Avaya wspólnie z Nokią poinformowała, że smartfony Nokia Series 80, obsługujące oprogramowanie Avaya Communication Manager, przeznaczone do obsługi telefonii IP, pojawią się na rynku latem bieżącego roku. Wprowadzenie nowej serii telefonów to kolejny etap współpracy obu firm w tworzeniu rozwiązań konwergentnych łączących funkcje telefonii stacjonarnej i komórkowej (Fixed Mobile Convergence, FMC).
Aplikacja Avaya Communication Manager zostanie udostępniona użytkownikom smartfonów Nokia Series 80 – między innymi modeli Nokia 9300, Nokia 9300i oraz Nokia 9500 Communicator. Dzięki temu będą oni mogli korzystać z jednego numeru służbowego i jednej poczty głosowej, bez względu na to, czy w danym momencie znajdują się w biurze, czy też w terenie. Uzyskają również dostęp do zaawansowanych funkcji telefonii biznesowej, takich jak między innymi połączenia konferencyjne, przekierowywanie rozmów czy skrócone wybieranie numeru. Połączenia z danego numeru – zarówno dokonywane z telefonu stacjonarnego jak też komórkowego – będą mogły być nagrywane i rozliczane, co ma znaczenie w przypadku call i contact center czy instytucji finansowych. Ponadto w razie potrzeby użytkownik będzie mógł wyłączyć profil służbowy w telefonie komórkowym i odbierać tylko połączenia prywatne, co pozwoli na oddzielenie rachunków za rozmowy prywatne i służbowe.