Huawei Mate 10 Lite wielkim hitem Huawei w Polsce - firma szybko zwiększa swoje udziały

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 16
Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający HUAWEI CBG Polska i Dorota Natalia Haller, dyrektor marketingu i komunikacji w Huawei CBG Polska

Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający HUAWEI CBG Polska, poinformował dziś dziennikarzy w Warszawie, że na koniec stycznia 2018 r. jego firma uzyskała 27,1% ilościowego udziału w polskim rynku smartfonów.

Ambicje są duże i Huawei chce zostać numerem jeden w naszym kraju.

W październiku zeszłego roku udział chińskiego producenta był sporo mniejszy i wynosił 23.3%. Dynamiczny wzrost Huawei zawdzięcza świetnej sprzedaż jednego modelu - taniego Huawei Mate 10 lite. Dzięki niemu, w segmencie 300-400 euro udział Huawei urósł aż do 53,6% z 8,9% rok wcześniej.

Huawei Mate 10 lite był najczęściej kupowanym smartfonem w styczniu tego roku w Polsce.

W ciągu pierwszych 14 tygodni sprzedaży sprzedawał się 2 razy lepiej od popularnego smartfona P10 lite.

Dzięki udanej premierze modelu Huawei Mate 10 Pro udział Huawei w segmencie >600 euro również wzrósł do 4,8% z 1,2% rok wcześniej.

Wartościowo udział HUAWEI CBG Polska w polskim rynku jest tylko nieznacznie mniejszy i wynosi około 25%.

W kwietniu na polskim rynku pojawią się kolejne modele smartfonów Huawei. Zapewne spory sukces w Polsce odniesie Huawei P20 lite, który ma być tani i designem będzie nawiązywał do iPhone X.

Huawei podał także, że aktualnie jest numerem jeden w Polsce w segmencie tabletów (29% całego tortu).

Firma ma też 10% udziałów w rynku najdroższych laptopów i zamierza ten udział powiększyć po wprowadzeniu kolejnej edycji komputerów zaprezentowanych w Barcelonie.

Prezentacja: