4 tys. pracowników TP S.A. znajdzie nową pracę

Newsy
Żródło: Prawo i Gospodarka
Opinie: 40

Zarząd TP S.A. rozmawia ze związkami zawodowymi w sprawie zwolnienia 10-12 tys. pracowników. Z tej grupy do spółek zależnych może odejść ok. 4 tys. osób - powiedział gazecie Prawo i Gospodarka Tadeusz Najbauer, wiceprzewodniczący sekcji krajowej pracowników telekomunikacji NSZZ Solidarność. W tej chwili uzgadniane są zasady i kwoty odszkodowań dla zwalnianych pracowników, którzy będą chcieli odejść z TP SA na zasadzie porozumienia stron. 
Związkowcy spotkają się z zarządem 11 stycznia br., by omówić te kwestie. Nie zgodzą się oni na przeprowadzenie zwolnień grupowych ani na działania niezgodne z wolą pracowników.

Opinie:

Opinie archiwalne (40):

Komentuj

Komentarze / 40

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-01-03 14:56
    Nie wierze w te "rewelacje".. na pewno TPSA wymyśli coś, żeby nie przepłacać, nie dawać za dużych odszkodować. No i na pewno te miejsca pracy nie będę rewelacyjne. Ale obym sie mylił... Co o tym sądzicie?
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-03 14:59
    Jestem ciekaw jakie kwoty zaproponuja pracownikom, napewno nie beda astronomiczne! Oby Tpsa nie chciala ich puscic z torbami bo powieksza jeszcze bardziej nasze i tak bardzo duze bezrobocie!
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-01-03 15:06
    Na pewno kwoty będa zróżnicowane, już oni sobie z tym poradzą... wymyślą sposoby, żeby przed opinią publiczną wypaść jak najlepiej a ze swojego portfela nie wyrzucac dużo... cała TPSA
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-01-03 15:08
    a ja jestem ciekaw gdzie ich chca przeniesc
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2002-01-03 15:12
    ok 4 tys pracowników przejdzie do spółek zaleznych skad juz można ich bezproblemowo zwolnic. No ale to nie tpsa z FT zwolni ludzi tylko spółki zalezne. Stary i ograny scenariusz ćwiczony przez wiele firm w Polsce. Firma potem spółka zalezna i na koniec kop na bruk.
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-01-03 15:15
    4 tys. pracowników TP S.A. znajdzie nową pracę - raczej będzie musiało znaleźć i to nie w spółkach zależnych i zgadzam się tu z hansenem - tepsa sobie w ten sposób umywa rączki od dalszej odpowiedzialności.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-03 15:17
    Moze przezuca ich do kopalni poniewaz tam teraz potrzebuja gornikow ktorych sami odprawili, a oni nie moga juz wrocic do kopalnii!
    0
  • Users Avatars Mini
    Kojo pisze: 2002-01-03 15:18
    WSZYSKO FAJNIE TYLKO CIEKAWE GDZIE ONI ZNAJADA 4 TYSIACE MIEJSC PRACY PRZY TAKIM BEZROBOCIU!!!!?
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-01-03 15:28
    Kojo :-) Jak to gdzie znajdą, u siebie oczywiście :-))) A potem jak koledzy wspomnieli, poleca po 3 miesiącach w związku z "fatalnym stanem finansowym" firemek zależnych od TPSA
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-01-03 15:30
    Może spółki zależne TPSA już po cichu zwolniły dla nich miejsca :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-03 15:38
    Systuacja tych ludzi naprawde moze byc okropna, beda nimi pomiatali, a w koncu ich zwolnia i nic im juz nie zostanie!
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-03 15:40
    hmmm... a nie wpadliscie na pomysl, ze po to sie wydziela spolki zalezne, zeby nie byc posadzonym o monopol (vide inny news); pozniej sie mozna tlumaczyc, ze sie nie ma monopolu, bo to przeciez nie ty czyms zarzadzasz, tylko inna spolka, a to, ze przez przypadek jestes jej wlascicielem, to juz przeciez nie twoj problem :)
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-03 15:42
    i jeszcze jedno - naprawde w tepsie jest przerost zatrudnienia, pytanie tylko kogo wywala, czy panow od kopania dolow, czy specow od central elektronicznych i z komorek rozwojowych - jesli tych pierwszych to jest OK, bo taniej jest wynajac inna firme (nawet zalezna), ale jesli tych drugich, no to my mamy klopoty...
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-03 15:43
    a jak nie zwolnia czesci ludzi z administracji to juz zupelnie bedzie klops i oznaka, ze stara komuna ma sie dobrze i nic sie w kraju nad Wisla nie zmieni.
    0
  • Users Avatars Mini
    jacula pisze: 2002-01-03 15:46
    a może podejmią prace a Argentynie...tam niedawno ruszył operator GSM :-)............jak zwalniani pracownicy TPsy będą tak narzekać to niech staną przy zwalnianych pracownikach np. daewoo Lublin (acha----te lamenty o pracowników TPsy to dlatego, że to wortal telekomunikacyjny).....a może te wszyskie lamenciarskie komentarze popisali sami pracownicy TPsy, na widok których zwykłemu Abonentowi robi się niedobrze ? i.........
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-01-03 15:51
    W końcu pracownik tepsy to też człowiek chyba w niczym nie gorszy od pracownika daewoo?
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-01-03 15:51
    A może się mylę?
    0
  • Users Avatars Mini
    minio pisze: 2002-01-03 15:52
    Cornholio : chyba trochę bardziej rozleniwiony
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-03 15:56
    cornholio: ty chyba nie widziales struktury zatrudnienia w tepsie, nie byles tam na zadnych praktykach... w tej firmie naprawde jest zenada i naprawde maja za duzo pracownikow. Jasne, ze to ludzie, ale forma ma przynosic ZYSK, a nie zatrudnienie - to jakos ciezko wytlumaczyc...
    0
  • Users Avatars Mini
    jacula pisze: 2002-01-03 17:15
    oczywiście że Pracownik TPsy to też człowiek i dla każdego człowieka utrata pracy może zachwiać porządek dzienny. Ja też uważam, że dziś mając pracę (niezależnie jak płatną) można w miare normalnie funkcjonować w społeczeńswie. Żenuje mnie tylko to, że ludzi którzy utracili pracę jednych się wyróżnia a o innych nawet nie wspomni.....Cornholio
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-01-03 17:18
    dobre i 4 tys ale 6-7 tys pojdzie na bruk i to jest smutne
    0
  • Users Avatars Mini
    Gulio pisze: 2002-01-03 17:56
    tak teraz w polsce sie zyje ... rolnicy hutnicy stoczniowcy gornicy i teraz ci z tepsy na ulice ...
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-01-03 18:09
    Niestety, za błędy tych na górze muszą płacić szaraczki. jacula - o innych faktycznie tu nie mówimy ale to wynika jedynie ze sprecyfiki tego wortalu - zajmuje się głównie telekomunikacją. Ale masz rację
    0
  • Users Avatars Mini
    Rado_d pisze: 2002-01-03 18:29
    A kto bedzie utrzymywal bezrobotnych? My wszyscy. Panowie z wladz Tepsy nie poleca na bruk, tam przyjma wiecej na stolki.
    0
  • Users Avatars Mini
    Neon pisze: 2002-01-03 19:06
    4 tys. pojda to zaleznych, a reszta na bruk, w tej sytuacji ciezko im bedzie o prace, jeszcze w takiej ilosci :((
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-03 19:07
    Dla zwalnianych pracowników to koszmar :P
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-03 19:08
    bez względu na odprawy
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-01-03 20:11
    z jednej strony wszyscy chca zeby tpsa obnizyla oplaty za uslugi a z drugiej zeby nikogo nie zwalaniala, jezeli ma przerost zatrudnienia to jak wg Was "speców" od ekonomi ma sobie z tym poradzic??????
    0
  • Users Avatars Mini
    mores pisze: 2002-01-03 20:39
    nic dziwnego... wszedzie, wszystkich zwalniaja... coraz gorzej sie robi w polsce :(
    0
  • Users Avatars Mini
    brusik pisze: 2002-01-03 21:00
    a wiecie, kogo zwolnia? instalatorow i technikow, slowem "tania sile robocza" i zaproponuja im prace zlecone, tzn. siedz czlowieku i czekaj az Jasnie Wielmozna Pani tepsa raczy zadzwonic i powiadomic cie o awarii w jakies wsi. jak pojedziesz to zarobisz (malo bo malo, ale zarobisz), jak nie to twoja strata. a uderzy to oczywiscie w abonentow, ale ci ktorzy maja do wyboru TP albo ...TP nic nie poradza. :(((
    0
  • Users Avatars Mini
    coroner pisze: 2002-01-03 23:26
    A kogo mają zwalniać jak nie instalatorów? Liczba abonentów TPSA będzie utrzymywać się w przyszłości na niewiele zwiększonym poziomie, więc tak duża liczba osób zajmujących się przyłączanie nowych numerów nie będzie potrzebna. Część osób będzie można przeszkolić, tak aby mogły zajmować się obsługą klienta i sprzedażą, ale większość z nich będzie niestety musiała pożegnać się z pracą.
    0
  • Users Avatars Mini
    markas pisze: 2002-01-03 23:28
    Cóż tu komentować - padło już tyle komentarzy że nie wiem co powiedzieć. Źle się dzieje oj źle w naszj Polsce.
    0
  • Users Avatars Mini
    robru pisze: 2002-01-03 23:59
    no i co dalej ?
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-04 00:20
    Cieszy mnie, że choć 4 tys., pytanie tylko, czy reszta też znajdzie gdzieś pracę?
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-04 10:05
    Reszcie podziekuja i powiedza ze sie nie zalapali! To bedzie okrotne ale prawdziwe! Wiadomo ze jest zle, ale zawsze moze byc jeszcze gozej!
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2002-01-04 12:11
    po otrzymaniu odpraw napewno przestaną się martwić o nową prace. Odprawy mają być 24 krotnością pęsji do tego wyrównania i i premie za wysłyge lat oraz pare innych dodatków. Znajomy robi w tepsie od 11 lat w grupie kładoncej kable i naprawiającej usterki dostał wyliczenia i wyszło nu ok 100 000 PLN odprawki ci co siedzą w biurach pewnie wezną kilka razy tyle
    0
  • Users Avatars Mini
    ochkarol pisze: 2002-01-04 17:33
    Coś Ci się piasek pomyliło. Jeżeli odejdzie ktoś w pierwszym kwartale b.r. to dostanie 12-krotność średnich poborów z ostatnich ilustam miesięcy.Gość jak pracuje 11 lat to jest co najwyżej kierownikiem działu (małego/dużego) i zarabia góra 6 tys brutto co daje 72 000 brutto. Minus podatki i cóśtam zostanie mu jakieś 50 000 na rekę. Jeśli pracuje 11 lat to nie przysługuje mu świadczenie przedemerytalne ani zasiłek (bo dostał kasę). I co robic po roku-dwóch latach jak się ktoś przyzwycził do pewnego standardu życia?
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-05 04:59
    Piasek, to piękna wizja, ale raczej mało prawdopodobna :(
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2002-01-05 21:21
    Spolki zalezne to chyba WP.pl, tpinternet.pl a moze cos jeszcze!? Ciekawe na jakich warunkach beda mieli nowa prace?
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-07 09:58
    Napewno na gorszych! Beda to warunki gdzie pracodawca bedzie dyktowal wszystko i na wszystko bedzie mogl sobie pozwolic!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: