BMW od Orange Druga Edycja - niezgodna z prawem nieuczciwa agresywna praktyka rynkowa

Newsy
Opinie: 2

Internetq Poland – organizator loterii sms-owej BMW od Orange Druga Edycja – wprowadzał konsumentów w błąd. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję Prezes UOKiK nakładającą karę w wysokości blisko 340 tys. zł.

Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2011 roku. Urząd stwierdził wówczas, że sms-y wysyłane do konsumentów przez Internetq Poland w celu zachęcenia ich do udziału w loterii BMW od Orange Druga Edycja, wprowadzały w błąd. Zdaniem prezesa urzędu w wysyłanych sms-ach spółka sugerowała, że konsumenci uzyskali nagrodę i muszą tylko wysłać wiadomość zwrotną. Tymczasem, odesłanie smsa gwarantowało jedynie udział w losowaniu samochodu. Wywoływanie wrażenia, że konsument już uzyskał nagrodę, uzyska ją bezwarunkowo lub po wykonaniu określonej czynności, np. po wysłaniu smsa lub wykonaniu telefonu, gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach, jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą agresywną praktykę rynkową.

Sąd zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK. Wyrok SOKiK z 29 października 2013 r. nie jest prawomocny i przedsiębiorcy przysługuje apelacja.

 

Opinie:

Opinie archiwalne (2):

Komentuj

Komentarze / 2

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: