Yoigo - hiszpańskie P4 ze wsparciem TeliaSonera

Newsy
Żródło: TeliaSonera
Opinie: 5

TeliaSonera wchodzi od 1 grudnia br. na hiszpański rynek z marką Yoigo. Ma to być tani operator z z ofertą przygotowaną dla rynku masowego. Pierwsza propozycja ma mieć identyczne ceny zarówno w prepaid, jak i w postpaid. Yoigo startuje po 150 dniach przygotowań. Nowy operator będzie budował własną sieć 3G i wykorzystywał roaming wewnętrzny 2G. Cena za połączenie krajowe ma wynosić 0.12 euro z opłatą za rozpoczęcie połączenia w tej samej wysokości. Ceny nie zawierają podatku VAT. Oprócz usług głosowych Yoigo będzie oferowało SMS-y, MMSy, dostęp do internetu, portal mobilny oraz roaming. TeliaSonera planuje, że inwestycje w sieć, platformę IP, koszty rozpoczęcia działalności, opłaty za częstotliwości nie przekroczą 1 mld euro przez pierwsze 5 lat działalności w Hiszpanii. W przyszłym roku Yoigo ma mieć mniej niż 1 % udziału w rynku ze średnim miesięcznym ARPU klienta na poziomie 30 euro. Kosszt pozyskania klienta postpaid ma być mniejszy od hiszpańskiej średniej, czyli mniejszy niż 120 euro. Koszt pozyskania klienta prepaid ma być niewiele większy od średniej, czyli większy niż 40 euro. Nowy operator chce mieć 10% rynku w 2015 r. z EBITDA na poziomie 30%.

Yoigo jest marką spółki córki TeliaSonera, firmy Xfera. TeliaSonera ma 76.6% udziałów w tej spółcei. Pozostałe firmy to ACS, FCC oraz Telvent.

Opinie:

Opinie archiwalne (5):

Komentuj

Komentarze / 5

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: