Było włamanie do serwisu moje.aero2.pl

Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0

Aero2 poinformowało, że 14 marca 2018 r. otrzymało zgłoszenie o nieuprawnionym uzyskaniu dostępu do niektórych danych osobowych części klientów usługi Bezpłatnego Dostępu do Internetu.

Aero2 twierdzi, że po weryfikacji zgłoszenia podjęto natychmiastowe działania zapobiegawcze. Aktualnie dane i systemy BDI są bezpieczne.

Na stronie Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Aero2 wprowadzono dodatkowe zabezpieczenie, które uniemożliwiło ewentualne bezprawne pobieranie danych osobowych klientów.

Czasowo zablokowano możliwości wyświetlania danych osobowych klientów sklepu Pakiety Aero na koncie po zalogowaniu oraz czasowo zablokowano dostęp do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Aero2 (klienci mieli możliwość dokonania zakupu pakietów poprzez sklep internetowy Aero2 działający pod linkiem: www.sklep.aero2.pl).

Obecnie wszystkie serwisy są już aktywne.

Próba nieuprawnionego dostępu nie dotyczyła takich danych, jak: PESEL oraz numer i seria dowodu.

Aero2 15 marca 2018 r. zawiadomiło w tej sprawie Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych i złożyło zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa.

17.03. sprawę zgłoszono także do zespołu reagującego na incydenty sieciowe CERT Polska w NASK.

Aero2 skierowało drogą elektroniczną do wszystkich klientów, których mogła dotyczyć próba uzyskania dostępu do danych, stosowne informacje o podjętych działaniach i rekomendacje na rzecz lepszej ochrony danych, takie jak: zalecenie weryfikacji loginów i haseł.

Opinie:

Rekomendowane: