Wyniki finansowe Cyfrowego Polsatu za I kwartał 2011 roku:
Wzrosła liczba abonentów wszystkich trzech usług platformy - do 3,47 mln abonentów płatnej cyfrowej telewizji satelitarnej, 120 tys. użytkowników MVNO i 36 tys. klientów Internetu HSPA+. Spółka odnotowała kilkuprocentowy wzrost przychodów i wskaźnika ARPU oraz utrzymała stabilny wskaźnik odpływu abonentów (churn) na poziomie 9,6%.
Najważniejsze wydarzenia I kw. 2011 r. w porównaniu do I kw. 2010 r.:
Liczba abonentów DTH wzrosła o 230 tys. rok do roku do 3,47 miliona;
Pozyskania brutto wyniosły 124 tys.;
Przychody wzrosły o 9% do 411 mln zł;
EBITDA wzrosła o 1% do 124 mln zł;
Marża EBITDA wyniosła 30,7%;
Zysk wyniósł 76 mln zł;
Dalszy wzrost średniego przychodu na abonenta – ARPU pakietu Familijnego wzrosło o 3,8% do 43,6 zł, a pakietu Mini o 7,5% do 11,4 zł;
Stabilny i niski wskaźnik churn wynoszący 9,6% za 12 ostatnich miesięcy;
Liczba użytkowników usługi telefonii komórkowej wzrosła o 91 tys. do 120 tys., spośród których 97% stanowili klienci korzystający z oferty abonamentowej;
Liczba użytkowników usługi dostępu do Internetu wyniosła 36 tys.
Kluczowe dane finansowe
I kw. 2011 r. | Zmiana rok do roku | |
Przychody (w mln zł) | 411 | +9% |
EBITDA (w mln zł) | 124 | +1% |
Marża EBITDA | 30,7% | -2.2p.p. |
Zysk netto (w mln zł) | 76 | -11% |
Kluczowe dane operacyjne
1Q2011 | 1Q2010 | Zmiana | |
Baza abonentów usług DTH (tys.) | 3.470 | 3.240 | +8.4% |
Abonenci – Pakiet Familijny / Premium (tys.) | 2.726 | 2.608 | +4.5% |
ARPU Pakietu Familijnego / Premium (zł) | 43,6 | 42 | +3.8% |
Abonenci – Pakiet Mini / Mini Max (tys.) | 744 | 632 | +17.7% |
ARPU Pakietu Mini/Mini Max (zł) | 11,4 | 10,6 | +7.5% |
Kluczowe wydarzenia biznesowe:
• Zakup Telewizji Polsat – 20 kwietnia br. Cyfrowy Polsat zgodnie z zapisami umowy inwestycyjnej z 15 listopada 2010 r., w wyniku zawarcia umów dotyczących nabycia przez spółkę 100% akcji w kapitale zakładowym Telewizji Polsat oraz emisji akcji zwykłych na okaziciela serii H dla akcjonariuszy Telewizji Polsat, zakończył transakcję zakupu Telewizji Polsat za 3,75 mld zł.
• Niepubliczna oferta niepodporządkowanych obligacji zabezpieczonych - szwedzka spółka w pełni zależna od Cyfrowego Polsatu, Cyfrowy Polsat Finance AB, zamierza przeprowadzić niepubliczną ofertę stałokuponowych niepodporządkowanych obligacji zabezpieczonych o wartości nominalnej 350 milionów euro. Obligacje będą sprzedawane inwestorom po cenie sprzedaży równej 100% wartości nominalnej i będą oprocentowane na poziomie 7,125% rocznie, licząc od dnia 20 maja 2011 r., z odsetkami płatnymi w półrocznych okresach, zaś ich termin zapadalności będzie przypadał w dniu 20 maja 2018 r. Cyfrowy Polsat zamierza przeznaczyć przychody ze sprzedaży obligacji, razem z posiadanymi z środkami finansowymi, jeżeli będzie to konieczne, na spłatę kredytu pomostowego, z którego środki zostały wykorzystane do częściowej zapłaty za Telewizję Polsat.
• Wysokie oceny agencji ratingowych Standard&Poor’s (BB-) oraz Moody’s (ba3) - Standard & Poor's Rating Services przyznał spółce Cyfrowy Polsat S.A. wstępny długoterminowy korporacyjny rating kredytowy BB- oraz wstępny długoterminowy rating BB- dla niepodporządkowanych obligacji zabezpieczonych o wartości 350 milionów euro, które mają zostać wyemitowane przez Cyfrowy Polsat Finance AB, a agencja ratingowa Moody's Investors Service przyznała spółce rating kredytowy Ba3 oraz tymczasowy rating Ba3 dla obligacji.
• Start testów konsumenckich Internetu LTE – 16 marca br. Cyfrowy Polsat uruchomił testy konsumenckie Internetu mobilnego w najnowocześniejszej technologii LTE. W pierwszym etapie testów, który został zaplanowany do 30 czerwca br. bierze udział 2 tysiące osób. Co miesiąc otrzymają one do wykorzystania bezpłatny pakiet danych o wielkości 100 GB.
• Uruchomienie nowej usługi catch-up tv – 12 marca br. Cyfrowy Polsat, jako pierwsza platforma satelitarna w Polsce, poszerzył ofertę o nową usługę catch-up tv, oferowaną pod nazwą „Strefa Wideo”. Za jej pośrednictwem blisko 3,5 miliona abonentów operatora może bezpłatnie obejrzeć w Internecie wybrane pozycje programowe ze swojego pakietu telewizyjnego. Na start użytkownicy mają do wyboru najbardziej popularne tytuły z anten aż 20 kanałów.
• Rozbudowa oferty programowej – w tym roku oferta programowa Cyfrowego Polsatu została poszerzona o 15 nowych kanałów, w tym 7 w jakości HD: Disney Playhouse, FOX, National Geographic Channel, National Geographic Channel HD, Comedy Central Family, HBO2 HD, HBO Comedy HD, Cinemax2 HD, TVP HD, TVP Seriale, religia.tv, TVN HD, TVN HD+1, TVN CNBC, TVP Historia.
• Powiększenie ilości stacji bazowych Internetu HSPA+ - infrastruktura telekomunikacyjna spółki Aero2 liczy obecnie 495 masztów w całej Polsce, a ich liczba regularnie rośnie.
• Nowości w ofercie Internet – Cyfrowy Polsat wprowadził nowe propozycje w ramach usługi Internet – pakiet danych 60 GB, możliwość skorzystania z oferty przez osoby prowadzące działalność gospodarczą, promocję zapewniającą do 3 miesięcy bezpłatnego dostępu do Internetu HSPA+ oraz promocję „Internet dla Studenta”, nowoczesny modem Huawei E367.
• 2 miliony dekoderów produkcji Cyfrowego Polsatu – z początkiem br. linię produkcyjną fabryki Cyfrowy Polsat Technology opuścił 2 - milionowy egzemplarz dekodera. Cyfrowy Polsat Technology Sp. z o.o. wyprodukowała dotychczas cztery modele dekoderów wyłącznie na potrzeby Cyfrowego Polsatu. Cztery z nich – Mini, M100, Familijny i Familijny F300 – zapewniają abonentom dostęp do telewizji w standardowej rozdzielczości (SD), a najnowszy sprzęt – HD5000 – umożliwia odbiór telewizji w standardzie high definition (HD).