Zmiany w promocji "Numer promocyjny" sieci Era

Newsy
Żródło: Era
Opinie: 103

Regulamin promocji "Numer promocyjny" w sieci Era:

I. Opis oferty

1. W okresie od 18.08.2003 r. do wyczerpania zapasów zestawów objętych niniejszą promocją, jednakże nie dłużej ni. do 31.08.2003 r. (włącznie), PTC, operator sieci Era oferuje:

  • PROMOCYJNE ZESTAWY

    Nr zestawu Model telefonu Cena* netto
    dla taryf: Moja 25 Start, TAKAjakTY S dla taryf: Moja 40 Medium, Moja 80 Medium, TAKAjakTY M dla taryf: Moja 140 VIP, Moja 240 VIP, Moja 500 VIP, TAKAjakTY L
    1 Simens A40 1 1 1
    2 Siemens S35 1 1 1
    3 Siemens S45 1 1 1
    4 Alcatel OT311 1 1 1
    5 Alcatel OT501 1 1 1
    6 Alcatel OT512 1 1 1
    7 Sendo P200 1 1 1
    8 Motorola T190 1 1 1
    9 Motorola T250 1 1 1
    10 Nokia 3310 1 1 1
    11 Nokia 3330 1 1 1
    12 Nokia 3510 1 1 1
    13 Ericsson T65 1 1 1
    14 Nokia 3410 1 1 1
    15 Siemens MT50 1 1 1
    16 Mitsubishi Trium Eclipse XL 1 1 1
    17 Sagem my 3036 1 1 1
    18 Motorola V50/V50l 1 1 1
    19 Alcatel OT 715 1 1 1
    20 Philips Fisio 620 + odtwarzacz CD Philips model:AX 1 1 1
    21 Siemens ME45 1 1 1
    22 Siemens A50 1 1 1
    23 Motorola V66 49 1 1
    24 Nokia 6210 49 1 1
    25 Sagem my X-5/ X-5M 99 1 1
    26 Alcatel OT 535 (dostępny od 10.08.2003) 99 1 1
    27 Nokia 3510i 99 1 1
    28 Samsung SGH- C100 (dostępny od 14.08.2003) 99 1 1
    29 Sony Ericsson T300 + aparat cyfrowy MCA-20/MCA-25 99 29 1
    30 Nokia 6510 99 49 1
    31 Samsung SGH-N620 99 49 1
    32 Nokia 8210 99 99 1
    33 Sony Ericsson T310 + aparat cyfrowy MCA-25 149 1 1
    34 Motorola T720/T720i 149 49 1
    35 Samsung SGH-A300 149 49 1
    36 Sony Ericsson T68i/T68 249 1 1
    37 Motorola T722i 249 49 1
    38 Siemens S55 249 199 99
    39 Sony Ericsson T68i/T68 + aparat cyfrowy MCA-20/MCA-25 399 149 49
    40 Motorola 722i + aparat cyfrowy VCM8000 399 199 49
    41 Siemens S55 + aparat cyfrowy IQP-500 399 299 199
    42 Nokia 6610 499 179 49
    43 Nokia 8310 499 299 99
    44 Nokia 6310/6310i 499 399 149
    45 Nokia 6610 + aparat cyfrowy HS1C 599 499 299
    46 Sagem my X-6 699 149 99
    47 Nokia 7650 699 249 199
    48 Motorola V70 999 399 199
    49 Nokia 5100 999 699 399
    50 Nokia 3650 999 899 699
    51 Nokia 7210 1 499 1 199 899
    52 Samsung SGH-V200 1 599 1 499 699
    53 Era MDA 1 899 1 699 1 499

    * Opłata za zestawy podana jest w złotych. Podana cena zestawu nie uwzględnia opłaty za przyłączenie do sieci Era. Opłata za przyłączenie, w niniejszej promocji wynosi dla wszystkich taryf 50 zł netto (61 zł brutto). Oplata ta jest doliczana do pierwszego rachunku.

  • TARYFY
    W promocji dostępne są taryfy:
    - Nowa Era Moja: Moja 25 Start, Moja 40 Medium, Moja 80 Medium, Moja 140 VIP, Moja 240 VIP, Moja 500 VIP.
    - TAKAjakTY: TAKAjakTY L, TAKAjakTY M, TAKAjakTY S.
    W promocji nie jest możliwa zmiana taryfy na taryfę z niższym abonamentem lub na taryfę inną ni. te oferowane w niniejszej promocji w ciągu 24 miesięcy.

  • PROMOCYJNA TARYFA TAKAjakTY S
    a) Promocyjna taryfa może być aktywowana tylko w momencie podpisywania Umowy (w salonach i sklepach firmowych sieci Era, autoryzowanych punktach sprzedaży).
    b) Klient może korzystać z promocyjnej taryfy w czasie całego okresu obowiązywania Umowy, z wyjątkiem przypadku opisanego w ppkt c.
    c) W wypadku zmiany promocyjnej taryfy na inną taryfę oferowaną przez PTC, Abonent traci bezpowrotnie możliwość ponownego posiadania taryfy promocyjnej.
    d) Cesja nie powoduje utraty prawa do promocyjnej taryfy.
    e) PTC zastrzega sobie prawo do zmiany taryfy promocyjnej na taryfę obowiązującą w Cenniku Usług Telekomunikacyjnych po upływie 24 pełnych Cykli rozliczeniowych.

  • NUMER PROMOCYJNY
    a) Klienci, którzy w momencie podpisania Umowy w ramach niniejszej promocji, wybiorą taryfę Moja 25 Start lub TAKAjakTY S, otrzymają upust na połączenia krajowe z numerem promocyjnym w wysokości 97% do dnia 29.02.2004 (włącznie).
    b) Klienci, którzy w momencie podpisania Umowy w ramach niniejszej promocji, wybiorą jedną z taryf: Moja 40 Medium, Moja 80 Medium, TAKAjakTY M, otrzymają upust na połączenia krajowe z numerem promocyjnym w wysokości 97% do dnia 31.05.2004 (włącznie).
    c) Klienci, którzy w momencie podpisania Umowy w ramach niniejszej promocji wybiorą jedną z taryf Moja 140 VIP, Moja 240 VIP, Moja 500 VIP, TAKAjakTY L, otrzymają upust na połączenia krajowe z numerem promocyjnym w wysokości 97% do dnia 31.08.2004 (włącznie).
    d) Zmiana taryfy na taryfę z wyższym abonamentem nie powoduje wydłużenia obowiązywania numeru promocyjnego.
    e) Numerem promocyjnym z 97% zniżką może być numer w sieci Era, z wyłączeniem numerów: 602950000, 602951000, 602955000, 602963, 602913, 608955, 608966, połączeń typu faks i dane (w tym także połączeń z numerami: 604010101, 604020202), Numerów Premium, Numerów bezpłatnych, połączeń przekierowanych.
    f) Opłata aktywacyjna numeru promocyjnego wynosi 5 zł netto (6,10 zł brutto) i jest doliczana do rachunku.
    g) W przypadku wyłączenia numeru promocyjnego przed końcem jego obowiązywania, PTC nie zwraca opłaty aktywacyjnej.
    h) Numer promocyjny może być aktywowany tylko raz: w momencie podpisywania Umowy (skorzystanie z numeru promocyjnego musi zostać potwierdzone jego zapisaniem w Umowie, pod którą podpisuje się Klient.) lub poprzez TeleErę (nr: 602 909) w okresie od 06.08.2003 do dnia 15.09.2003.
    i) Nie ma możliwości zmiany numeru promocyjnego.
    j) połączenia z numerem promocyjnym pomniejszają pulę pakietu bezpłatnych minut w przypadku wybrania jednej z taryf Nowa Era Moja.
    k) Klient, który korzysta z promocyjnego numeru nie może równocześnie skorzystać z usługi naliczania 1s/1s.
    l) Jeżeli klient, mając włączony numer promocyjny chce skorzystać z naliczania 1s/1s, musi wyłączyć numer promocyjny poprzez TeleErę (nr: 602 909) i dopiero wtedy będzie mógł zmienić naliczanie na naliczanie 1s/1s.
    m) Po wyłączeniu numeru promocyjnego nie jest możliwe jego ponowne uruchomienie.
    n) W przypadku gdy w ciągu trwania numeru promocyjnego Klient wybierze dodatkowo usługę Taniej w sieci Era lub Taniej po godzinach, wówczas upust za połączenie z numerem promocyjnym będzie naliczony od stawek wynikających z tej usługi.
    o) Numer promocyjny nie może być jednocześnie wpisany jako numer w usłudze Między nami.
    p) W przypadku wyboru taryfy TAKAjakTY L, TAKAjakTY M, TAKAjakTY S czas połączenia z numerem promocyjnym nie wlicza się do sumarycznego czasu połączeń wychodzących, który po 30. i po 60. minucie powoduje obniżanie stawki za połączenia. W tych taryfach promocyjny upust na połączenia naliczany będzie w godzinach 6:00-23:00 od stawki Opłata za połączenia krajowe od 1. do 30. minuty, a w godzinach 23:00-6:00 od stawki Opłata za połączenia nocne do sieci Era,
    q) Po okresie promocyjnym opłata za połączenia z wybranym numerem będzie naliczana zgodnie z Cennikiem Usług Telekomunikacyjnych PTC.
    r) Zawieszenie świadczenia usług powoduje utratę prawa do promocyjnego upustu.
    s) Klient nie może zawiesić Świadczenia usług na własne życzenie w trakcie trwania Umowy.
    t) Cesja nie powoduje utraty promocyjnego upustu.

