Centertel oskarżony o stosowanie nieuczciwej konkurencji

Newsy
Żródło: Gazeta Wyborcza
Opinie: 8
Opinie: 8

Federacja Konsumentów pozwała do sądu PTK Centertel po skargach abonentów, którzy o podwyżkach opłat dowiadywali się dopiero z rachunków. 6 czerwca odbyła się pierwsza rozprawa. Centertel według Federacji nie informował bezpośrednio o zmianie cennika, tłumacząc, że robi to na łamach prasy ogólnopolskiej, w Internecie i bezpłatnej infolinii. Zdaniem  Justyny Borkowskiej, prawnika z Federacji Konsumentów, stosowane przez Centertel formy zawiadamiania o zmianach opłat są niewystarczające i nieskuteczne, ponieważ nie docierają do wszystkich abonentów. Operator utrzymuje z abonentami regularną, comiesięczną korespondencję (gazeta firmowa, faktura, promocje), a zatem, według Borkowskiej, nie ma przeszkód technicznych do bezpośredniego zawiadamiania ich o zmianach cennika. Na tej podstawie Federacja zarzuciła Centertelowi stosowanie nieuczciwej konkurencji. Domaga się innej formy informowania abonentów o zmianach cennika usług - bezpośredniego i pisemnego zawiadomienia doręczanego do domu abonenta, a także wpisania tego obowiązku do regulaminu świadczenia usług. W odpowiedzi na pozew Centertel przekonuje, że doręcza każdemu ze swoich abonentów stosowny komunikat. Na pierwszej rozprawie w sądzie nie stawił żaden przedstawiciel PTK. Rozprawę odroczono do listopada.

Opinie:

Opinie archiwalne (8):

Komentuj

Komentarze / 8

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Hubi pisze: 2001-06-08 11:10
    Nawet sąd mają w d.... a co dopiero swoich "ulubionych" abonentów !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Fungus pisze: 2001-06-08 13:52
    Gdyby Abonenci czytali to co dostają, to wiedzieliby o zmianach. Już w ubiegłym roku w Profilu, który otrzymują wszyscy abonenci, była informacja o zmianach tarych dla abonentów starych taryf Idea50/150. Moze nie był to duży artykuł na pierwszej stronie, ale gdy sie ma troche checi czytania to bez trudu mozna go było znaleźć. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    volkin pisze: 2001-06-08 14:26
    Zgadzam się z Fungus'em. Ludzie nawet jak mają coś napisane i leży to przed ich nosem to nie czytają, bo myślą że te sprawy ich nie dotyczą. A potem jak coś jest nie tak z ich rachunkami, to mają pretensje i zawracają głowę Przedstawicielom Handlowym. Przecież każdy o tym wie, że większość nawet nie czyta instrukcji obsługi swojego telefonu, to niby dlaczego mieliby czytać informacje przesyłane im przez operatora. Niech mają pretensję do samych siebie.
    0
  • Users Avatars Mini
    mateo pisze: 2001-06-08 15:36
    Gadacie głupoty !!! Jak ktoś nie chce czytać profila, nie musi, nikt mu nie karze !!! Operator powiniem o zmianie taryfy poinformowac na piśmie, przy rachunku, a nie w gazecie, czy gdzieś indziej. Jedynym na to miejscem jest rachunek. Jestem w Erze od 4 lat i ZAWSZE jak coś się zmienia, to dostaję to na piśmie razem z rachunkiem - tych badziewii typu Twoja Era, czy jak to się tam nazywa nie czytam, bo nie ma tam nic ciekawego... taki głupi bełkot. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2001-06-08 16:30
    mateo: racja jest po twojej stronie: jedynym miejscem do podawania takich informacji jest rachunek a nie jakas makulatura w ktorej rzadko kiedy jest cos ciekawego...
    0
  • Users Avatars Mini
    Jacek C. pisze: 2001-06-08 21:47
    Zgadzam się w 100 % z Mateo i Spiro !
    0
  • Users Avatars Mini
    maxem pisze: 2001-06-09 04:45
    ad vocem powyższych-co więcej wg KC i treści umów zwieranych z PTK C. załącznikiem do regulaminu o świadczeniu... jest CENNIK usług, a nie gazetka czy broszura, pełniące jedynie role informacji handlowej-przy okazji zapraszam do lektury--USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. O OCHRONIE NIEKTÓRYCH PRAW KONSUMENTÓW ...--kilka naprawde ciekawych informacji dla zamierzających zawrzeć umowę--szczególnie warto spojrzeć na ROZDZIAŁ 3 (np. : o nieważności zastrzeżonych w umowach wyłączeń odpowiedzialności za oferowane usługi). Nie chcę być wzięty za naiwniaka-szczególnie, że z sieciami też swoje przeżyłem- ale znajomość paru aktów prawnych i praktyki rozsztrzygnięć pozwala mi stwierdzić, że bardzo często poszkodowanie abonenta wynika z jego niewiedzy (np.:co do ustawowych-czyli nadrzędnych!- gwarancji uprawnien konsumenta) i wykorzystania tej niewiedzy przez biura operatorów do zastraszenia i w efekcie wyegzekwowania od zdezorientowanych abonentów należności nie mających ŻADNYCH PODSTAW PRAWNYCH-trochę edukacji nie zaszkodzi i nie damy się!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    mooby pisze: 2004-08-06 16:41
    dniego i pisemnego zawiadomienia doręczanego do domu abonenta, a także wpisania tego obowiązku do regulaminu świadczenia
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: