BLIK jest już popularniejszy przy zakupach w sieci niż karty - w planach przelewy na zagraniczne numery telefonu

Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0

W pierwszym kwartale 2019 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali prawie 40 milionów transakcji.

To prawie 3 razy tyle co rok temu (14 mln.). 

Blisko 30 mln transakcji zrealizowanych przy zakupach internetowych, to 75 % wszystkich transakcji.

Drugim najchętniej wykorzystywanym sposobem na korzystanie z BLIKA są wypłaty z bankomatów – było ich w tym czasie 4,7 mln. (12 proc. wszystkich transakcji BLIKIEM w pierwszym kwartale).

Płatności w tradycyjnych terminalach było 2,8 mln., a użytkownicy wykonali 2,6 mln. przelewów na numer telefonu BLIK.

BLIK jest już popularniejszy przy zakupach w sieci niż karty. Pokazały to dane NBP za ostatni kwartał ubiegłego roku. Wierzymy, że ten trend będzie się utrzymywać. Nie ma bowiem wygodniejszego sposobu na płatności za zakupy w internecie. Naszą ambicją na ten rok jest to, aby co drugi zakup w sieci był opłacany BLIKIEMDariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA. 

Porównując pierwszy kwartał br. do ostatniego kwartału 2018 roku, liczba transakcji w internecie wzrosła o 18 proc. Mimo tego, że 4 kwartał jest zawsze najlepszym dla e-commerce okresem roku, dla BLIKA pierwszy kwartał 2019 roku był jeszcze lepszy niż poprzedni. Wypłat z bankomatu było o 7 proc. więcej niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku. O 38 proc. wzrosła w tym czasie liczba płatności w terminalach i o 26 proc. przelewów na numer telefonu BLIK.

W pierwszym kwartale Polacy wykonywali średnio 443 tys. transakcji BLIKIEM dziennie. Dla porównania – w tym samym okresie ubiegłego roku było to 158 tys. To pokazuje, jak bardzo rośnie popularność BLIKA. W najlepszym dniu kwartału odnotowano 600 tys. transakcji – to najlepszy, pojedynczy dzień w historii BLIKA. W internecie użytkownicy płacą średnio 331 tys. razy dziennie, realizują 52 tys. wypłat z bankomatu, 31 transakcji w terminalach oraz 29 tys. przelewów na numer telefonu BLIK. 

W pierwszym kwartale bieżącego roku Polski Standard Płatności (PSP) we współpracy z ING Bankiem Śląskim oraz Bankiem PEKAO S.A. uruchomił zupełnie nowy sposób wykorzystania BLIKA. To płatności powtarzalne, czyli sposób na opłacanie i zarządzanie subskrypcjami za usługi cyfrowe i produkty udostępniane w abonamencie. Jako pierwsi z takiego rodzaju płatności mogą skorzystać klienci sieci PLAY oraz ubezpieczyciela LINK4. 

W minionym kwartale PSP, jako pierwszy dostawca płatności mobilnych w Europie, wykonał testową integrację z systemem Standardised Proxy Lookup service (SPL). Dzięki temu możliwe będzie dokonywanie płatności na numer telefonu pomiędzy europejskimi bankami. PSP wraz z European Payment Council (EPC) od początku zaangażowany był w prace nad stworzeniem europejskiego standardu przelewów na numer telefonu. 

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe oraz Banku Pekao S.A.

Opinie:

Rekomendowane: