Można już pobierać PKP.appka i PKP Intercity

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Można już pobierać PKP.appka i PKP Intercity

Można już korzystać z nowych aplikacji mobilnych PKP S.A. i PKP Intercity. Obie dostępne są do pobrania w sklepach Google Play i App Store.

PKP.appka to nowa aplikacja stworzona przez Polskie Koleje Państwowe S.A.

Znajdziemy w niej informacje o dworcach kolejowych, ich położenie oraz informacje o dostępnych na nich usługach i infrastrukturze, takich jak poczekalnie, kasy biletowe, toalety, przechowalnie bagażu, stojaki rowerowe czy udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności.

W aplikacji można sprawdzić również informacje o punktach handlowych i usługowych: sklepach, kawiarniach, barach szybkiej obsługi, kwiaciarniach, salonikach prasowych i wielu innych.

Podróżni znajdą w niej także wskazówki, np. dotyczące tymczasowej organizacji ruchu pieszych na dworcu czy funkcjonowania dworca tymczasowego w trakcie prowadzonych remontów.

W aplikacji znajdziemy też przycisk SOS, którego użycie umożliwi szybkie połączenie z pracującymi przez całą dobę służbami PKP S.A. odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo.

W PKP.appce można także sprawdzić aktualizowane w czasie rzeczywistym odjazdy i przyjazdy pociągów na danej stacji, wyszukać połączenie oraz kupić bilet.

PKP.appka jest zintegrowana z aplikacją BILKOM, natomiast docelowo modułem sprzedażowym będzie aplikacja PKP Intercity. W planach PKP S.A ma również dalszą rozbudowę funkcjonalności aplikacji o możliwość zgłaszania usterek, dodanie kolejnych wersji językowych oraz użytecznych dla pasażera informacji, obejmujących m.in. nawigację dla wybranych dworców premium.

Powstanie PKP.appki było możliwe dzięki współpracy spółek Grupy PKP. Jest ona również jednym z projektów strategicznych działającej od 2021 roku Rady Polityki IT Grupy PKP i PKP PLK.

Nowością dla pasażerów korzystających z pociągów dalekobieżnych jest aplikacja o nazwie PKP Intercity, która zastępuje dotychczasową – IC Mobile Navigator.

Oferuje ona funkcję zakupu biletów „Tam i Powrót” w ramach jednej transakcji, a samo połączenie znajdziemy szybko dzięki filtrom w wyszukiwarce. W ramach jednej transakcji podróżni zakupią też bilety na przejazd z przesiadką oraz bilety na przewóz roweru, dodatkowego bagażu czy czworonogiego towarzysza podróży. W łatwy sposób można sprawdzić najtańsze i najszybsze połączenie w wybranej relacji.

Dla tych, którzy podróżują często, przydatna będzie funkcja profili zakupowych, dzięki której można zdefiniować część stałych parametrów podróży.

W aplikacji jest też funkcja graficzna rezerwacji miejsc, która umożliwia wybór konkretnego miejsca ze schematu pociągu. Funkcja ta dotyczy obecnie elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych.

Aplikacja jest dostępna w angielskiej, niemieckiej i ukraińskiej wersji językowej.

Za bilety podróżni docelowo będą mogli zapłacić za pomocą Google Pay, Apple Pay czy BLIK-a. Aplikacja jest połączona z kontem użytkownika w systemie e-IC, co umożliwia użytkowanie na różnych urządzeniach i bilety offline, a zalogować się będzie można do niej także wykorzystując odcisk palca lub FaceID.

Zakup biletu zakończony będzie monitem o powodzeniu transakcji, na którym podróżni znajdą też informacje o prognozie pogody w dniu podróży. W aplikacji znajduje się również funkcja zmiany imienia i nazwiska, dzięki czemu w wypadku literówki w danych będzie można dokonać szybkiej korekty bez konieczności zwracania biletu.

Dzięki modułowi mWARs, w pociągach z wagonem restauracyjnym, podróżni będą mogli zamówić posiłek. Wybraną potrawę lub napój obsługa dostarczy do miejsca pasażera.

Dodatkowo w aplikacji każdy podróżny znajdzie informację o śladzie węglowym jaki wygeneruje podróż w porównaniu do innych środków transportu.

W kolejnych wersjach aplikacji dodane zostaną takie udogodnienia, jak m.in. sprzedaż biletów międzynarodowych, opcja udostępnienia biletu innej osobie czy możliwość dodania biletu do kalendarza. W przyszłości aplikacja pokaże lokalizację pociągu na mapie, informacje o opóźnieniach oraz umożliwi korzystanie z programu lojalnościowego, zakup biletu z więcej niż jedną przesiadką w jednej transakcji oraz udział w offsecie ekologicznym. Wśród nowych funkcjonalności znajdzie się także możliwość kontaktu poprzez aplikację z drużyną konduktorską w celu zgłoszenia nieodpowiedniej temperatury w pociągu, usterek lub problematycznego zachowania współpasażerów.

Podróże bez granic z nowymi aplikacjami kolejowymi

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: