Coraz więcej fotokomórek

Newsy
Żródło: Gazeta Wyborcza
Opinie: 29

Ponad 55 mln telefonów komórkowych z wbudowanym aparatem fotograficznym zostanie sprzedanych w tym roku na świecie - szacuje firma badawcza ARC Group. Byłby to wzrost o 120% w porównaniu z ubiegłym rokiem

Zdaniem Davida McQueena, jednego z autorów raportu ARC Group o perspektywach rynku komórkowego w latach 2003-08, już w tym roku 15% sprzedawanych na świecie komórek będą stanowiły telefony z wbudowanymi aparatami fotograficznymi. Ich rosnącą sprzedaż będą napędzać dążenia klientów, by wymienić posiadane komórki na nowe - lepsze, bogatsze, z szerszym wachlarzem możliwości. 

- Wielu klientów, zachęcanych przez nowoczesny design telefonów z takimi elementami jak obrotowe aparaty fotograficzne i ekrany oraz ich multimedialne możliwości, m.in. polifoniczne dzwonki czy kolorowe wyświetlacze, wymieni przed Świętami Bożego Narodzenia swoje komórki na nowe - przewiduje McQueen.

Na ten rok analitycy ARC Group prognozują wielkość światowej sprzedaży aparatów komórkowych na poziomie 444 mln sztuk, wobec 402 mln w roku minionym. Ich zdaniem wzrost będzie następował także w kolejnych latach, a w 2008 r. wielkość sprzedaży telefonów mobilnych sięgnie 689 mln sztuk. Z tego aż 210 mln sprzedanych komórek ma być wyposażona w aparat fotograficzny.

Według autorów raportu najszybciej będzie się rozwijał rynek azjatycki - już w ubiegłym roku w sprzedaży telefonów przenośnych odnotowano tam największy wzrost (o ponad 16%). Ich liczba ma nadal rosnąć, gdyż nasycenie rynku telefonii komórkowej w państwach regionu Azji i Pacyfiku wciąż jeszcze w porównaniu z Europą nie jest duże.

Inna firma badawcza, Strategy Analitics, przewiduje, że w 2004 r. liczba sprzedanych komórek wyniesie 507 mln. Zdaniem autorów tych prognoz ponad 203 mln sztuk dostarczy największy światowy producent - fińska Nokia.

Opinie:

Opinie archiwalne (29):

Komentuj

Komentarze / 29

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Irek24 pisze: 2003-08-23 14:00
    Niektórzy kupują komórki z aparatami "dla szpanu". Kolejny bajer, na który ludzie się łapią.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-23 14:08
    To już trzeba poważnych raportów, żeby się dowiedzieć, że jest coraz więcej telefonów z urządzeniami do rejestrowania obrazu? Przecież niedługo klienci i tak nie będą mieli wyboru...
    0
  • Users Avatars Mini
    wsh pisze: 2003-08-23 15:32
    firmy produkujace aparaty fotograficzne i klisze odniosa straty :P
    0
  • Users Avatars Mini
    adzik pisze: 2003-08-23 15:41
    Mi tam by się przydała taka komórka z aparatem!
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalpf pisze: 2003-08-23 17:47
    fajnie jest mieć aparat w komórce bo komóre ma się zawsze przy sobie i można pstrykać zdjęcia a normalnego aparatu nikt nie nosi cały czas
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-23 18:49
    Z raportu wynika, że co 10 człowiek na Ziemii ma komórkę. Ciekawe, czy łącznie z krajami Trzeciego Świata?
    0
  • Users Avatars Mini
    M. C. pisze: 2003-08-23 19:05
    rafalpf: niektorzy nosza aparat caly czas, a nawet lampe blyskowa i teleobiektyw ;-) i mozna popstrykac fotki w duuuuuuzo wiekszej rozdzielczosci, a nawet na slajdach
    0
  • Users Avatars Mini
    Robert542 pisze: 2003-08-23 21:00
    M.C.: niektorzy czyli kto????? Taki aparat czasami naprawde moze sie przydac. Zgadzam sie z rafalpf
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2003-08-23 21:23
    mnie tam nie jest potrzebny chociaz gdybym mial to nie bylo by zle, narazie wystarczy mi moja 6210
    0
  • Users Avatars Mini
    filips90 pisze: 2003-08-23 22:54
    tylko ta marna jakość zdjęć, ciekawe kiedy nastąpi skok technologiczny tak jak między wapem a gprsem
    0
  • Users Avatars Mini
    paweln pisze: 2003-08-23 22:59
    wsh: "firmy produkujace aparaty fotograficzne i klisze odniosa straty :P", a ja się z tym nie zgodzę, bo jaka komórka dorówna chociażby najgorszemu aparatowi cyfrowemu? Żaden, nawet Quic-Pic 500...
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2003-08-24 00:01
    paweln: masz rację, aparat cyfrowy to zupełnie co innego niż te w komórkach. Wywołałem ostatnio z 3650 zdjęcia córeczki, bardzo bardzo przecięrtne. Nie mówię o skorpionie (M55), T310, T68i,T720 kompletna porażka. Tylko gadżet: mam telefon z aparatem, ten telefon ma aparat. Zdaję sobie sprawę że to pierwsze telefony w aparatem, ale do czasu gdy nie bedzie aparatu 2,0-3,0 nie wymienie swojej wysłużonej 6310i
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-24 00:12
    filips90 - a co ma wspólnego wap z gpres-em oprócz tego, że gprs jest "nośnikiem" wap-u? paweln - z pewnością poniosą straty... ale ze względu na upowszechnienie się normalnych aparatów cyfrowych - na pewno nie tych gadżetów dołączanych do komórek :-) MARCIN EMPUNKT - nareszcie muszę się s Tobą zgodzić :-) Ale czy warto w ogóle było Oli robić tymi zabawkami zdjęcia? Myślę, że nie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2003-08-24 00:50
    ja tam wole polaczenie n6310i + osobny aparat cyfrowy (nawet ten najtanszy jest o niebo lepszy od aparatow wbbudowanych do telefonu) + palmtop..... do robienia zzdjec jest cyfrowka a nie telefon..... juz iwdze jak beda robic. np. statywy do telefonow ;-PPPP
    0
  • Users Avatars Mini
    Pete pisze: 2003-08-24 13:37
    Nie mogę z takimi informacjami, jak słyszę takie głupoty to mi ziemniaki w piwnicy gniją......... :-)))) Po co komu mobile z aparatem, telefon do tego nie służy, służy mianowicie do gadania kuźwa, nie moge z takimi postami. Pozdrawiam wszystkich.
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-08-24 17:38
    Aparat w komrce powinien pezede wsyztskim sluzyc do wzbogacania MMS'ow wystarczy taki jaki jest w t610 czy noki 7250 a jak ktos chce robic zdjecia osobno neich kupi cyfrowke tak jak mowi bakx nio ale nie wszyscy maja podobny poglad;)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-24 18:16
    szymon_ - ale liczy się to, że cokolwiek widać i to od razu...
    0
  • Users Avatars Mini
    Mike_One pisze: 2003-08-24 18:17
    Cyfrak w telefonie to fajna sprawa - ale do czasu. To się szybko nudzi. W tej chwili, to tylko używam do MMS'ów. A jakość? Hehh.. Może przy następnym "Zostańmy razem" w Idei będzie już coś z rozdzielczością 1024X800. :) Zobaczymy.. Pozdr..
    0
  • Users Avatars Mini
    Mike_One pisze: 2003-08-24 18:17
    Wlo, no raczej. To duży pluss..
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-08-24 18:33
    Ale na normlanym cyfraku fote tez odrazu widac, juz wiekszosc ma wbudowany ekran TFT nio jedyny minus ze nie mozna jej tak szybko wsyalac do kogos...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-24 18:41
    szymon_ - ;-) Tylko, że cyfrak z wyświetlaczem kosztuje min. 500 złotych, a telefon z zabawkowym cyfrakiem niecałą stówkę i na dodatek nie tylko zdjęcia robi, ale można odebrać rozmowę, kiedy ktoś zadzwoni... pograć w jakąś grę... esemesa można od kumpla przeczytać, logo wgrać "po kablu"... ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-24 19:48
    Cóż, w życiu prywatnym niewątpliwie lepsza jest cyfrówka tradycyjna; osobiście jednak jestem w stanie wymienić kilka - a może nawet kilkanaście grup zawodowych, które służbowo mogą skorzystać - i korzystają z rozwiązania pt. telefon GSM + aparat foto.
    0
  • Users Avatars Mini
    Poke pisze: 2003-08-24 20:42
    Nie chce sie czepiac ale \"fotokomorka\" to taki element reagujacy na ilosc padajacego swiatla. Nie tworzmy nowych potworkow jezykowych jak \"nugatowe nadzienie\" lub \"kinder niespodzianka\".
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-25 01:36
    darth_vadeer - o ile w aparatach z wbudowanym aparatem ( :-) ) w miarę szybko przygotujesz się do zdjęcia, to już podłączany do aparatu aparat ( :-) ) nie tak szybko przygotujesz do "strzału"... Poza tym... Nie było komórek z aparatami - czy każdy nosił zenitha 12xp pod pachą "w razie czego"? Tak nagle pasuje wszystkim mieć aparat "w razie czego" - ciekawe, prawda? Fotoreporterzy dźwigają czasem kilkanaście kilogramów sprzętu "w razie czego" ale za to im płacą... I nie za byle jakie zdjęcie - to musi być dobre zdjęcie - łzy, grymas twarzy (przy wyjściu z prokuratury np.), znaczek w klapie marynarki... "oczko" w pończoszce...
    0
  • Users Avatars Mini
    sebekoo pisze: 2003-08-25 12:01
    ja tam wole zwykły aparat niz te w fonach chociazby ze wzgledu na jakość zdięć - bez porównania jak narazie
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2003-08-25 14:07
    Poke***: mnie też rażą te wszystkie nowosłowia. Fotokomórka w odniesieniu do telefonu komórkowego ze zintegrowanym aparatem fot. brzmi niewiele lepiej, niż "zwis męski" jako synonim krawata :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-25 14:15
    Tudzież wsuwki męskie luzem.
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-25 15:18
    Fotokmórka hue hue :D Jest jeden plusik "fotokomórki" można łatwo zrobić dyskretne zdjęcie i nikt sie nawet nie połapie (no chyba ze czytelnik gola ;) A komu robić to już inna sprawa :DDD
    0
  • Users Avatars Mini
    qert pisze: 2003-08-26 11:18
    Pete: no wlasnie, cos smierdzi ostatnio w piwnicy, a to te twoje ziemniaki - ty buraku.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: