COVID-19 na Map Google - zainteresowanie transportem publicznym w Polsce spadło o 19%

Newsy
Opinie: 0
Aktualizacje Map Google

Od momentu uruchomienia warstwy danych COVID, prawie 10 milionów osób uzyskało kluczowe informacje o COVID-19 bezpośrednio z Map Google. 

W nadchodzących tygodniach Google planuje nowe ulepszenia w Map Google związane z analizą epidemii. Zaktualizowana warstwa danych COVID na Androida i iOS wkrótce pokaże jeszcze więcej informacji, w tym wszystkie przypadki wykryte na danym obszarze, a także szybkie linki do zasobów na temat COVID od władz lokalnych.

 

Jeśli planujecie skorzystać z transportu publicznego w tym okresie, Mapy Google mogą pomóc Wam łatwiej zachować dystans społeczny dzięki informacjom o zatłoczeniu dostępnymi w czasie rzeczywistym. Na całym świecie, w telefonach z systemem Android i iOS, będziecie mogli sprawdzić, jak zatłoczony jest nadjeżdżający autobus, pociąg lub linia metra. Będzie to możliwe dzięki informacjom zwrotnym udostępnianym na bieżąco przez użytkowników Map Google z całego świata (gdziekolwiek są dostępne dane).

 

Google przeanalizował dane Map Google przed pandemią i w jej trakcie, aby zapoznać się z trendami dotyczącymi sposobu poruszania się ludzi, spędzania czasu, czy zainteresowań kulinarnych. 

W całym kraju jednym z najpopularniejszym środków transportu nadal pozostaje samochód, podczas gdy zainteresowanie transportem publicznym spadło o 19%. Mocną alternatywą stała się również jazda na rowerze - zainteresowanie dwukołowym pojazdem wzrosło w całym kraju o 20% w porównaniu z dniami przed pandemią. 

W czasie gdy restauracje były otwarte, najchętniej odwiedzano je w soboty wczesnym wieczorem (o godzinie 18), a najrzadziej w poniedziałek. Najmniej oblegane w pierwszy dzień tygodnia były również kawiarnie (między godziną 15 a 17). Za to najwięcej osób decydowało się wpaść na kawę w sobotę o godzinie 12 lub 17, a także w niedzielę między godziną 16 a 18. Także w ostatni dzień tygodnia zaobserwowaliśmy największy ruch w parkach (około godz. 16), a najmniejszy we wtorki z samego rana (o godzinie 6!). W sklepach spożywczych najmniej popularna godzina wizyt to 7 rano w poniedziałki. Najwięcej osób znajduje się w nich piątek między godziną 16 a 17 oraz w sobotę o 12. W aptekach najluźniej jest w poniedziałek rano (o godzinie 9), z kolei największy ruch odnotowano w piątki o godzinie 11 i 15. 

W kwietniu wyszukiwania miejsc poza domem, takich jak parki, ogrody czy plaże spadło o 249% w porównaniu z tym samym okresem przed pandemią. Z kolei zainteresowanie miejscami na świeżym powietrzu i blisko natury powróciło w wakacje. Najpopularniejszym miesiącem dla tych wyszukiwań był sierpień, odnotowano wówczas wzrost o 51%. Wśród najpopularniejszych miejsc tego typu w Warszawie znalazły się Łazienki Królewskie i Pole Mokotowskie. W Katowicach była to Pustynia Błędowska i Babia Góra, w Krakowie Ojcowski Park Narodowy i Puszcza Niepołomicka, a w Poznaniu: Park Cytadela oraz Park Sołacki. 

W maju znacznie wzrosła liczba wyszukiwań sklepów z akcesoriami dla domu i ogrodu, i była to wartość o 73% wyższa niż w analogicznym okresie przed pandemią. 

Najpopularniejsze wyszukiwania w Polsce związane z jedzeniem to: kawiarnia, kebab, śniadanie, ramen, kuchnia włoska, kuchnia gruzińska, kuchnia indyjska, kuchnia azjatycka, kuchnia tajska oraz kuchnia chińska. 

Aby pomóc małym firmom, na początku tego roku wprowadzono wiele nowych, bezpłatnych funkcji, aby mogły one informować swoich klientów o takich rzeczach, jak np. oferowanie jedzenia na wynos, z dostawą lub dostawą bez kontaktu. Obecnie możecie znaleźć te informacje w wyszukiwarce i Mapach dla ponad 242 000 restauracji i sprzedawców detalicznych w Polsce. 

Podczas pandemii ponad 1 miliard ludzi nadal korzysta z Map Google. Google nie podał informacji ilu użytkowników korzystało z Google Maps przed wybuchem epidemii.

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: