Google chce ulepszyć mobilne serwisy internetowe

Newsy
Opinie: 1

Google zaprezentował projekt Accelerated Mobile Pages (AMP). Jego celem jest poprawa wydajności mobilnej sieci Web. Google chce, aby strony internetowe z bogatą zawartością, jak np.: wideo, animacje czy grafiki, współpracowały z reklamami i ładowały się natychmiastowo. Ten sam kod ma działać na wielu platformach i urządzeniach.

Technologię AMP HTML mają wdrożyć w swoich serwisach Twitter, Pinterest, WordPress.com, Chartbeat, Parse.ly oraz LinkedIn.

Projekt opiera się na technologii AMP HTML, nowym otwartym frameworku, opracowanym w całości na bazie istniejących technologii Web, co umożliwia budowanie lekkich wersji stron internetowych.

Wstępna specyfikacja techniczna - opracowana na podstawie wkładu i kodu dostarczonego przez partnerów jest udostępniana od dzisiaj na platformie Github.

Google zaprojektował także nowe podejście do buforowania, które pozwala wydawcom przechowywać treści na swoich serwerach, a jednocześnie rozpowszechniać je poprzez globalną sieć cache Google. Google zamierza otworzyć swoje serwery cache do bezpłatnego wykorzystania przez każdego.

Założeniem Accelerated Mobile Pages jest także wsparcie szerokiego zakresu formatów reklamowych, sieci reklamowych i technologii. Wszystkie witryny używające AMP HTML będą mogły pozostać przy tych samych sieciach reklamowych, jak i wszystkich formatach, które nie przeszkadzają użytkownikom w odbiorze treści. Jednym z podstawowych założeń projektu jest także wspieranie subskrypcji i paywalli.