Sony nie zmienia strategii - nadal wierzy tylko w segment premium

Newsy
Opinie: 5

Polski oddział Sony zdradził swoje plany na ostatnie miesiące 2016 r.

Główne portfolio będą stanowiły modele Xperia XA, Xperia X, Xperia X Performance oraz nowe XZ i X Compact. Sony w Polsce sprzedaje także od niedawna tani model E5, który na razie pozostanie w ofercie.

Sony już od dawna twierdzi, że nie walczy już o udziały rynkowe, a jedynie skupia się na sprzedaży urządzeń pozwalających zachować firmie odpowiednią zyskowność. Jest to około 20% całego polskiego rynku smartfonów (urządzenia kosztujące powyżej 200-250 euro).

Sony obserwuje europejskie tendencje i dostrzega coraz większe rozdrobnienie rynku - pojawiają się nowi gracze, głównie z Chin. Coraz więcej telefonów klienci kupują w internecie, a nie w salonach operatorów. Sony nadal dysponuje bardzo dużym potencjałem jeśli chodzi o postrzeganie marki, ale japoński producent przyznaje, że w Polsce bardzo znaczący wzrost w ostatnim roku zanotował chiński Huawei.

Nowe modele zaprezentowane w Berlinie na targach IFA będą miały zorganizowaną w Polsce przedsprzedaż. Będzie ona trwała od 12 września do 13 października. Klienci zamawiający XZ i X Compact otrzymają wartościowy gadżet elektroniczny Sony. Główna kampania wystartuje 13 października. Sony przedstawi wówczas także polskiego ambasadora nowej serii.

Nasze inne informacje na temat nowych urządzeń z serii Xperia: