Orange Polska chce uruchomić nową markę mobilną w modelu Spotify i Netflix

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 3
Orange Polska szuka nowych pomysłów na odzyskanie pozycji lidera

Według nieoficjalnych informacji, Orange Polska pracuje nad swoją kolejną marką na rynku mobilnym. Ma to być usługa całkowicie "cyfrowa" z obsługą przez aplikację i płatnościami przez podłączoną do konta kartę bankową.

Orange wzorował się na usłudze Virgin Mobile, która we wrześniu została uruchomiona w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Ten model został także skopiowany już w Polsce przez udziałowców Play. W grudniu został uruchomiony MVNO Folx. Zapowiada się, że w przyszłości nowa marka zostanie przejęta przez P4.

Operatorzy na całym świecie spodziewają się, że model "wirtualny" z płatnościami poprzez kartę może stać się bardzo popularny. Klienci znają to rozwiązanie korzystając z serwisów Spotify, Netflix itp. Klient w każdej chwili może przerwać swoją subskrypcję.

Do tej pory barierą w Polsce była ilość kart płatnicznych, ale klienci się do nich coraz bardziej przyzwyczajają i chętniej płacą nimi także za usługi w internecie (także mobilnym).

Dla operatora taka marka ma zaletę w postaci niskich kosztów pozyskania klienta (sprzedaż w internecie) i brak pełnej obsługi klienta (większość operacji w aplikacji i serwisie internetowym). Ryzyko finansowe jest więc niewielkie. Wprowadzenie takiej nowej marki dla dużego operatora to także dobry "odmładzający" ruch wizerunkowy.

Sam Orange nie komentuje plotek o pracach nad nową ofertą.