T-Mobile Polska w III kw. 2015

Newsy
Opinie: 14

Wyniki T-Mobile Polska w III kw. 2015 r.

    Q3
2014
Q4
2014
FY
2014
Q1
2015
Q2
2015
Q3
2015
Change
%
Q1-Q3
2014
Q1-Q3
2015
Change
%
                       
FIXED NETWORK (END OF PERIOD)                    
Fixed network Access Lines ('000) 0 0 0 12 18 17 n.a. 0 17 n.a.
 - IP ('000) 0 0 0 2 3 3 n.a. 0 3 n.a.
Broadband Access Lines Retail ('000) 0 0 0 6 9 8 n.a. 0 8 n.a.
TV (IPTV, SAT, Cable) ('000) 0 0 0 0 0 0 n.a. 0 0 n.a.
Wholesale Bundled Access Lines ('000) 0 0 0 0 0 0 n.a. 0 0 n.a.
ULLs/Wholesale PSTN ('000) 0 0 0 0 0 0 n.a. 0 0 n.a.
Wholesale Unbundled Access Lines ('000) 0 0 0 5 4 4 n.a. 0 4 n.a.
MOBILE COMMUNICATIONS (END OF PERIOD)                    
Service revenue (€ million) 279 266 1 094 256 268 267 (4,3) 828 791 (4,5)
CUSTOMERS ('000) 15 728 15 702 15 702 15 794 15 827 15 696 (0,2) 15 728 15 696 (0,2)
 - contract ('000) 6 891 6 823 6 823 6 784 6 708 6 640 (3,6) 6 891 6 640 (3,6)
 - prepaid ('000) 8 837 8 878 8 878 9 010 9 118 9 056 2,5 8 837 9 056 2,5
NET ADDS ('000) 53 (27) 138 93 32 (130) n.a. 165 (5) n.a.
 - contract ('000) (38) (68) (226) (39) (76) (68) (78,9) (158) (183) (15,8)
 - prepaid ('000) 92 41 364 132 108 (62) n.a. 323 178 (44,9)
AVERAGE MONTHLY CHURN (%) 2,2 2,3 2,0 2,0 2,1 2,6 0,4p 1,8 2,3 0,5p
 - contract (%) 1,0 1,2 1,0 1,1 1,1 1,1 0,1p 1,0 1,1 0,1p
SAC PER GROSS ADD (€) 9 5 9 5 11 6 (33,3) 11 7 (36,4)
 - contract (€) 47 22 44 21 65 34 (27,7) 51 39 (23,5)
 - prepaid (€) 1 2 2 2 2 1 0,0 2 2 0,0
SRC PER RETAINED CUSTOMER (€) 20 2 18 0 6 12 (40,0) 21 6 (71,4)
ARPU (€) 6 6 6 5 6 6 0,0 6 6 0,0
 - contract (€) 11 11 11 11 11 11 0,0 11 11 0,0
 - prepaid (€) 2 2 2 2 2 2 0,0 2 2 0,0
NON-VOICE % OF ARPU (%) 38 38 37 39 39 39 1p 37 39 2p
MOU PER CUSTOMER (min) 142 148 140 150 154 154 8,5 137 153 11,7
 - contract (min) 275 289 269 299 311 313 13,8 263 308 17,1

Oficjalny komunikat polskiego oddziału:

W trzecim kwartale 2015 r. T-Mobile Polska uzyskał stabilne wyniki finansowe. W porównaniu do drugiego kwartału tego roku wzrosły m.in. przychody z usług mobilnych, EBITDA oraz ARPU, jak również sprzedaż usług teleinformatycznych i teletransmisyjnych dla klientów biznesowych.

W trzecim kwartale 2015 roku przychody całkowite T-Mobile Polska wyniosły 1,638 miliarda złotych i były wyższe o 1,1% w porównaniu do trzeciego kwartału 2014 roku. Natomiast w porównaniu do drugiego kwartału 2015 roku były wyższe o 4,1%. Przychody z usług mobilnych wyniosły w trzecim kwartale 2015 roku 1,528 miliarda złotych i były wyższe w porównaniu do poprzedniego kwartału br. o 4,4%. Pozostałe przychody uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 110 milionów złotych. W trzecim kwartale br. T-Mobile Polska w segmencie klientów biznesowych odnotował wzrost sprzedaży usług teleinformatycznych i teletransmisyjnych o około 73% w porównaniu do wyników uzyskanych przez spółki przed integracją T-Mobile Polska i GTS Poland w 2015 roku.

„Na wyniki finansowe T-Mobile Polska pozytywny wpływ cały czas wywiera zakończona z sukcesem integracja z GTS Poland. Uzyskane w trzecim kwartale rezultaty stanowią silną podstawę dla zmian, które będą systematycznie wdrażane przez spółkę. Zmieniamy sposób w jaki się komunikujemy, likwidujemy bariery w korzystaniu z usług telekomunikacyjnych, jak również transformujemy procesy wewnętrzne. Te wszystkie działania mają nam pomóc w odwróceniu trendów związanych z pozyskiwaniem przez Spółkę nowych klientów z rynku.” powiedział Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska S.A.

W okresie od 1 lipca do 30 września 2015 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 689 milionów złotych i była wyższa o 10,4% w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. W tym samym czasie marża EBITDA wyniosła 42,1% i była wyższa o 3,6 punktu procentowego niż w trzecim kwartale 2014 roku.

„Na trudnym rynku telekomunikacyjnym w Polsce T-Mobile utrzymuje wyniki finansowe na stabilnym, wysokim poziomie. Dodatkowo, działania skierowane na poprawienie efektywności finansowej pozwoliły na wypracowanie wyższej marży EBITDA niż w roku 2014.” powiedział Jens Becker, członek zarządu ds. finansowych.

Wskaźnik ARPU dla bazy klientów kontraktowych wyniósł w trzecim kwartale 2015 roku 47 złotych i był wyższy w porównaniu do drugiego kwartału br. o 4,4%. W przypadku klientów usług przedpłaconych ARPU wyniosło 7 złotych i było wyższe o 16,7% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Wynik ARPU dla całej bazy klientów w tym okresie wyniósł 24 złote.

Na dzień 30 września 2015 roku, T-Mobile Polska obsługiwała bazę 15,696 miliona klientów. Spółka posiadała 9,056 miliona klientów w segmencie usług przedpłaconych oraz 6,640 miliona klientów w segmencie usług abonamentowych. Wskaźnik rezygnacji (churn) dla klientów kontraktowych w trzecim kwartale wyniósł 1,1%.

Jeszcze w tym miesiącu T-Mobile przedstawi kolejne zmiany dla klientów.