Orange: zamierzamy agresywnie inwestować w pozyskanie klientów usług mobilnych

Newsy
Opinie: 9

Orange przedstawił swój średniookresowy plan strategiczny na lata 2016-2018.

Oto treść jego głównych założeń:

Orange Polska ogłasza nowy plan strategiczny, ukierunkowany na budowanie długoterminowej wartości poprzez intensywne inwestycje w pozyskanie klientów oraz rozbudowę sieci światłowodowej. Zdaniem Orange Polska, otoczenie makroekonomiczne, regulacyjne i rynkowe jest korzystne i zachęca do inwestowania w sieć, co stwarza spółce wyjątkową możliwość do podjęcia ofensywnych działań rynkowych. Przyjęty plan średniookresowy odzwierciedla to podejście i przewiduje agresywne wydatki na akwizycję klientów.

Plan jest zbudowany wokół czterech głównych ambicji:

Bycie liderem w jakości sieci:

Zapewnienie najlepszej jakości sieci, zarówno mobilnej jak i stacjonarnej, jest kluczowym czynnikiem warunkującym sukces. Z tego względu, konieczna jest elastyczność i zagwarantowanie najwyższej jakości połączeń niezależnie od miejsca, w jakim znajdują się klienci. W zależności od obszaru geograficznego, Orange Polska może wykorzystywać sieć światłowodową, zmodernizowane łącza miedziane lub opcjonalnie technologię hybrydową, łączącą rozwiązania stacjonarne i mobilne.

Bycie liderem w konwergencji:

Konwergencja pozostaje kluczowym elementem naszej strategii. We wszystkich lokalizacjach, Orange Polska będzie oferować gospodarstwom domowym pełną gamę usług, wzbogaconą o produkty niezwiązane z działalnością telekomunikacyjną, przedstawiając korzyści z konwergencji. Poza lepszą ofertą produktową zastosujemy innowacyjne techniki marketingowe, gromadząc i wykorzystując informacje biznesowe w celu maksymalizacji możliwości sprzedażowych względem istniejących i potencjalnych klientów.

Najlepsze doświadczenie klientów:

W coraz bardziej cyfrowym świecie, oczekiwania i potrzeby klientów zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek. Doskonałe podejście do klientów jest warunkiem koniecznym sukcesu oraz kluczem do osiągania stabilnych wyników. Zgodnie z naszą filozofią, klienci muszą się znajdować w centrum wszystkich naszych działań. Z tego względu, będziemy dążyć do dalszego zwiększenia satysfakcji klientów poprzez oferowanie atrakcyjnych produktów i usług przy jednoczesnym wprowadzaniu usprawnień w zakresie obsługi klienta i kanałów sprzedaży, zarówno tradycyjnych jak i internetowych. Będziemy nadal ściśle monitorować wskaźnik zadowolenia klientów NPS (ang. Net Promoter Score). Osiągnięcie pozycji w pierwszej dwójce wśród dużych operatorów dla tego wskaźnika jest dla nas jednym z najważniejszych priorytetów.

Elastyczna i efektywna organizacja:

Orange Polska będzie kontynuować proces optymalizacji struktury organizacyjnej w celu dostosowania jej do rosnących wymogów rynku telekomunikacyjnego. Chcemy być organizacją efektywną, cyfrową i elastyczną, silnie obecną w Internecie i dysponującą wysoce zautomatyzowanymi procesami oraz zdolną do ograniczania kosztów pośrednich i znajdywania oszczędności w wyniku poprawy efektywności. Przystąpiliśmy już do realizacji projektu o nazwie „Nowy Model Operacyjny”, którego celem jest optymalizacja i automatyzacja procesów, optymalizacja wydatków informatycznych oraz ułatwienie podejmowania działań komercyjnych, zwłaszcza w zakresie ofert konwergentnych.

Odnosząc się do wyników za 2015 rok i oczekiwań na lata 2016-18, Maciej Nowohoński, Członek Zarządu ds. Finansów, stwierdził:

Co do oczekiwań na 2016 rok, planujemy osiągnąć skorygowany zysk EBITDA w przedziale 3,15-3,30 mld zł. Spodziewamy się utrzymania presji na przychody także w tym roku. Stosunkowo korzystne perspektywy dla usług mobilnych zostaną prawdopodobnie zrównoważone przez niekorzystne tendencje w tradycyjnych usługach stacjonarnych. Intensywne działania komercyjne na rzecz zwiększenia udziału w rynku będą miały wpływ na koszty. Mamy ambitne oczekiwania pod względem liczby przyłączeń netto.

Rok 2016 będzie pierwszym rokiem realizacji naszego nowego planu strategicznego, i dlatego będzie odzwierciedlać głównie koszty lecz jeszcze nie wszystkie korzyści. W ciągu najbliższych trzech lat zamierzamy agresywnie inwestować w pozyskanie klientów usług mobilnych i – w miarę rozbudowy sieci – stacjonarnych usług szerokopasmowych. W efekcie, zbudujemy długoterminową wartość dla spółki i jej wszystkich interesariuszy, co pozwoli nam powrócić na ścieżkę wzrostu. Przewidujemy, że przychody i EBITDA zaczną rosnąć od 2018 roku. Dążąc do przywrócenia wzrostu, będziemy ściśle kontrolować dźwignię finansową – w latach 2016-2018 wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA nie przekroczy poziomu 2,2.”