Z oferty może skorzystać każdy, kto jednocześnie z nabyciem aparatu telefonicznego wraz z przyłączeniem do sieci Era (aktywacją), w autoryzowanym punkcie sprzedaży sieci Era, w salonie lub sklepie firmowym sieci Era zawrze z PTC Umowę o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych na czas oznaczony 24 pełnych Cykli rozliczeniowych.
Z oferty promocyjnej można skorzystać w salonach, sklepach firmowych, a także w autoryzowanych punktach sprzedaży sieci Era.

II. Postanowienia ogólne

1. PTC, operator sieci Era informuje, iż podstawą nabycia promocyjnych zestawów objętych niniejszą promocją u Doradców Biznesowych lub Autoryzowanych Doradców Biznesowych sieci Era, w salonach i sklepach firmowych sieci Era, a także w autoryzowanych punktach sprzedaży sieci Era jest Umowa sprzedaży zawarta pomiędzy osobą korzystającą z promocji a PTC.

2. PTC, operator sieci Era informuje, że oferowane aparaty telefoniczne posiadają system zabezpieczenia SIM LOCK, umożliwiający korzystanie z tych aparatów tylko z kartą SIM sieci Era.

3. Promocyjna cena przyłączenia do sieci (aktywacji) dotyczy tylko niniejszej oferty promocyjnej i obowiązuje pod warunkiem zawarcia z PTC Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych na czas oznaczony 24 pełne Cykle rozliczeniowe. Cena przyłączenia do sieci w przypadkach nieobjętych niniejszą ofertą promocyjną wynosi 99,00 zł netto (120,78 zł z VAT).

4. PTC, operator sieci Era informuje, że Doradcy Biznesowi, Autoryzowani Doradcy Biznesowi oraz sprzedawcy nie mają prawa do pobierania żadnych wpłat z tytułu usług telekomunikacyjnych w imieniu PTC ze szczególnym uwzględnieniem opłaty za przyłączenie do sieci (aktywację) lub kaucji. Opłatę za przyłączenie do sieci wraz z pierwszym abonamentem należy uiścić w ciągu 14 dni od daty wystawienia faktury, którą PTC prześle pocztą.

5. Usługi telekomunikacyjne są świadczone przez PTC zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych w sieci Era przez PTC oraz z warunkami Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych, dostępnymi u każdego Doradcy Biznesowego i Autoryzowanego Doradcy Biznesowego sieci Era, w salonach i sklepach firmowych sieci Era, a także w autoryzowanych punktach sprzedaży sieci Era.

6. Ze względu na uwarunkowania techniczne związane z przyłączeniem (aktywacją) do sieci Era aparatów telefonicznych zakupionych w ramach niniejszej promocji, PTC zastrzega sobie prawo przedłużenia okresu pomiędzy zawarciem Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych a aktywacją karty SIM do 5 dni roboczych. Jednocześnie informujemy, że usługa Poczty głosowej dla wszystkich korzystających z powyższej promocji zostanie udostępniona w ciągu 2 dni od daty aktywacji.

7. Zgodnie z postanowieniami Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych oraz Cennika Usług Telekomunikacyjnych ustala się wysokość limitu kredytowego w czterech pierwszych Cyklach rozliczeniowych w wysokości 200,00 zł. W pozostałych cyklach rozliczeniowych wysokość limitu kredytowego wynosi 500,00 zł.

8. Warunków niniejszej promocji nie można łączyć z warunkami innych akcji promocyjnych prowadzonych przez PTC, w tym także akcji promocyjnych, które PTC będzie prowadziła w przyszłości, w zakresie określonym przez Operatora.

III. Czas trwania umowy

1. W przypadku zawarcia Umowy w ramach niniejszej promocji zgodnym zamiarem Stron jest, aby świadczenie usług telekomunikacyjnych na podstawie Umowy trwało co najmniej przez okres 24 pełnych Cykli rozliczeniowych, licząc od dnia aktywacji. Po upływie tego okresu Umowa ulega przedłużeniu na czas nieoznaczony, chyba że jedna ze Stron złoży na 30 dni przed jego upływem oświadczenie o nie przedłużaniu czasu Umowy.

2. Abonent przyjmuje na siebie:
2.1. zobowiązanie niepieniężne do utrzymania aktywnej karty SIM w sieci Era przez okres 24 pełnych Cykli rozliczeniowych;
2.2. zobowiązanie pieniężne do uiszczania opłaty abonamentowej oraz do uiszczenia opłat za usługi telekomunikacyjne i inne usługi świadczone przez PTC zgodnie z Cennikiem.

3. W przypadku naruszenia przez Abonenta zobowiązania, o którym mowa w pkt III ppkt 2.1, Abonent będzie zobowiązany na pisemne żądanie PTC, do naprawienia szkody poprzez zapłatę na jej rzecz kary umownej w wysokości 1000,00 zł. Kara umowna będzie pomniejszona w stosunku miesięcznym w zależności od czasu, w jakim Abonent wykonywał zobowiązanie. Obowiązek naprawienia szkody wynika ze zgodnego zamiaru Stron, o którym mowa w pkt III ppkt 1 i celu Umowy, który na zasadach promocyjnych przyznaje Abonentowi specjalne warunki zakupu zestawu promocyjnego i usług.

4. Obowiązek naprawienia szkody poprzez zapłatę powyższej kary umownej będzie dotyczył również przypadków, w których niemożność utrzymania aktywnej karty SIM w sieci Era nastąpi wskutek jednej z poniższych przyczyn:

  • złożenia przez Abonenta w PTC oświadczenia o rozwiązaniu Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych przed końcem 24 pełnych Cykli rozliczeniowych okresu jej obowiązywania,

  • rozwiązania przez PTC Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych w przypadkach, o których mowa w §17 ust 3, 4, 5 i 6 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez PTC,

  • nie wywiązanie się Klienta za zobowiązania określonego w pkt II ppkt 9,

  • utracenia przez Abonenta karty SIM oraz niewykonania związanych z tym obowiązków określonych w pkt III ppkt 5.1.

