Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający HUAWEI CBG Polska, poinformował dziś dziennikarzy w Warszawie, że na koniec stycznia 2018 r. jego firma uzyskała 27,1% ilościowego udziału w polskim rynku smartfonów.
W październiku zeszłego roku udział chińskiego producenta był sporo mniejszy i wynosił 23.3%. Dynamiczny wzrost Huawei zawdzięcza świetnej sprzedaż jednego modelu - taniego Huawei Mate 10 lite. Dzięki niemu, w segmencie 300-400 euro udział Huawei urósł aż do 53,6% z 8,9% rok wcześniej.
W ciągu pierwszych 14 tygodni sprzedaży sprzedawał się 2 razy lepiej od popularnego smartfona P10 lite.
Dzięki udanej premierze modelu Huawei Mate 10 Pro udział Huawei w segmencie >600 euro również wzrósł do 4,8% z 1,2% rok wcześniej.
Wartościowo udział HUAWEI CBG Polska w polskim rynku jest tylko nieznacznie mniejszy i wynosi około 25%.
W kwietniu na polskim rynku pojawią się kolejne modele smartfonów Huawei. Zapewne spory sukces w Polsce odniesie Huawei P20 lite, który ma być tani i designem będzie nawiązywał do iPhone X.
Huawei podał także, że aktualnie jest numerem jeden w Polsce w segmencie tabletów (29% całego tortu).
Firma ma też 10% udziałów w rynku najdroższych laptopów i zamierza ten udział powiększyć po wprowadzeniu kolejnej edycji komputerów zaprezentowanych w Barcelonie.