UOKiK chce, aby operatorzy zwracali klientom niewykorzystane środki z doładowań

Newsy
Opinie: 20

Prezes UOKiK wszczął postępowania przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile Polska.

Wątpliwości UOKiK wzbudza to, że operatorzy po upływie ważności konta, nie zwracają konsumentom niewykorzystanych środków. Przykładowo: jeżeli konsument doładuje konto na kwotę 25 zł, to może wykonywać połączenia przez 25 dni. Jeżeli nie wykupi ponownego doładowania, niewykorzystane środki przepadają następnego dnia po upływie okresu, w którym mógł wykonywać połączenia. Może to utrudniać konsumentom skorzystanie z prawa do zmiany dostawcy usług. Tym bardziej, że dla rynku usług przedpłaconych charakterystyczne są dynamiczne zmiany polegające na wprowadzaniu przez operatorów coraz to nowych promocji dla konsumentów, którzy nie są związani terminową umową abonamentową.

Pieniądze z niewykorzystanych doładowań nie wracają z powrotem do portfela abonenta. W efekcie taka praktyka może np. utrudniać konsumentom zmianę dostawcy usług telekomunikacyjnych. Z obawy przed utratą niewykorzystanych środków, abonent może nie zdecydować się na skorzystanie z lepszej oferty konkurenta – mówi Marek Niechciał, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Działania operatorów budzą wątpliwości tym bardziej, że w takich krajach jak Niemcy, Austria, Węgry, Chorwacja, Hiszpania, zwrot niewykorzystanych środków jest powszechną praktyką.

Postępowanie przeciwko przedsiębiorcy może zakończyć się wydaniem decyzji zakazującej stosowania praktyki naruszającej prawa słabszych uczestników rynku oraz nałożeniem kary pieniężnej w wysokości do 10 proc. obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok nałożenia kary. W wydawanych decyzjach Prezes UOKiK może również określić środki usunięcia trwających skutków bezprawnej praktyki przedsiębiorcy.

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Opinie archiwalne (20):

Komentuj

Komentarze / 20

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    silvanael pisze: 2016-09-26 11:23
    HA!!! czas najwyższy!!! a nie że jak przechodzę z jednej oferty na kartę na drugą u tego samego operatora to mi wcina 60zł... koniec złodziejstwa!
    3
  • Users Avatars Mini
    Adam555 pisze: 2016-09-26 11:29
    Idea słuszna, ale można ten wątek podzielić na dwie rzeczy: 1. Przy przenoszeniu numeru do innej sieci niewykorzystane pieniądze powinny być zwracane bądz przenoszone do nowego operatora. 2. Jeśli nie wykorzystamy kwoty w terminie to ... zaraz, zaraz? A po co trzymać się operatora który kasuje mam pieniądze? Nie lepiej przenieść numer.
    5
  • Users Avatars Mini
    Kacper pisze: 2016-09-26 11:32
    Słabe. Dla dusigroszy. Dla tych co traktują kartę SIM jak skarbonkę. Śmiech na sali.
    -13
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2016-09-26 11:38
    Konto powinno być ważne dopóki są na nim środki,a przy zerowym stanie konta dopiero po 365 dniach konto może być usunięte.
    15
  • Users Avatars Mini
    Thx pisze: 2016-09-26 12:00
    W końcu, czekam na to, oby jak najszybciej.
    9
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2016-09-26 12:08
    Kontrola zakończy sie ... niczym. Rozumiem że taka praktyka była wcześniej wiedzą tajemną.
    3
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2016-09-26 13:22
    Zwroty będą, przed upływem 5 lat skarbówka zmieni interpretację i uzna że zwrot był przychodem klienta który winien być opodatkowany i ujęty w PIT. Zaczną sie domagać zaległego podatku z odsetkami, dodatkowo będzie kara 5000 zł za wykroczenie skarbowe. I o to tu będzie chodziło.
    1
  • Users Avatars Mini
    apex pisze: 2016-09-26 13:24
    Jesli beda zwroty kasy to super, zawsze to troche grosza wskoczy do kieszeni. Najgorszy z tymi doladowaniami to jest plush - kazda zlotowka to 1 dzien. Okrutny plusowski badziew.
    2
  • Users Avatars Mini
    Brawo !!!! pisze: 2016-09-26 14:34
    Super
    1
  • Users Avatars Mini
    ja pisze: 2016-09-26 14:37
    apex - doczytaj zanim cos skomentujesz
    1
  • Users Avatars Mini
    ja pisze: 2016-09-26 14:40
    uwazam ze nie powinny byc zwracane, tylko pogorszy to oferty, jest tak duzo mozliwosci zarzadzania swoimi pieniedzmi ktore sie doladowuje ze mozna to wykorzystac, jakos nikt nie zwraca pieniedzy za to ze nie do konca skorzystales z jego produktu a powinni chyba (np piekarz ze nie zjadlem chleba do konca i jest czerstwy juz) :)
    -8
  • Users Avatars Mini
    nihao pisze: 2016-09-26 15:16
    @pabloki oczywiscie, ze tak to sie skonczy. Tylko czy skarbowka nie ma czasem 10 lat? :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    apex pisze: 2016-09-26 15:17
    @ja a co zle powiedzialem? Przeciez jest o zwrocie kasy, a jak kasa nie przepada, to masz jej wiecej
    0
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2016-09-26 17:01
    Niby do kanonu podniesione jest dobro, a jednak to co dobre i uczciwe w naszym kraju musi być wymuszane przepisami, a nie jest normą społeczną.
    3
  • Users Avatars Mini
    ja pisze: 2016-09-26 21:40
    Ze kazda zlotowka to 1 dzien. Jak widzialem to np 50 zl to 90 dni
    2
  • Users Avatars Mini
    ja pisze: 2016-09-26 21:41
    Komentarz wyzej to odp dla apex
    0
  • Users Avatars Mini
    ~ pisze: 2016-09-27 00:23
    Trzymam kciuki za efektywność prac urzędu. Jeśli opy nie ustąpią..to nakladac kary.
    3
  • Users Avatars Mini
    Dobre! pisze: 2016-09-27 11:22
    Kupuję za 100 tys. doładowań. Na fakturę. Będę dzwonił do klientów. Jakby ktoś się pytał. Następnie odliczam 18 koła vatu, a 16 tys to pomniejszenie podatku dochodowego. Razem podatkowo 34 tys. Po wygaśnięciu konta operator zwraca 100 tys. Nawet jakbym rok czekał to rentowność 34% to jest coś!
    1
  • Users Avatars Mini
    Heinz pisze: 2016-09-27 14:00
    Jezeli w innych krajach zwrot kasy jest powszechna procedura to dlaczego w Polsce mialoby byc inaczej...
    0
  • Users Avatars Mini
    przemek1234 pisze: 2016-09-27 18:35
    A teraz powróżę z fusów... Rok 2016: Cena minuty: 0,29 zł Pakiet no-limit: 25 zł Brak pakietów innych Rok 2017: Cena minuty (luzem): 0,99 zł Cena pakietu 50 minut: 12 zł (0,24 zł/min) Cena pakietu 100 minut: 20 zł (0,20 zł/min) Cena pakietu no-limit: 35 zł
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: