45 tysięcy unikalnych użytkowników korzystało z bankowości mobilnej w Banku Pekao. Klienci docenili specjalnie przygotowaną, lekką i przystosowaną do wyświetlaczy telefonów komórkowych wersję serwisu transakcyjnego Pekao24.
Klienci korzystający z bankowości mobilnej najczęściej wykonują przelewy zdefiniowane, a także doładowania telefonów.
Według firmy badawczej Berg Insights w 2015 roku bankowość mobilna będzie miała 115 mln użytkowników w Europie oraz 86 mln użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Już teraz Polacy mają ok. 650 tys. iPhone’ów i ok. miliona telefonów z systemem operacyjnym Android (wg. Raportu Mobile 2011).
Serwis mobilny w Banku Pekao oferuje całodobowy dostęp do rachunku bankowego z pełną paletą funkcji, takich jak przeglądanie historii zleceń, realizowanie przelewów zdefiniowanych, czy otwieranie E-lokat. Dodatkowo, dzięki usłudze „mobilnego maklera”, klienci mogą korzystać także z rachunku inwestycyjnego. To pierwsze w Polsce połączenie platformy bankowej i inwestycyjnej w ramach usług mobilnych. Za pośrednictwem serwisu mobilnego klient może wykonać operacje, które nie wymagają dodatkowego akceptowania kodem jednorazowym.
Do swojego konta klient loguje się tak, jak do serwisu internetowego Pekao24 – loginem i hasłem maskowanym. Wystarczy uruchomić przeglądarkę internetową w telefonie komórkowym i wpisać adres https://m.pekao24.pl/. Korzystanie z bankowości mobilnej Pekao24 jest bezpłatne. Klient ponosi jedynie koszty połączenia z Internetem wg taryfy operatora. Opłaty za operacje finansowe są takie same, jak za operacje zlecane w serwisie internetowym Pekao24.
Mobilne Pekao nie jest dostępne dla klientów biznesowych. Pekao nie oferuje także dedykowanych aplikacji dla systemu Android i iOS. W serwisie wprowadzono także bardzo niewygodne wprowadzanie hasła klienta.