Pekao zgadza się na BLIKA

Drukuj

Przedstawiciele Banku Pekao oraz Polskiego Standardu Płatności podpisali umowę o przystąpieniu banku do systemu płatności mobilnych BLIK

Wzbogacanie aplikacji PeoPay o funkcje BLIK będzie przeprowadzane dwufazowo. W pierwszym etapie, przewidzianym na drugi kwartał 2018 r., użytkownicy PeoPay otrzymają pełną funkcjonalność płatności kodami w sklepach i w internecie (także płatności cykliczne) oraz możliwość wypłat z bankomatów. W drugiej fazie wdrożenia, przewidzianej na trzeci kwartał 2018 r. użytkownicy aplikacji w ramach BLIK będą mogli wykonywać przelewy na numer telefonu w oparciu o express elixir oraz kody BLIK będą akceptowane w terminalach POS Banku Pekao S.A.

W 2017 roku użytkownicy BLIKA wykonali ponad 33 miliony transakcji o wartości 4,5 mld zł.

Najdynamiczniej rozwijającym się kanałem BLIKA są płatności w e-sklepach, które stanowią obecnie ponad 70 proc. wszystkich transakcji.

BLIKIEM można także obecnie wypłacać pieniądze w ponad 17 tys. bankomatów oraz płacić w 230 tys. terminali w punktach sprzedaży. Po udostępnieniu usługi przez Bank Pekao S.A. liczby te wzrosną odpowiednio do 19 tys. i 290 tys.

Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej, po włączeniu Banku Pekao S.A., będzie miało ok. 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Z BLIKA mogą korzystać obecnie klienci Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, PKO Banku Polskiego, Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Raiffeisen Polbanku i Credit Agricole.

Ocena: 3 głosów Aktualna ocena: 10
Drukuj

Komentarze / 8

Dodaj komentarz