Bank Pekao SA zmieni sposób zatwierdzania transakcji internetowych, dokonywanych kartami płatniczymi, zabezpieczonych usługą 3-D Secure poprzez wprowadzenie kodu e-PIN służącego do silnego uwierzytelnienia.
Obecnie użytkownicy biznesowych kart płatniczych, realizujący transakcje internetowe zabezpieczone usługą 3-D Secure, proszeni są o zatwierdzenie transakcji jednorazowym kodem numerycznym, otrzymanym na numer telefonu zarejestrowany w Banku.
Od 15 września 2020 r., użytkownik biznesowej karty płatniczej w trakcie realizacji transakcji internetowej zabezpieczonej usługą 3-D Secure, zostanie dodatkowo poproszony o podanie numeru e-PIN, przypisanego do karty.
e-PIN to czterocyfrowy kod identyfikacyjny przypisany odrębnie do każdej karty płatniczej. Służy do realizacji transakcji internetowych, w przypadku gdy wymagane jest silne uwierzytelnienie użytkownika. Numer e-PIN jest stały.
Jak uzyskać numer e-PIN do swojej karty?
W przypadku użytkownika karty płatniczej, który:
dokonał w ciągu ostatnich 12 miesięcy transakcji internetowej kartą płatniczą wydaną do 14.08.2020 r.(włącznie), bank nada mu i wyśle e-PIN na numer telefonu, na który obecnie otrzymuje SMS-y autoryzacyjne do usługi 3-D Secure. Wysyłka kodów e-PIN rozpocznie się w połowie września br. W przypadku użytkowników kart, którzy otrzymają swój unikalny kod e-PIN system autoryzacyjny podczas kolejnej transakcji internetowej realizowanej z usługą 3-D Secure wymusi jego użycie.
nie dokonał żadnej transakcji internetowej kartą płatniczą lub karta zostanie wydana po 14.08.2020 r., - wymagany jest kontakt z infolinią banku. Konsultant zweryfikuje tożsamość użytkownika karty, a następnie wyśle kod e-PIN na numer telefonu, który został zarejestrowany do usługi 3-D Secure, podczas wnioskowania o kartę