Black Weekend – w tym roku hitem kategoria moda

Newsy
Opinie: 0
Black Weekend – w tym roku hitem kategoria mod

BLIK podsumował swoje wyniki w Black Friday i Cyber Monday.

Między 24 a 27 listopada br. użytkownicy wykonali za jego pośrednictwem blisko 18 mln transakcji o wartości prawie 2,8 mld zł.

Najbardziej popularne okazały się zakupy online – w tym kanale zrealizowano 13 mln operacji na kwotę 2,1 mld zł.

Najwięcej płatności odnotowano w systemie w Czarny Piątek, 24 listopada 2023.

Podczas tegorocznego Black Friday zrealizowano prawie 5,2 mln transakcji, a łącznie z przelewami na telefon – aż 7,2 mln.

W Black Friday użytkownicy kupowali online ponad 3,5 mln razy, za kwotę 630 mln zł (rok wcześniej było to 3,1 mln transakcji na kwotę 497 mln zł. W sobotę odnotowano 2,7 mln transakcji, a w niedzielę blisko 3,3 mln. W Cyber Monday, było ich ponad 3,4 mln.

Platformy typu marketplace to największa kategoria w polskim e-commerce. W analizowanym okresie płatności na marketplace urosły aż o 20 proc. pod względem liczby transakcji, a wydana kwota zwiększyła się o prawie jedną czwartą w porównaniu do ubiegłego roku.

W ramach tegorocznego Black Friday użytkownicy BLIKA znacznie częściej kupowali ubrania. Porównując rok do roku liczba transakcji w kategorii moda urosła o 26 proc., a średni koszyk zakupowy osiągnął wynik 252 zł. Z kolei sklepy oferujące artykuły RTV i AGD odnotowały średnią wartość koszyka na poziomie 519 zł, czyli o 8 proc. więcej niż rok temu.

W analizowanym okresie odnotowano blisko 4 mln transakcji BLIKIEM w sklepach stacjonarnych – rok temu było to 2,7 mln. Wartość zakupów wyniosła 240 mln zł (55 mln EUR) wobec 156 mln zł w 2022 roku. BLIK zbliżeniowy ma 2,4 mln użytkowników.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: