Polski T-Mobile - pełne wyniki finansowe i operacyjne - Aktualizacja 2

Newsy
Żródło: T-Mobile
Opinie: 4

T-Mobile opublikował komunikat dotyczący wyników tej sieci w 2012 r. Oto jego treść:

Baza klientów Polskiej Telefonii Cyfrowej stabilnie rosła we wszystkich kwartałach 2012 roku. Szczególnie w segmencie klientów kontraktowych gdzie PTC odnotowała wielokrotny wzrost w porównaniu do roku 2011.
Polska Telefonia Cyfrowa (PTC) na koniec 2012 roku obsługiwała 16,04 miliona klientów i jest największym operatorem komórkowym w kraju z udziałem w rynku na poziomie 29,5%. Wzrost bazy klientów w całym roku wyniósł 1,879 miliona i był realizowany we wszystkich kwartałach. W 2012 najefektywniej Spółka pozyskiwała klientów kontraktowych, zwiększając ich bazę o 231 tysięcy. Jest to ponad 9-krotnym wzrostem w porównaniu z poprzednim rokiem, w którym PTC zyskała 25 tysięcy klientów kontraktowych.



„Miniony rok był bardzo dobry dla PTC. Pozyskaliśmy ponad 9 razy więcej nowych abonentów, rozpoczęliśmy rewolucję w mobilnych płatnościach wprowadzając usługę MyWallet. Inwestujemy w przyszłość budując najnowocześniejszą sieć, która działa już na 40% powierzchni kraju. Dzięki temu i doskonałej ofercie dynamicznie zyskujemy nowych klientów usług mobilnego Internetu. To sprawia, że firma stabilnie umacnia swoją pozycję na rynku telekomunikacyjnym,” mówi Miroslav Rakowski, Prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej.

W 2012 roku bardzo dobrze sprzedawała się również oferta mobilnego dostępu do Internetu PTC, zyskując ponad 218 tysięcy nowych użytkowników. Oznacza to wzrost o 28,9% w porównaniu do 2011 roku. Na koniec roku Spółka świadczyła usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu 973 tysiącom klientów.




W czwartym kwartale PTC wypracowała przychody na poziomie 1,751 miliarda złotych. Natomiast w całym 2012 roku przychody Spółki wyniosły 7,023 miliarda złotych i były niższe o 1,9% w porównaniu do 2011 roku.



W 2012 roku EBITDA PTC wyniosła 2,454 miliarda złotych, w samych czwartym kwartale EBIDTA osiągnęła wartość 661 milionów złotych i była to wartość zbliżona do poprzedniego kwartału. W całym 2012 roku PTC wypracowała marżę EBIDTA na poziomie 34,9%.




Spółka prowadzi jeden z największych projektów dotyczących modernizacji sieci w Europie. Inwestycje w budowę najnowocześniejszej sieci odzwierciedla wzrost wydatków inwestycyjnych (Cash Capex) do 939 milionów złotych w 2012 roku. Na koniec zeszłego roku PTC rozbudowało sieć w 108 rejonach, które obejmują swoim zasięgiem ponad 40% powierzchni kraju. Nowa jakość zaoferowana klientom w tych rejonach przełożyła się na wzrost średniej liczby danych transmitowanych na tych obszarach o 43% w 2012 roku.


Wyniki finansowe (w euro)

millions of €   Note Q4/11 Q1/12 Q2/12 Q3/12 Q4/12 y.o.y. % FY/11 FY/12 y.o.y. %
Total revenue     409 413 418 422 425 3,9 1 740 1 678 (3,6)
 - of which Consumer     254 250 255 259 257 1,2 1 086 1 021 (6,0)
 - of which Business     142 145 145 146 151 6,3 598 587 (1,8)
EBITDA   1 153 127 139 160 160 4,6 629 586 (6,8)
EBITDA margin (EBITDA / total revenue) %         37,4 30,8 33,3 37,9 37,6 0,2p 36,1 34,9 (1,2p)
Cash capex (as reported)     55 73 34 51 67 21,8 165 225 36,4
Cash contribution     98 54 105 109 93 (5,1) 464 361 (22,2)

Wyniki operacyjne

      Q4/11 Q1/12 Q2/12 Q3/12 Q4/12 y.o.y. % FY/11 FY/12 y.o.y. %
Mobile communications (end of period)                      
Service revenue (€ million)   366 360 366 364 351 (4,1) 1 610 1 441 (10,5)
Customers ('000) 2 14 161 14 512 15 048 15 575 16 040 13,3 14 161 16 040 13,3
 - contract ('000)   6 765 6 808 6 884 6 950 6 996 3,4 6 765 6 996 3,4
 - prepaid ('000)   7 396 7 704 8 165 8 625 9 044 22,3 7 396 9 044 22,3
Net Adds ('000)   755 351 537 526 465 (38,4) 902 1 879 n.a.
 - contract ('000)   29 43 76 66 46 58,6 25 231 n.a.
 - prepaid ('000)   726 308 461 460 419 (42,3) 877 1 648 87,9
Average monthly churn (%)   0,9 1,6 1,3 1,4 1,5 0,6p 2,2 1,4 (0,8p)
- contract (%)   1,0 0,9 0,8 0,9 1,0 0,0p 1,0 0,9 (0,1p)
SAC per gross add (€)   17 30 26 21 20 17,6 20 24 20,0
 - contract (€)   82 127 118 94 89 8,5 102 107 4,9
 - prepaid (€)   1 2 2 2 1 0,0 2 2 0,0
SRC per retained customer (€)   42 56 48 53 32 (23,8) 69 47 (31,9)
ARPU (€)   9 8 8 8 7 (22,2) 10 8 (20,0)
 - contract (€)   15 15 15 15 14 (6,7) 16 15 (6,3)
 - prepaid  (€)   3 3 3 2 2 (33,3) 4 2 (50,0)
non-voice % of ARPU (%)   29 29 31 30 32 3p 27 31 4p
MOU per customer (min)   135 130 129 126 124 (8,1) 138 127 (8,0)
 - contract (min)   222 221 226 227 232 4,5 219 227 3,7

1 Special factors affecting EBITDA: EUR 5mn in Q3/11, EUR 27mn in Q2/12 and EUR -12mn in Q4/12.
2 Mobile Customer figures and related KPIs (Net Adds, churn etc.) affected by a change in T-Mobile PL's prepaid churn policy as of September 2011 with an effect of +1,0 mn prepaid customers in 2011 and +2 mn prepaid customers in Q1-Q4/12.