korzystaniu z naszych smartfonów. Teraz skupiamy się dużych bateriach, możliwości robienia zdjęć przy bardzo słabym oświetleniu. Aparat to jeden z najważniejszych elementów naszych działów badań i rozwoju (R&D). Z każdym kolejnym urządzeniem staramy się podnosić sobie poprzeczkę coraz wyżej. Dotyczy to zarówno sprzętu, jak i oprogramowania.

Jaki jest Wasz główny cel/cele na przyszły rok w naszym kraju?

Przede wszystkim zbudowanie świadomości marki. Wiemy, że przed nami dużo pracy w tym aspekcie, ale jesteśmy w pełni gotowi na wyzwania. vivo ma wiele do zaoferowania i dzięki odpowiedniej strategii będziemy to konsekwentnie realizować.

Kiedyś wejście do operatora to było duże coś - czy teraz też tak jest? Czy planujecie w przyszłym roku sprzedaż choć u jednego lub 2 operatorów?

Jak najbardziej, rynek operatorski w Polsce jest bardzo ważny z wielu strategicznych względów. Dla każdej nowej marki nie jest to proste, aby na start być w ofercie operatora. Nam się to udało. Od początku sprzedaży (03.11) nasze urządzenia będą dostępne w ofercie sieci Play.

Czy budowa sieci sprzedaży jest teraz dobrym pomysłem? Na przykład wysp?

vivo stawia na rozwój w wielu kanałach sprzedaży i dostosowujemy się do panującej sytuacji globalnie i lokalnie. Nasze produkty od początku będą dostępne w sieciach Media Expert, MediaMarkt, RTV EURO AGD oraz x-kom. Sprzedaż online ma się w Polsce bardzo dobrze i ma przed sobą świetną perspektywę. Jednakże warto zaznaczyć, że dla vivo, nowego gracza na polskim rynku, ważne jest zbudowanie relacji również z użytkownikiem końcowym. Wiemy jak ciężko jest zaufać „w ciemno” nowej marce, stąd chcemy, aby użytkownik miał możliwość przyjścia do punktów stacjonarnych i przekonania się, że nasze smartfony wyróżniają się pod wieloma względami. Powinno to pomóc w podjęciu decyzji zakupowej tu i teraz.

Jak według Was będzie wyglądał rynek polski i globalny pod koniec przyszłego roku?

Globalna sytuacja jest niestabilna i pomimo negatywnych trendów, jest kilka elementów sugerujących szanse na odbicie. Polski rynek, patrząc choćby z perspektywy ostatnich miesięcy, rokuje dobrze.

Czy sprzedaż smartfonów w tym roku i w przyszłym będzie spadać, czy rosnąć w Polsce?

Pomimo trwającej pandemii i globalnego trendu spadkowego, rynek smartfonów w Polsce ma się dobrze. Wierzymy, że 5G będzie miało istotny wpływ na rozwój naszego rynku, a w tym aspekcie vivo jest bardzo silne – jesteśmy trzecim producentem urządzeń 5G na świecie.

Ile planowo czasu zajmie wam budowa świadomości marki na poziomie np. Oppo?

Budowa marki vivo będzie obejmowała wiele płaszczyzn, mamy plany i analizy na wiele sytuacji i wydarzeń. Chcemy być blisko użytkowników, dostarczać im najlepsze emocje z obcowania ze smartfonami naszej marki. To proces długofalowy, który należy konsekwentnie realizować, dostosowując się do panującej sytuacji i słuchać użytkowników. My to chcemy robić, więc liczę, że będzie to dostrzeżone w odpowiednim czasie.

Jakie są koszty wejścia na polski rynek producenta smartfonów? Jakie są główne składniki takich kosztów?

Nazwałbym to nie kosztem a inwestycją. Inwestycją przede wszystkim w ludzi. Bez odpowiedniego zespołu profesjonalistów z branży, inne elementy nie mogą się udać. vivo mocno stawia na ludzi, którzy je tworzą i obdarza ich sporym zaufaniem. Co przynosi efekty, patrząc na rozwój marki globalnie i ponad 370 milionów użytkowników naszych smartfonów na całym świecie.

Czy planujecie także wprowadzić do nas szersze portfolio? IOT, TV?

Tak, oczywiście. Nasze portfolio będzie sukcesywnie rozbudowywane. Obecna strategia firmy koncentruje się wokół smartfonów i urządzeń uzupełniających cały ekosystem vivo, aby dopełnić doświadczenia z codziennego korzystania z naszych urządzeń. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.

Inne informacje o Vivo w Polsce:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: