ZTE liczy na ponad dwukrotne polepszenie wyniku  sprzedaży smartfonów – z ubiegłorocznych 15 mln do 35 mln dostarczonych w tym  roku urządzeń. 
 
 Według International Data Corporation w pierwszym kwartale 2012 roku ZTE zajęło  4 na świecie pozycję pod względem sprzedaży telefonów z udziałami w rynku na  poziomie 4,8%, co oznacza, że firma wyprzedziła LG z 3,6% udziałów. W sumie w  tym okresie ZTE sprzedało 19.1 mln słuchawek. Umocnienia pozycji ZTE można  upatrywać w tym, że marka zdecydowała się skoncentrować na produkcji smartfonów.  Przychody w segmencie telefonów komórkowych, w tym smartfonów, wzrosły o 22,24%  rok do roku w pierwszym kwartale stanowiąc 30% całego dochodu względem 20% w  2011.
 
 Podobny postęp ZTE obserwujemy na polskim rynku. Większa liczba premier różnego  rodzaju urządzeń w 2011 i 2012 roku – m.in. ZTE Blade, tablet V9, Light Tab 2  czy ZTE KIS, wskazuje na rosnącą rozpoznawalność marki i zainteresowanie wśród  użytkowników. Obecnie każdy z operatorów ma w swojej ofercie urządzenia ZTE, a  blisko połowa rynku modemów bezprzewodowych należy do tej firmy. 
 
 ZTE w ciągu ośmiu lat ma zamiar stać się znaczącym konkurentem dla Apple i  Samsunga. 
 
 „Przewiduje się, że w niedalekiej przyszłości na rynku telefonów pozostanie  tylko 5-8 graczy, a udziały pierwszej trójki będą utrzymywały się na poziomie  80% przy łącznym dochodzie rzędu 50%. W obliczu podobnych prognoz albo postaramy  się wejść na szczyt albo jesteśmy skazani na porażkę.”- mówi Lv Qianhao,  szef zespołu odpowiedzialnego za planowanie strategiczne w segmencie telefonów  komórkowych ZTE. 
 
 Aby zwiększyć swoje szanse na utrzymanie się w grze, ZTE zamierza kierować na  kluczowe rynki Azji, Europy oraz Ameryki Północnej więcej smartfonów ze średniej  i wysokiej półki. Po sukcesie niskobudżetowych smartfonów Blade, nowa seria  Skate przed nastaniem czerwca sprzedała się w liczbie 5 milionów egzemplarzy.  Tymczasem to najbardziej zaawansowana technologicznie seria Grand, która  wystartowała w maju, wydaje się mieć kapitalne znaczenie dla realizacji  strategii marki. Duże nadzieje wiązane są z modelem Grand X, dostępnym w Azji i  Europie od III kwartału tego roku.