IKO - półtora roku na rynku i 185 tys. użytkowników

Newsy
Opinie: 5

Użytkownicy usługi IKO banku PKO BP mogą korzystać z nowej wersji aplikacji.

Dla telefonów z systemami Android i iOS dostępna jest nowa wersja IKO, która jako aplikacja natywna, a więc dostosowana do poszczególnych platform w oparciu o dedykowany dla nich język programowania, działa teraz znacznie szybciej, pozwalając jeszcze wygodniej dokonywać zakupów telefonem. W kolejnych dniach nowe IKO będzie także udostępnione dla osób korzystających z telefonów z systemami Windows Phone, BlackBerry, Symbian oraz tych obsługujących język Java.

Poza poprawą szybkości działania, IKO zostało także wyposażone w nowe funkcje:

  • Szybka płatność umożliwiająca wyświetlenie kodu IKO przed zalogowaniem do aplikacji. Każdego dnia można dokonać maksymalnie 3 szybkich płatności w sklepach stacjonarnych do kwoty 50 zł każda, potwierdzając je przyciskiem „OK”. Pozostałe transakcje w sklepach stacjonarnych, internetowych i bankomatach w ramach szybkiej płatności wymagają potwierdzenia kodem PIN do aplikacji. Funkcja szybkiej płatności jest domyślnie nieaktywna, można ją włączyć w ustawieniach aplikacji IKO. Szybka płatność jest dostępna w telefonach z systemami iOS, Android i Windows Phone;
  • Ponowienie przelewu – dokonywany bezpośrednio z historii transakcji, dane z przelewu dokonywanego w przeszłości zaciągają się automatycznie;
  • Przelew zwrotny - dokonywany bezpośrednio z historii transakcji, dane z przelewu przychodzącego zaciągają się automatycznie.

W nowym IKO poprawiona została także geolokalizacja, w której obiekty są grupowane na mapie, nawigacja jest łatwiejsza i szybsza, dodano dynamiczne doładowywanie elementów, a także aktywne wyszukiwanie według mechanizmu ¬search-as-you-type. Ponadto nowa wersja IKO jest kompatybilna z aplikacjami, z których korzystają osoby niewidome.

Aby zacząć korzystać z nowej wersji IKO na telefonach z systemami iOS, Android i Windows Phone, wystarczy jedynie zaktualizować aplikację w telefonie, pobierając jej nową wersję z odpowiedniego sklepu (App Store, Google Play lub Windows Phone Store). W telefonach z systemami BlackBerry i tych obsługujących język Java konieczne jest usunięcie starej wersji aplikacji, dezaktywacja aplikacji IKO w iPKO/Inteligo, pobranie nowej wersji ze strony www Banku i ponowna aktywacja (w przypadku portmonetki IKO wystarczy usunąć starą wersję aplikacji, pobrać nową i dokonać ponownej aktywacji na telefonie).

Prawie 185 tysięcy użytkowników IKO dokonało już łącznie ponad milion transakcji swoimi telefonami w sklepach stacjonarnych, internetowych, w bankomatach, a także przelewając środki na numer telefonu odbiorcy.