5. W przypadku utraty karty SIM, nabytej w ramach niniejszej promocji, przed upływem 24 pełnych Cykli rozliczeniowych od dnia zawarcia Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych, Abonent zobowiązany jest powiadomić PTC o tym fakcie w terminie 3 dni od dnia ujawnienia utraty, a w przypadku kradzieży przedstawić dowód jej zgłoszenia organom ścigania.
5.1. Abonent ma obowiązek wystąpić do PTC o aktywowanie następnej karty SIM w sieci Era w ciągu 7 dni od zgłoszenia utraty do PTC. Wydanie i aktywowanie nowej karty SIM podlega opłacie zgodnej z Cennikiem.

Opinie:

Opinie archiwalne (103):

Komentuj

Komentarze / 103

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-08-21 12:18
    Korzystniejsza jest chyba promocja 5X5 w Plusie. Jest przynajmniej 5 numerów
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-21 12:19
    Ładne ceny :) Szkoda tylko że to Era nie dam sie nabrac :D
    0
  • Users Avatars Mini
    sebekoo pisze: 2003-08-21 12:20
    przeczytałem do połowy newsa i mam dosyć - "numer promocyjny" opłata aktywacyjna 5 zł, nr promocyjny pomniejsza pule darmowych minut, wyłaczenie nr jest nieodwracalne nie można go ponownie właczyc,
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 12:22
    UFF, Era konkuruje z Plusem, przynajmniej pod względem długości regulaminu. Co do samej promocji - szału nie ma. Zniżka na rozmowy spora, szkoda, że z jednym i niezmiennym numerem. Zdecydowanie lepszy jest Plus 5x5.
    0
  • Users Avatars Mini
    radgalez pisze: 2003-08-21 12:38
    a 6610 jaka droga. ja nie skorzystam
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-08-21 13:00
    Ale gol jest szybki, ta promocja jest juz od 18.
    0
  • Users Avatars Mini
    ST-7 pisze: 2003-08-21 13:02
    Nie kupuje, dobrze że już sie kończy , mniej ludzi skrzywdzi...:)
    0
  • Users Avatars Mini
    mushroom pisze: 2003-08-21 13:02
    Ceny fonow wyzsze niz u konkurencji.Chodzi mi glownie o telefony w miare nowe.Za zlotowke sa starocie przewaznie.Nic specjalnego znowu.Era ma chyba klopoty finansowe - podobno ma duze dlugi.Teraz to wlasnie wychodzi i odbija sie na klientach tych przyszlych itych terazniejszych.Ta promocja na pewno nie przyczyni sie do wzrostu abonentow.
    0
  • Users Avatars Mini
    kowal pisze: 2003-08-21 13:14
    mushroom: co ty pieprzysz! Jakie kłopoty finansowe? Dopiero co publikowali wyniki finansowe i są super. Pozazdrościć. A ceny fonów u Ery zawsze są niższe niż w Idei beznadziejnej. A obniżka 97% za połączenie to mało?!! Ludzie! Wy byście chcieli chyba żeby wam dopłacać za rozmowy..
    0
  • Users Avatars Mini
    Mc ™ pisze: 2003-08-21 13:40
    kowal Ciebie to już chyba calkowicie popier.doliło! A ceny fonów u Ery zawsze są niższe niż w Idei beznadziejnej Chyba Ci sie system zje.bał jaeżeli widzisz ceny zawsze niższe w Erze
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 14:01
    ***mushroom, a czego spodziewasz się za złotówkę? Nokii 7650? A co do reszty - może poczytaj sobie sprawozdanie finansowe? I wtedy zobaczysz, że duże długi - owszem ma, ale ma i duże zyski.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jessa pisze: 2003-08-21 14:16
    I co z Waszego "gadania" wynika. Żaden operator nie robi promocji z miłości do swoich klientów. Nie po to armie analityków siedzą i liczą, kalkulują - jak tu klienta wyr..... i żeby jeszcze tego nie zauważył. Nie podniecajcie sie. Potrzebujecie rozmawiać to kupcie sobie taki fon jak wam pasuje a nie roztrząsacie co by było gdyby ........ (babka miała wąsy). Puste gadanie i tyle. Potrzebujesz telefon kup telefon - potrzebujesz aparat to go kup. Takie pieprz..... to "woda na młyn odwetowców". Pozdrawiam wszystkich trzeźwo myślących.
    0
  • Users Avatars Mini
    laura pisze: 2003-08-21 14:18
    mushroom-- pomroczność jasna? Przeglądam 5x5 w Plusie i co?: S55+aparat Plus=499-699zł, ERA=199-399zł; N7650 Plus=999-1199zł, Era=119-699zł, V200 Plus=999 Era=699, SET68i Plus=99, Era=1zł.. itd. Widzać że lubisz pisac ale nie lubisz czytać. Żeby ci nie umknęło: W ERZE jest taniej.
    0
  • Users Avatars Mini
    Irek24 pisze: 2003-08-21 14:24
    Kiepska promocja na tle innych operatorów. W plusie są tańsze telefony i korzystniejsze taryfy. Era chyba nastawia się na bogatszych abonentów.
    0
  • Users Avatars Mini
    laura pisze: 2003-08-21 14:39
    Ale w Plusie promocja 5x5 obowiązuje tylko 6 miesięcy. I żegnaj zniżko. W Erze przy najtanszych taryfach 6 mcy. A tak to 9 lub 12. Dla mnie lepiej mieć jeden numer ale za to dłużej. Jak kto woli.
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-08-21 14:51
    laura: może troche światełka do tej pomroczności cen fonów.:Nokia 6610 Plus:=299-49 Era=499-49, Nokia 3510i w Plusie od 49 Era od 99, Samsung c100 w Plusie od 49 Era od 99, SE t310+ap w Plusie od 49 Era od 149. Nokia 3650 w Plusie od 899 Era od 999 itd. "Widać, że lubisz pisać a nie lubisz czytać". Laura - jak sie spierać to jednak przynajmniej ty wytaczjąc argumenty mogłabyś bardziej obiektywnie oceniać to co przeczytasz, a nie traktowac wybiórczo. Żeby ci nie umkneło w plusie jednak niektóre fony są tańsze.
    0
  • Users Avatars Mini
    laura pisze: 2003-08-21 14:53
    Irek24-- to jakiś spisek? Naprawdę specjalnie przeanalizowałam ceny telefonów w Plusie bo zawsze było tam najdrożej, myślałam że może coś sie zmieniło. Nie. W Plusie JEST drożej. Patrz mój poprzedni komentarz.
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-08-21 14:56
    Co nie znaczy, że nie ma w Erze fonów tańszych niż w Plusie. Można również dowodzić, że w Plusie nie ma Sagema myx6, a w Erze nowych siemensów. Wybor należy do klienta. A to chyba dobrze bo przez to zwiększa sie chyba troche wybór między opami, choć z drugiej strony troche szkoda gdy nasz wymażony telefon nie jest dostępny w sieci w której najlepij siebie widzimy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 14:57
    Oczywiście ***Lauro, w Erze są najbardziej wypasione modele w najniższych cenach. Tylko, że w Plusie są rozmowy tańsze o około 25% w stosunku do Ery. Coś za coś. A co do numeru - tak jak, piszesz - co kto lubi. Z tym, że w Plusie numer możesz zmienić, a w Erze nie. I to jest subtelna różnica. ***Jessa - a co Ty nazywasz rolowaniem? To, że ktoś kupuje telefon za złotówkę i dzwoni sobie z niego? I płaci abonament? Bez jaj.
    0
  • Users Avatars Mini
    Wojt pisze: 2003-08-21 15:05
    NIe kupujcie w erze nokii 3650, ona jest nie kompatybilna z kartami sim ery, problem polega na tym że jeżeli ktoś dzwoni do was ze stacjonarnego lub ery a wy macie ustawione w tym telefonie dzwonki midi to telefon dzwoni ciszej,wiem to bo sam mam taki problem,bliższe info pod Wojt@eranet.pl
    0
  • Users Avatars Mini
    Wojt pisze: 2003-08-21 15:07
    Aha zmiana softu nie pomaga telefon dalej jest wadliwy(a raczej karta sim ery), z kartami ideii i plusa jest wszystko oki
    0
  • Users Avatars Mini
    mushroom pisze: 2003-08-21 15:09
    Laura.Co ty redzisz? Wolisz w erze 1 numer promo za 1 grosz ale dluzej.Zajebista promocja ktora najpierw Ci zeżre darmowe minuty.Swietnie.Potem Ci zostaje dzwonienie na 1 numer do konca miesiaca jak nie chcesz zeby rachunek Cie co najmniej zdziwil.W plusie moim zdaniem jest troszke lepiej.Chyba ze Ty masz tylko 1 znajomego.Wtedy rzeczywiscie era jest lepsza.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 15:13
    ***mushroom, ale to jest bolączka wszystkich promocji typu 1/2/5 groszy za minutę. Zamiast osobno taryfikować, rozliczają z pakietu minut. Dlatego te promocje chodzą przeważnie z najniższymi abonamentami, kiedy strata minut z pakietu jest najniższa.
    0
  • Users Avatars Mini
    mushroom pisze: 2003-08-21 15:14
    Koval czytaj dalej wyniki finansowe na stronach ery.Ja wole bardziej obiektywne zrodła.Oni maja ogromne dlugi i maja dosc duzy problem z ich splata.radze poczytac.
    0
  • Users Avatars Mini
    laura pisze: 2003-08-21 15:15
    berr-- pije nie tylko do tej wypowiedzi mushrooma. Ma on tendencje do takich ogólnych krytyk nie popartych dowodami jak Twoje :) A w kwestii cen telefonów. Rzeczywiście NIEKTÓRE są droższe :) Akurat te co mnie interesują i wydaje się zę najczęsciej są \"na tapecie\" są tasze. Gonzales-- możesz rozwinąc temat cen 25% niższych niż w Erze? Pierwsze słyszę, jeśli to fakt chętnie się przeniosę ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    mushroom pisze: 2003-08-21 15:19
    Poza tym co do telefonow za 1 zl to wolalbym dac raz kilka stow za telefon a potem placic umierkowane rachunki ( spoko by byly ceny rozmow na poziomie dziejszej tpsa). To raczej nam na razie nie grozi. teraz sa i drogie rozmowy i drogie telefony.Super.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 15:27
    ***mushroom - przecież to co jest na stronach Ery to są oficjalne sprawozdania finansowe. Podawanie w tych sprawozdaniach fałszywych informacji zagrożone jest odpowiedzialnością karną (o innych sankcjach nie wspominając). Poza tym, przeceiż możesz dac teraz kilka stów za aparat, i potem płacić rachunki umiarkowane. Co do cen (wysokich) połączeń - osobiście polemizowałbym. ***Laura - tutat nic nie ma do słyszenia, to trzeba policzyć. Ale bardzo proszę - porównaj taryfę Plus 200 z taryfą Moja 140.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 15:32
    Cena abonamentu - 130 brutto w Plusie, w Erze blisko 200 brutto. Różnica minut - 40, które w Plusie dodatkowo kosztują ca. 46 PLN. W sumie te 140 minut w Plusie kosztuje 176 PLN, w erze 200 PLN. Po doliczeniu 100 darmowych smsów (wartych ca. 30 PLN), okazuje się, że Plus kosztuje 146 PLN, Era natomiast 200. I masz te 25%. Pomijam litościwie, że w Plusie za darmo sprawdzasz bieżące zużycie (co w Erze kosztuje), masz za free książkę telefoniczną i masz darmową bramkę sms (akurat ogólnie dostępną).
    0
  • Users Avatars Mini
    kowal pisze: 2003-08-21 15:33
    mushroom: to podaj stary te obiektywne zrodla zebysmy byli tak mądrzy jak ty. Skąd takie informacje? Pracowałeś w Erze i mały sabotaż?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 15:35
    Pominę również minuty w Plus Tobie (od 18 miesiąca bez dodatkowych zobowiązań), punkty w 5 Plus wymienialne na o wiele więcej nagród niż w erowskim programie lojalnościowym. Do tego dochodzi niższa opłata aktywacyjna - Plus 15 PLN (poza jednym przypadkiem), Era 50 PLN - ceny netto. No i taryfikacja 30s/30s. Chyba wystarczy tych argumentów.
    0
  • Users Avatars Mini
    pszczesniak pisze: 2003-08-21 15:40
    I znowu dzieci sie kloca!!! :) Nikt nie wpadl na to, ze w Polsce panuje oligopol, przeciez oni dawno sie dogadali i maksymalnie wyciskaja z nas kase. Takie klotnie moga prowadzic ludzie, ktorzy maja chyba za duzo czasu. No i jak zwykle dla niektorych nadal najwazniejszy jest wypasiony telefon za 1zl, a nie ceny uslug. Kiedy skonczy sie te prymitywne myslenie?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 15:46
    Co powiedział dorosły i stateczny znawca ekonomii. LOL
    0
  • Users Avatars Mini
    laura pisze: 2003-08-21 15:47
    Gonzales-- jesteś "debeściak" ale: po pierwsze) nie obracam się w tych przedziałach cenowych, po drugie) mam w Erze Moja45 = 45 minut+10smsów za35 zł/mc (zniżka za przedłużenie) + 10 zł ryczałt na WAP ile wlezie i nowy telefon za 150zł (w Plusie 852zł). Za minute po szczycie płacę 60gr brutto. Jak zmienie taryfe na nową to za punkty mam 30 minut free/mc non stop. Nie przekonałeś mnie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-08-21 15:49
    Gonzales: nie uważsasz, że zaokrąglenie wysokości abonamentu Moja 140, który wynosi 158,59 do "ok.200" jest troche przesadzone. W końcu to ponad 40zl różnicy? I rachunek już wtedy nie wygląda aż tak korzystnie dla Plusa
    0
  • Users Avatars Mini
    pszczesniak pisze: 2003-08-21 15:50
    Gonzales student Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 15:56
    ***Laura - ja z założenia nie porównuję tego typu taryf, ponieważ - przepraszam - ale one są w moim mniemaniu dla "posiadaczy" telefonów. Taryfy, które biorę pod uwagę to taryfy dla ludzi, którzy zużywają kilka razy więcej minut niż te 45. Ale oczywiście - w twoim przypadku Plus jest mniej opłacalny. A możesz wskazać, o który telefon Ci chodzi? No i, czy możliwa jest sytuacja jednoczesnej zniżki na abonament i telefonu w cenie promocyjnej? ***Berr, faktycznie niedopatrzenie ogromne. Nie doczytałem cennika. Oczywiście, w takim wypadku Plus jest tańszy tylko o 10%. Co nie zmienia faktu istnienia innych bonusów i lepszej taryfikacji. Dziękuję i pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 15:58
    ***Pablos, to dowodzi tylko tego, że studiowanie na - było, nie było - szacownej uczelni nie chroni przed pieprzeniem bzdur.
    0
  • Users Avatars Mini
    pszczesniak pisze: 2003-08-21 16:07
    Gonzales nie mam zamiaru sie z Toba klocic, ja Ciebie nie obrazam, troche kultury! laura nie wiem jakim cudem masz znizke na abonament i na telefon, ja przy rachunkach okolo 250 zl miesiecznie dostalem 50% znizki na telefon lub upust abonamentu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 16:13
    ***Pablos - w żadnym wypadku nie zamierzam Ciebie obrażać. Po prostu dosadnie powiedziałem, co sądzę o rzekomej zmowie operatorów, i tyle.
    0
  • Users Avatars Mini
    mushroom pisze: 2003-08-21 16:47
    gonzaes a nie zauwazyles ze wszyscy operatorzy maja prawie takie same stawki.Moim zdaniem roznica jest mniejsza niz 10 procent.I to w dodatku niezaleznie od ilosci rozmow.Ja mysle ze oni jakies male tajne porozumienie w tym wzgledzie zawarli Pod wzgledem taryf teraz nie ma prawie wogole konkurencji.
    0
  • Users Avatars Mini
    Asiek pisze: 2003-08-21 16:55
    Mam pytanie do abonentów Ery: we wrześniu chcę podpisać umowę w Erze. Z kilku źródeł doszły mnie jednak słuchy, że zdarzają się u tego opa różne "przeboje" z rachunkami, a mianowicie to, że są one nieadekwatne do abonamentu i treści podpisanej umowy (przychodzą wyższe niż teoretycznei powinny być bez przekraczania limitu abonenckiego). Czy to tylko pojedyncze przypadki, czy może zauważyliście częstotliwość takich "zachowań"? Z góry dzięki za odp.
    0
  • Users Avatars Mini
    Asiek pisze: 2003-08-21 16:55
    Mam pytanie do abonentów Ery: we wrześniu chcę podpisać umowę w Erze. Z kilku źródeł doszły mnie jednak słuchy, że zdarzają się u tego opa różne "przeboje" z rachunkami, a mianowicie to, że są one nieadekwatne do abonamentu i treści podpisanej umowy (przychodzą wyższe niż teoretycznei powinny być bez przekraczania limitu abonenckiego). Czy to tylko pojedyncze przypadki, czy może zauważyliście częstotliwość takich "zachowań"? Z góry dzięki za odp.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 16:58
    ***Mushroom - to prawda, że taryfy - patrząc na nie nominalnie - są porównywalne (ponieważ faktycznie 10% różnicy na kolana nie rzuca). Konkurencja zaczyna się w przypadku porównania usług dodatkowych, które u jednych występuja, u drugich nie. Przykładowo - w Idei wykupujesz sobie 100 minut za 10 PLN netto (do jednego numeru, ale zawsze). W Erze masz dostęp do WAP za 10 PLN netto. Itd. Itp. gdyby takie porozumienia faktycznie istniały, to mielibyśmy poziom cen z roku, powiedzmy, 2001. Tymczasem te ceny zmieniają się, i to na korzyść klienta. Zatem osobiście uważam, że stawianie tezy o zmowie kartelowej jest nieuzasadnione (aczkolwiek istnieją pewne elementy oligopolu, który sprzyja powstawaniu karteli).
    0
  • Users Avatars Mini
    leh pisze: 2003-08-21 16:59
    mushroom***częściowo się z tobą zgadzam jeśli chodzi o jakieś tam tajne porozumienie, bo popatrzmy na promocje jeśli np. era ma promocję wypasioną to plus i idea takie sobie niby atrakcyjne ale jest jedna super u jednego operatora, i tak w marcu era miała odjazdową promo to idea i plus plażowały, teraz plus ma nowe taryfy i 5x5 to era plaża wcześniej idea zaczęła z n6100 i miała tłumy to plus i era plażowały można uznać że tajne "porozumienie" to nie jest wymysł
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 17:01
    ***Berr, szkoda, że dopiero za 3-4 lata. Ale - z drugiej strony - społeczeństwo też musi do tego dorosnąć. W końcu telefony po 1200 netto to będzie spory szok. Nb., wiele osób zatęskni szybko do tego przestarzałego szajsu wciskanego w promocjach za złotówkę :-)).
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 17:03
    ***leh, a co Twoim zdaniem jest wypasioną a co niewypasioną promocją?
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2003-08-21 17:23
    laura***: specjalnie dla Ciebie przeanalizowałem obie promocje, na które się powołałaś, tj. obecną w tym newsie promocję Ery oraz "5x5" Plusa pod kątem rzekomej taniości Ery w porównaniu z Plusem. Nie wiem, czy może mnie też nawiedziła "pomroczność jasna", ale czarno na białym wychodzi mi, że: 1) w przypadku cen telefonów występujących w obydwu promocjach w 12 (słownie: dwunastu) przypadkach ceny telefonów w promocji Plusa są niższe, niż analogiczne w Erze. Dotyczy to następujących modeli: my-x5, v66i (w erze jest wersja bez „i” ale to tylko na rzecz Plusa jeszcze bardziej przemawia), c100, 3510i, 6510, T310+aparat, T720i w wersji solo i z aparatem, 8310, 6610, 6310i, 3650, 5100 oraz 7210...
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2003-08-21 17:24
    ...W tych dwóch ostatnich przypadkach różnice są nawet jeszcze bardziej jaskrawe, niż w zaprezentowanych przez Ciebie casusach v200 i T68i., gdyż cena 7210 w Plusie to 99 – 699, a w Erze 899 – 1499, a zatem w najwyższej taryfie kosztuje więcej, niż w najtańszej Plusa (dokładnie tak samo jak z 7650, tylko, że w tym przypadku różnica jest na korzyść Ery). Pozostałych cen nie podaję, bo każdy może sobie spojrzeć na tabele i porównać, ale jeśli nie wierzysz mi na słowo, to zapraszam do ponownej, tym razem wnikliwej analizy zapisów obydwu promocji. Poza tym dla v200 podałaś tylko ceny najwyższych taryf (a przecież napisałaś, że „nie obracasz się w tych przedziałach cenowych”)…
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2003-08-21 17:24
    ...Za to w przedziałach, w których się „obracasz” cytowany przez Ciebie model tel. kosztowałyby odpowiednio: (w taryfie Moja 40 Medium – 1499 zł netto, a w porównywalnej z nią Plus 100 – 999 zł netto)… Pozostałe przypadki obejmują telefony z najniższej półki, gdzie ceny są takie same w obu sieciach (1 zł), albo modele, które są tylko w jednej sieci (np. my-x6 w Erze oraz 7250 i 6800 w Plusie). Podsumowując – Twój wywód na temat tego, że w Erze są generalnie tańsze telefony w obecnych promocjach jest –delikatnie mówiąc – mocno naciągany, tendencyjny i wybiórczy. Acha i jeszcze jedno: jak widzisz – ja lubię i CZYTAĆ i PISAĆ. Pozdrawiam i życzę bardziej obiektywnego spojrzenia, a nie zaślepienia w kierunku jednej sieci. Amen.
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2003-08-21 17:33
    Kto zna z Iławy tą firmę jak Stabil i Pana Waśniewskiego - Era!!!!!!!!!!!! Straszni przękręci i OP i ON.
    0
  • Users Avatars Mini
    sebekoo pisze: 2003-08-21 17:50
    GSManiac : BRAWO wyczytałeś chyba wszystko i napisałeś co należało
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 18:00
    Po prostu udowodnił, że jego nick nie jest wyssany z palca. Pozdrowienia.
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2003-08-21 18:10
    GSManiac, wygadany, znaczy wypisany to ty jestes ale radze ci jeszcze raz dokonac wszystkich obliczen np w przypadku telefonu 6610, jezeli sie opierasz na samej cenie telefonu to sie z toba zgodze ale raczej jak kupujesz telefon to nie dla szpanu by go nosic przypiety do dresu z 4 paskami tylko by z niego korzystac, a przy uzywaniu telefonu twoje wyliczenia mozna wyrzucic do kosza, podsumowujac roznice sa minimalne, wiec wyborem sie bedziesz kierowal np jakie logo chcesz miec na wyswietlaczu
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2003-08-21 18:17
    mushroom, chyba sie za duzo grzybkow najadles, albo przydalaby ci sie przynajmniej 1 lekcja z finansow i moze bys zaczal myslec przy czytaniu wynikow finansowych, pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 18:32
    Chyle czoła przed twoim geniuszem ***Simon. Finansów uczą się ludzie latami, jeżeli Tobie wystarczy jedna lekcja - to szczerze gratuluję intelektu.
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2003-08-21 18:33
    simon***: trochę nie rozumiem Twojego komentarza... Co do 6610, to różnica jest ewidentna; w Erze - 49 - 499, w Plusie - 299 - 49. Ale, jak rozumiem, Twoja wypowiedź miała mieć nieco szerszy aspekt, tzn. na myśli miałeś chyba ogólne koszty użytkowania telefonu w danej sieci, a to jak wiadomo zależy już od potrzeb i profilu używania telefonu w przypadku konkretnego uzytkownika. Moja "analiza" była tylko repliką na post userki laury***, wg której w Erze są obecnie tańsze telefony w promocji, niż w Plusie. I tylko w tych kategoriach, tj. repliki, należy mój komentarz traktować. A tak na marginesie - jak już to chyba dres z 4-ema paskami nie jest chyba jakimś specjalnym szpanem? Wydawało mi się (nie chodzę w dresach po ulicy, ale markę Adidas, bo do niej zapewne "piłeś", jeszcze kojarzę...), że firma, którą zapewne miałeś na myśli ma bodajże 3 paski w logo, czyż nie ? Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2003-08-21 19:09
    gonzales, coz o czyms takim jak ironia i aluzja nie slyszales, ale to juz twoj problem, tobie tez by wystarczyla jedna lekcja, wystarczy tylko wiedziec o co zapytac, a da sie to wyjasnic w czasie jednego wykladu, chyba ze jestes dzieciakiem z klasy podstawowej, ktory lubi poczytac o telefona komorkowych by miec oczym z kolegami gadac, ktory to z was ma fajniejszego
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2003-08-21 19:13
    GSManiac, jak sam chyba doszedles do wniosku chodzilo mi o koszt uzytkowania a nie "szpanowania", faktycznie dla szpanu to bym kupil jak najtaniej !!! wiec bez urazy, masz racje co do cen telefonow,tak plus ma tansze ale z czego to wynika z walki o klienta mam ci przypomniec sprawe rywina i utrate zaufania do plusa z powodu wycieku billingow, albo problemy ze sklepem plusa !!! coz trzeba na cos lapac klientow, a z tego co widze to na telefon jest najlatwiej, wiec daj sie zlapac !!! Pozdr
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 19:25
    ***Simon, przyszedłeś i szukasz dymu. Po interpunkcji (i toku rozumowania) sądzę, że Ciebie z kolei podstawówka ominęła, więc nie zazdrość innym. Osobiście potrzebowałem semestru, aby nauczyć czytać się sprawozdania finansowe - ale było to na porządnej uczelni. U was może starczyła jedna lekcja. W każdym razie współczuję Ci poziomu. Jeżeli tak obstawiasz się finansami (no i ekonomią w domyśle), to powinieneś wiedzieć - chociażby z psychologii handlu, że oczywiste jest, że operatorzy łapią większość ludzi na telefony. Sprawa Rywina a zaufanie do Plusa - chyba sam w to nie wierzysz, co piszesz. ***GSManiac, masz rację, trudno zrozumieć wywód gościa...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-21 21:46
    mushroom - a mi się zdawało, że WSZYSTKIE telefony sprzedawane przez operatorów w ofercie promocyjnej i nie tylko są nowe... laura - a ja dodam uczciwe przenoszenie niewykorzystanych minut przez trzy miesiące :-) W Plusie też trzyma mnie program lojalnościowy - Moja45 powiadasz? to ile ona kosztuje? 60 złotych (mówisz, że masz obniżkę - na jak długo? Moja żona ma Plus40 - 20 minut+20 z Plus Tobie, 20 esemesów. Ceny minut abonamentowych są wyższe, ale mamy pakiety z cenami po 50/67 groszy za minutę (albo 20/25 groszy/min. w nocy do Plusa). Przechodzenie minut przez 3 miesiące... Płaci za to 40 złotych netto. Z WAP-u nie korzysta. Jeśli w październiku zamiast telefonu weźmie obniżkę abonamentu (Twój argument) za to wszystko może zapłacić o 20/50% mniej (jeszcze co prawda dla nowych taryf nie ustalili szczegółów ale można domyślać się, że będą takie jak dla starych taryf).
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2003-08-21 21:49
    cóż jeżeli chodzi ci o moją interpunkcję to nie narzekam, zato twoj poziom pisania wskazuje że jesteś gościem który kupuje telefon do dresu i to takieko, jednak 4 paskowego. A, co do uczelni na dobrej uczelni student wie o co pytać, a tobie widocznie trzeba łopatą nakładać
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-21 21:53
    Jak widzisz, zależy co komu pasuje - nie warto przy dobrym programie lojalnościowym zmieniać sieci :-) A do sporu dodam jeszcze różnicę w ilości możliwych do przeprowadzenia rozmów - jednak mamy tradycyjnie od wieków taktownie 30/30 :-) A co do mnie to 180 minut z sekundowym taktowaniem (po pierwszym rachuku widzę, że zaoszczędziłem 17 minut) za 145 zł netto to dobra cena?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-21 21:55
    A propos... ceny telefonów mnie nie obchodzą :-) Zawsze biorę taki jaki potrzebuję. Na razie nie potrzebuję :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 22:30
    Simon, odpuść bo mnie rozśmieszasz, a chyba nie o to ci chodzi... Coś tak przyczepił się do tych dresów? Tak BTW, ja wolę Reeboka, więc z tymi paskami to lekka wtopa. No i ciekawe w czym ty chodzisz - może w garniturach z promocji z hipermarketu?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-21 22:32
    ***Wlo - osobiście nie wierzę w cuda. Laura już chyba nie odezwie się.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-21 22:43
    Nie chodzi o to, żeby się nie odzywała, tylko o to, żeby porównywała ofertę "normalną" - to pokazuje co jest atrakcyjniejsze. Lojalnościowe sprawy każdy ma inaczej ustawione... A już zupełnie mnie powala kiedy ktoś mówi, że ma "abo na kombatanta albo inwalidę 1 grupy" czego gdzieś tam nie mają i dlatego mu się nie opłaca zmieniać... Napisz coś laura :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-21 22:46
    Simon - ja od 6 lat używam tylko Nokii... Dresu żadnego nie mam. Chodzę w dżinsach - Lee model Brooklin (rozmiar? nieee... bez przesady). Koszule Lee albo BigStar. Nie dla szpanu - to trwałe produkty ;-) A i Nokia nieźle wygląda w takim otoczeniu :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    bonexx pisze: 2003-08-21 23:04
    Zastanawiam mnie dla kogo jest ta taryfa TakajakTy np. S ? Przeciez to sie cholernie nie oplaca!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-21 23:29
    Ja tam powiem więcej - w Contact Plus 6 lat temu płaciłem abonament 35 złotych, minuta 30/30 kosztowała mnie 1,80 w szczycie i 0,75 poza szczytem (bez minut abonamentowych). Róznaca jest, co by nie mówić, ale w porównaniu z obecnymi taryfami... Masz rację :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    mushroom pisze: 2003-08-22 00:22
    Mysle ze na ekonomi nie trzeba sie znac wiele gdy widzi sie 4 MILARDY zadłuzenia ery.POpatrzmy przyszłościowo : Teraz kwartalny zysk to 121 milionow ( i to jest podobno super zysk.Czyli trzeba 10 lat na splate tego zadluzenia.Tylko ze ere jeszcze czeka wielkie przedsiewziecie czyli budowa UMTS ( obecnie wszyscy sie staraja o opoznienie uruchomienia) Mimo ze era ma najwiekszy zysk to ma tez super najwieksze zadluzenie i to wlasnie nie wrozy najlepiej.Tyle o ekonomii.Poczekamy jak przyszle sprawozdania beda wygladaly.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-22 01:02
    ***mushroom, w tym momencie dramatyzujesz. Zadłużenie owszem, wynosi 4 miliardy złotych, ale z drugiej strony majątej firmy wynosi blisko 7,5 miliarda złotych; zatem zadłużenie ma pokrycie, i to blisko dwukrotne. Jest to zadłużenie w 90% długoterminowe, czyli wymagalne w dłuższej perspektywie czasowej. A tak BTW - jeżeli przyjąć, że cały zysk pójdzie na spłatę zadłużenia, to potrzeba 40 lat, a nie 10...zakładajac, że wysokość zysku nie zmieni się, Co do UMTS - myślę, że po prostu obie strony - i państwo, i operatorzy odpuszczą sobie na długo temat.
    0
  • Users Avatars Mini
    Leon pisze: 2003-08-22 01:24
    Kilka tygodni temu Era zwinęła nadajnik w Twardogórze (Dolny Śląsk). Może ktoś wie, o co tu chodzi? Czy jeszcze gdzieś Era pozbawia swoich abo. sygnału?
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2003-08-22 01:55
    wlo, zacznijmy od ciebie, jesli chodzi o popisywanie sie to wlasnie to zrobiles, co do tego co napisalem jesli musze ci tlumaczyc to nie chodzi o okreslenie marki, ktora jest lepsza gorsza, tylko o zachowanie jakie reprezentowal w tamtym komentarzu Gonzo. A, jesli to cie nie zadowala, to dratuluje ci doboru ubrania i mowie to jak najbardziej szczerze, 0 ironii i sarkazmu.
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2003-08-22 02:03
    i tu Gonzales, mi imponujesz, jednak widze, ze przynajmniej ty chodziles na zajecia, co do tego kto ma przestac, widze ze nie mozesz sie powstrzymac, wiec ci powiem tyle ze nie kupuje ubran w hipermarkecie, a jezeli nie chodzisz w dresie z 4 paskami, co mialo tylko podkreslic tandete, kupno telefonu tylko by uzywac go jako gadzet, a nie narzedzie (to jest walasnie smiechu warte).
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2003-08-22 02:09
    Gonzo, wiec aby cie juz nie rozsmieszac, chociaz czytajac czesc twoich komentarzy rowniez sie usmialem prawie tak jak na "Bruce Wszechmogacym", jednak za ostatni komentarz bije brawo i przyznaje ze jest to jedna z bardziej sensownych wypowiedzi jakie sie tu dzisiaj ukazaly, pozdrowienia dla wszystkich
    0
  • Users Avatars Mini
    mushroom pisze: 2003-08-22 02:21
    gonzales zysk netto w drugim kwartale wyniosl 120 mln zlotych nowych.Jezeli caly ten zysk pojdzie na splate zadluzenia to zajmie to 10 lat.Skad Ci sie 40 wzieło?
    0
  • Users Avatars Mini
    mushroom pisze: 2003-08-22 02:22
    Przy załozeniu ze te zyski kwartalne zostana utzrymane.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-22 08:45
    ***mushroom, to fakt. Walnąłem niezły błąd. Zysk kwartalny pomylił mi się z rocznym. Sorry. Ale cała reszta pozostaje bez zmian. Ale z pewnością nie musiałbo to trwać z 10 lat, ponieważ wystarczyłoby spieniężyć część majątku.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-22 08:47
    Cóż ***simon - ja telefonu używam jako narzędzia pracy, mimo wszystko. Noi chodziłem na zajęcia ;-). Ale już daję spokój, w końcu nic do nikogo nie mam. Również pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2003-08-22 12:02
    LUBIE TAKIE SPORY, A NIE SUCHE KOMENTARZE, CHŁOPAKI DAJCIE JESZCZE TROCHĘ DO PIECA he,he,he
    0
  • Users Avatars Mini
    laura pisze: 2003-08-22 12:40
    Sorry chłopaki ale wczoraj gwałtownie skończyła się moja przygoda z komputerem i mogę podjąć dyskusję dopiero dzisiaj. GSManiac-- jestem wzruszona tak dogłębną analizą na moją cześć i w ogóle po przeczytaniu całej tej dysputy śmiałam sie w głos - po co opom drogie reklamy - niech ludzie poczytają te nasze słowne boje ;) Wniosek dla mnie jest taki: u każdego coś dobrego. Ja miałam do czynienia po kolei ze wszystkimi opami i zdecydowanie wybieram Erę. Dlaczego? Pytacie jak to możliwe ze mam
    0
  • Users Avatars Mini
    laura pisze: 2003-08-22 12:40
    i zniżkę i telefon (tez znizkowo)? Bo w Erze to jest możliwe. Tam działają ludzie a nie tylko komputery i systemy. Jest z kim porozmawiać, powalczyć. Mają racje ci co piszą ze w grunci rzeczy u wszystkich opów jest podobnie z kosztami. I dlatego decydują niuanse: brak problemu z połączeniami ( Idea-wrrr..), elastyczność płatności, dostępność najnowszych usług ,obsługa klienta,ceny i usługi w roamingach i inne. Era dla mnie prezentuje najwyższy poziom i dlatego z niej korzystam i płacę. Jeśli to się zmieni - to bez sentymentów zmienię opa.I nie zmieniam nicka na ERAManiac ;))
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-22 12:57
    ***Lauro, jest mi bardzo miło, że udało mi się rozbawić inteliegentną kobietę ;-). Ale mimo wszystko, w swojej wypowiedzi pomnęłaś pewne szczegóły. Osobiście myślę, że dyskusja bardzo by zyskała, gdybyś rozwiała wszystkie nasze wątpliwości zamieszczone w poprzednich postach. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    spacetur pisze: 2003-08-22 13:57
    Obserwuje tą dyskusję i dochodzę do wniosku że 'Laurze" zabrakło słów więc zaczyna kręcić;-)) Dla niej Era jest najlepsza i niech sobie tym wszystko tłumaczy. Pozdrawiam wszystkich umiejących liczyć;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2003-08-22 14:11
    laura***: dziękuję za odpowiedź (szkoda, że nazbyt ogólnikową i nie odnoszącą się wprost do podważonej przez mnie Twojej tezy, że ceny telefonów w dwóch porównywanych promocjach są generalnie niższe w Erze, niż w Plusie, no ale dajmy już z tym spokój...). Chciałem tylko wyjaśnić dla jasności, iż mój nick w żdanym razie nie jest jakąś tam gloryfikacją sieci Plus GSM - co więcej; w ogóle nie ma z tą nazwą nic wspólnego (no może poza frazą "GSM"), tzn. nie było moją intencją kojarzenie nick'a z tym operatorem. Chodziło mi raczej o danie wyrazu mojej - mówiąc górnolotnie - fascynacji światem telefonii mobilnej zwiazanej z technologią GSM. Ot i tyle... Ale sądzę, że to tylko niepotrzebny wywód, bo doskonale pewnie zdajesz sobie z tego sprawę. A tak na marginesie - jeśli już , to chyba zgrabniej byłoby ERAManiac'zka :))) Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-22 14:13
    laura - z tego samego powodu ja pozostaję w Plusie. A jak jest z obsługą klienta w Erze? Nawet nie wiem bo nie mam potrzeby dzwonić. Więc argument obsługi klienta przy rozważaniu zmiany operatora to chyba mocno drugorzędna sprawa. Co więcej porozmawiać jest tam z kim, walczyć nie muszę, bo to co mi się należy to dostaję. Problemy z połączeniem? A o czym mówisz? Dostępność najnowszych usług... Jak myślisz po co je prowadzają? Żeby nie były dostępne? Nie wiem jaki poziom reprezentuje Plus (bo nie mam kontaktu z bokami Ery czy Idei - a o to Ci chodzi?), jednak dla mnie jest wystarczający. A co do cen usług i ich zakresu... Jak widzisz wolę pod tym względem mojego operatora, inaczej byłbym u innego, o którym dokładnie tak samo bym się wypowiadał. Jednak porównując ofertę jaką dostałbym po zmianie, wolę siedzieć u dotychczasowego operatora.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-22 14:15
    Być może mimo, że w dresach nie chodzę, mam mentalność dresiarza (Nokia i nic więcej) i biorąc pod uwagę opinie simona "poziom" Plusa będzie dla mnie zawsze wyskoki, mimo, że dla większości będzie poniżej krytyki... Nie mi to oceniać :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2003-08-22 14:15
    spacetur***: hmmmm, też odniosłem takie delikatne wrażenie, ale jak już mówiłem (pisałem) - dajmy spokój, spory nt. wyższości jednego operatora nad drugim były, są i bedą, jak długo będziemy mieć do czynienia z działalnąścią tychże warunkach konkurecji rynkowej. Ile już setek tysiecy słów przelano na ten temat na GOL-u i innych vortalach i jakoś do żadnych satysfakcjonujących wniosków nie doszliśmy... A zatem - miłego weekendu wszystkim... BTW - a może urządzilibyśmy kiedyś coś na kształt zlotu userów GSMonline ??? Kto jest za ?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-22 14:50
    GSManiac - nie bałbyś się o zdrowie? ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    spacetur pisze: 2003-08-22 15:29
    GSManiac- jeśli chodzi o moją wypowiedź to umieściłem ją wcześniej;-) A zlot,,,, hmmmm jeśli w Poznaniu to jestem za;-) Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-22 15:35
    Paintball na początku zlotu dobrze by zrobił. Przynajmniej ostudziłoby to emocje, Zwolennicy Plusa - zielona farba, Ery - niebieska, Idei - żółta. A potem tradycyjnie - bezalkoholowe...
    0
  • Users Avatars Mini
    spacetur pisze: 2003-08-22 15:45
    Gonzales- lepiej nie pisz takich rzeczy bo to zaczyna wyglądać dosyć śmiesznie i może zapoczątkować wojnę (religijną). Fanatyków jest wielu;-) Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-22 16:56
    I będzie "Dżihad kontra GSMświat" ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    laura pisze: 2003-08-22 17:38
    Panowie, zaczekajcie, nie wszyscy na raz!! ;))) Odpowiem jednak ogólnie wszystkim: ten artukuł to kolejna okazja do przepychanek typu "moje lepsze" i słusznie pisze GSManiac o setkach i tysiącach słów przelanych na ten temat. I jeszcze nie jeden tysiąc przelejemy ;) Szanuję wybór innych (a że nie rozumiem tych co w Idei to inna sprawa) (no znowu wylałam wodę na młyn!;))) Dość na dziś wyliczeń matematycznych więc ogólnie: te telefony które mnie interesują są tańsze w Erze. Te usługi, które mnie interesują są dostępne i tańsze w Erze. Ta łatwość i tempo załatwienia wszystkiego, która mnie interesuje jest dostępna w Erze. Ale ciągła analiza oferty i porównania są konieczne. Dlatego z przyjemnością jeszcze nie raz z Panami podyskutuję a póki co - miłego weekendu!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-22 21:49
    ***Lauro, z pewnością będzie miło z Tobą podysktować. Ale nastaw się psychicznie, że jeżeli dyskutuje się, to do końca, podobnie jak do końca posługuje się konkretami. Nie powinnać raczje na początku rzucać konkretów, a potem zasłaniać ogólną odpowiedzią, tym bardziej, że padły w Twoją stronę dosyć precyzjne pytania. Również miłej soboty i niedzieli.
    0
  • Users Avatars Mini
    marfry pisze: 2003-08-23 00:42
    Witam wszystkich. Tak czytam to co piszecie i zastanawiam się o co wam wszystkicm chodzi..... Przyznaję się na początku - jestem pracownikiem punktu Ery. A teraz do konkretów - ktoś napisał że nokia 3650 jest niekompatybilna z kartami Ery i ma przez to cichsze dzwonki - sorry ale co ma sim do dzwonków?? Z doświadczenia wiem jak ludzie potrafią \"ustawić\" swój telefon że nie ma prawa działać...
    0
  • Users Avatars Mini
    marfry pisze: 2003-08-23 00:42
    A wasze kłótnie o lepszego opa.... raz jeden ma lepszą promocję raz drugi...a raz trzeci :) (to już była przesada :p) ale ktoś podawał tu ceny telefonów np. 8310 że jest tańszy w plusie - a dobrze że jest tańszy bo w Erze tych staroci już nie ma - wpisane są w regulaminie żeby punkt któremu to badziewie zostało na stanie mógł się tego pozbyć!!! To że w Erze telefony w najtańszych taryfach są droższe niż były wcześniej to też normalne - przecież operator chce zarabiać a nie tracić - taryfa moja 25 to ~42,70 brutto, a moja 40 ~57,30 - ~piętnaście złotych różnicy i 15 minut (60sms) więcej - jeżeli ktoś chce telefon żeby go używać to i tak wybierze minimum moja 40 i przy okazji ma telefon w niższej cenie.....I podpowiem wam jeszcze jedną sprawę - chcecie mieć numer z 97% zniżką - wybierzcie taryfę TakaJakTy - nie tracicie minut, naliczanie sekundowe po 1 minucie free, a jak skończy się numer promocyjny zmieniacię taryfę na Moja i już........wystarczy pomyśleć i policzyć........
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-23 02:12
    marfry - kulturą od Ciebie na odległość jedzie... "żeby punkt któremu to badziewie zostało na stanie mógł się tego pozbyć!!!" - widać jakim sprzedawcą jesteś - ponieważ masz w dupie klientów, pozwól, że będę Cię ignorował :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-23 10:20
    ***Marfry, jeżeli Nokia 8310 to jest szajs, to jako doświadczony sprzedawca powiedz proszę, co nie jest, Twoim zdaniem, szajsem?
    0
  • Users Avatars Mini
    RONI pisze: 2003-08-25 11:26
    NA POCZĄTEK PROMOCJA 5X5 JAK SIE SKOŃCZY USŁUGA SAMI SWOI,- 3 NUMERKI Z PLUSA Z KTÓRYMI MOŻESZ SIE ŁACZYĆ PO 30gr\NETTO NIEZALEŻNIE OD PORY DNIA,- POZA SZCZYTEM PO 60GR, NIEZALEŻNIE OD TEGO DO KOGO DZWONISZ,,,
    0
  • Users Avatars Mini
    RONI pisze: 2003-08-25 11:26
    NA POCZĄTEK PROMOCJA 5X5 JAK SIE SKOŃCZY USŁUGA SAMI SWOI,- 3 NUMERKI Z PLUSA Z KTÓRYMI MOŻESZ SIE ŁACZYĆ PO 30gr\NETTO NIEZALEŻNIE OD PORY DNIA,- POZA SZCZYTEM PO 60GR, NIEZALEŻNIE OD TEGO DO KOGO DZWONISZ,,,
    0
  • Users Avatars Mini
    RONI pisze: 2003-08-25 11:26
    NA POCZĄTEK PROMOCJA 5X5 JAK SIE SKOŃCZY USŁUGA SAMI SWOI,- 3 NUMERKI Z PLUSA Z KTÓRYMI MOŻESZ SIE ŁACZYĆ PO 30gr\NETTO NIEZALEŻNIE OD PORY DNIA,- POZA SZCZYTEM PO 60GR, NIEZALEŻNIE OD TEGO DO KOGO DZWONISZ,,,
    0
  • Users Avatars Mini
    barnie pisze: 2003-09-13 10:00
    Tyle tych promocji że zgłupiec można. I chyba o to chodzi. :)))
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: