5G nie ma dużego znaczenia dla polskich firm

Newsy
Opinie: 0
5G nie ma dużego znaczenia dla polskich firm

UKE opublikowało najnowszy raport dotyczący korzystania z usług telekomunikacyjnych w polskich firmach.

Najbardziej popularną usługą w polskich firmach jest telefon komórkowy – niemal wszystkie firmy z niego korzystają (97%).

Penetracja dostępem do internetu jest również bardzo duża (93%). Firmy korzystają najczęściej z dostępu stacjonarnego (76%).

Co 4 firma korzysta z usług OTT. Niemal zawsze są to komunikatory internetowe. Prawie połowa firm (46%) posiada usługi aplikacyjne, takie jak nawigacja, lokalizacja, przechowywanie danych w chmurze czy smart dom.

E-usługi stają się coraz bardziej popularne wśród przedsiębiorców w Polsce. Prawie połowa firm korzysta z takich usług. Najczęściej odwiedzana jest strona pue.zus.pl (81%), następnie epuap.gov.pl (44%).

Firmy mają świadomość niebezpieczeństw czyhających w sieci, jednak poziom zabezpieczenia się przed nimi jest jeszcze na podstawowym poziomie. Większość firm korzysta z programów chroniących urządzenia oraz z aktualnego oprogramowania (blisko 70% w obu przypadkach). Z rozwiązań zwiększających prywatność w internecie korzysta co 3 firma, a odbywa się to głównie z wykorzystywaniem oprogramowania antywirusowego (65%). Mała jest skłonność do zatrudniania specjalistów od bezpieczeństwa czy organizowania szkoleń w tym zakresie.

Trzy na cztery firmy spotkały się z pojęciem sieć 5G. Wyniki pokazują, że polskie firmy dostrzegają potencjał technologii 5G, ale wielu z nich jeszcze nie odczuwa jej wpływu.

Przedsiębiorcy obawiają się, że wprowadzenie 5G wiązać się może z koniecznością wymiany sprzętów czy zwiększeniem prywatności danych, zapewnieniem bezpieczeństwa i koniecznością większego nadzoru. Zdecydowana większość firm jest zadowolona z parametrów posiadanej sieci takich jak prędkość, wydajność, niezawodność.

Na wykorzystanie sztucznej inteligencji decyduje się jedynie 4% firm, a zaledwie 2% planuje w przyszłości wprowadzić takie rozwiązania. Prym wiodą narzędzia do zarządzania wiedzą (65%) oraz generowania treści wizualnych (58%). Automatyzacja pracy to nieodłączna część działalności zaledwie 6% firm na polskim rynku.

Co piąta firma słyszała o Big Data, a 12% korzysta z tego rozwiązania. Zdaniem firm główną jej zaletą jest możliwość obniżenia kosztów oraz wiarygodność danych. Za wadę firmy uznały przede wszystkim osłabienie gospodarki opartej na konkurencji. Najczęściej wykorzystywaną przez przedsiębiorców nową technologią jest chmura obliczeniowa, z której korzysta 38% firm. Zaletą rozwiązania jest zabezpieczenie przed utratą danych. Za wadę należy uznać ryzyko wycieku danych na wskutek awarii.

Przedsiębiorcy są ogólnie zadowoleni z funkcjonowania rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Najgorzej (choć nadal pozytywnie) oceniona została skuteczność reklamacji oraz poziom cen.

Pełną wersję raportu „Funkcjonowanie rynku telekomunikacyjnego – część instytucjonalna” jest w załączeniu poniżej.

Firmy w sieci, czyli najnowsze badanie klientów instytucjonalnych

Firmy w sieci, czyli najnowsze badanie klientów instytucjonalnych

Firmy w sieci, czyli najnowsze badanie klientów instytucjonalnych

Firmy w sieci, czyli najnowsze badanie klientów instytucjonalnych

Firmy w sieci, czyli najnowsze badanie klientów instytucjonalnych

Firmy w sieci, czyli najnowsze badanie klientów instytucjonalnych

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: