Cyfrowy Polsat - 120 tys. użytkowników MVNO i 36 tys. klientów Internetu HSPA+

Newsy
Żródło: Cyfrowy Polsat
Opinie: 0

Wyniki finansowe Cyfrowego Polsatu za I kwartał 2011 roku:

Wzrosła liczba abonentów wszystkich trzech usług platformy - do 3,47 mln abonentów płatnej cyfrowej telewizji satelitarnej, 120 tys. użytkowników MVNO i 36 tys. klientów Internetu HSPA+. Spółka odnotowała kilkuprocentowy wzrost przychodów i wskaźnika ARPU oraz utrzymała stabilny wskaźnik odpływu abonentów (churn) na poziomie 9,6%.


Najważniejsze wydarzenia I kw. 2011 r. w porównaniu do I kw. 2010 r.:

Liczba abonentów DTH wzrosła o 230 tys. rok do roku do 3,47 miliona;

Pozyskania brutto wyniosły 124 tys.;

Przychody wzrosły o 9% do 411 mln zł;

EBITDA wzrosła o 1% do 124 mln zł;

Marża EBITDA wyniosła 30,7%;

Zysk wyniósł 76 mln zł;

Dalszy wzrost średniego przychodu na abonenta – ARPU pakietu Familijnego wzrosło o 3,8% do 43,6 zł, a pakietu Mini o 7,5% do 11,4 zł;

Stabilny i niski wskaźnik churn wynoszący 9,6% za 12 ostatnich miesięcy;

Liczba użytkowników usługi telefonii komórkowej wzrosła o 91 tys. do 120 tys., spośród których 97% stanowili klienci korzystający z oferty abonamentowej;

Liczba użytkowników usługi dostępu do Internetu wyniosła 36 tys.

Kluczowe dane finansowe

  I kw. 2011 r.
 
Zmiana rok do roku
 
Przychody (w mln zł) 411 +9%
EBITDA (w mln zł) 124 +1%
Marża EBITDA 30,7% -2.2p.p.
Zysk netto (w mln zł) 76 -11%

Kluczowe dane operacyjne

  1Q2011 1Q2010 Zmiana
Baza abonentów usług DTH (tys.)  3.470 3.240 +8.4%
Abonenci – Pakiet Familijny / Premium (tys.) 2.726 2.608 +4.5%
ARPU Pakietu Familijnego / Premium (zł) 43,6 42 +3.8%
Abonenci – Pakiet Mini / Mini Max (tys.) 744 632 +17.7%
ARPU Pakietu Mini/Mini Max (zł) 11,4 10,6 +7.5%

Kluczowe wydarzenia biznesowe:

• Zakup Telewizji Polsat – 20 kwietnia br. Cyfrowy Polsat zgodnie z zapisami umowy inwestycyjnej z 15 listopada 2010 r., w wyniku zawarcia umów dotyczących nabycia przez spółkę 100% akcji w kapitale zakładowym Telewizji Polsat oraz emisji akcji zwykłych na okaziciela serii H dla akcjonariuszy Telewizji Polsat, zakończył transakcję zakupu Telewizji Polsat za 3,75 mld zł.
• Niepubliczna oferta niepodporządkowanych obligacji zabezpieczonych - szwedzka spółka w pełni zależna od Cyfrowego Polsatu, Cyfrowy Polsat Finance AB, zamierza przeprowadzić niepubliczną ofertę stałokuponowych niepodporządkowanych obligacji zabezpieczonych o wartości nominalnej 350 milionów euro. Obligacje będą sprzedawane inwestorom po cenie sprzedaży równej 100% wartości nominalnej i będą oprocentowane na poziomie 7,125% rocznie, licząc od dnia 20 maja 2011 r., z odsetkami płatnymi w półrocznych okresach, zaś ich termin zapadalności będzie przypadał w dniu 20 maja 2018 r. Cyfrowy Polsat zamierza przeznaczyć przychody ze sprzedaży obligacji, razem z posiadanymi z środkami finansowymi, jeżeli będzie to konieczne, na spłatę kredytu pomostowego, z którego środki zostały wykorzystane do częściowej zapłaty za Telewizję Polsat.

• Wysokie oceny agencji ratingowych Standard&Poor’s (BB-) oraz Moody’s (ba3) - Standard & Poor's Rating Services przyznał spółce Cyfrowy Polsat S.A. wstępny długoterminowy korporacyjny rating kredytowy BB- oraz wstępny długoterminowy rating BB- dla niepodporządkowanych obligacji zabezpieczonych o wartości 350 milionów euro, które mają zostać wyemitowane przez Cyfrowy Polsat Finance AB, a agencja ratingowa Moody's Investors Service przyznała spółce rating kredytowy Ba3 oraz tymczasowy rating Ba3 dla obligacji.

• Start testów konsumenckich Internetu LTE – 16 marca br. Cyfrowy Polsat uruchomił testy konsumenckie Internetu mobilnego w najnowocześniejszej technologii LTE. W pierwszym etapie testów, który został zaplanowany do 30 czerwca br. bierze udział 2 tysiące osób. Co miesiąc otrzymają one do wykorzystania bezpłatny pakiet danych o wielkości 100 GB.

• Uruchomienie nowej usługi catch-up tv – 12 marca br. Cyfrowy Polsat, jako pierwsza platforma satelitarna w Polsce, poszerzył ofertę o nową usługę catch-up tv, oferowaną pod nazwą „Strefa Wideo”. Za jej pośrednictwem blisko 3,5 miliona abonentów operatora może bezpłatnie obejrzeć w Internecie wybrane pozycje programowe ze swojego pakietu telewizyjnego. Na start użytkownicy mają do wyboru najbardziej popularne tytuły z anten aż 20 kanałów.

• Rozbudowa oferty programowej – w tym roku oferta programowa Cyfrowego Polsatu została poszerzona o 15 nowych kanałów, w tym 7 w jakości HD: Disney Playhouse, FOX, National Geographic Channel, National Geographic Channel HD, Comedy Central Family, HBO2 HD, HBO Comedy HD, Cinemax2 HD, TVP HD, TVP Seriale, religia.tv, TVN HD, TVN HD+1, TVN CNBC, TVP Historia.
• Powiększenie ilości stacji bazowych Internetu HSPA+ - infrastruktura telekomunikacyjna spółki Aero2 liczy obecnie 495 masztów w całej Polsce, a ich liczba regularnie rośnie.

• Nowości w ofercie Internet – Cyfrowy Polsat wprowadził nowe propozycje w ramach usługi Internet – pakiet danych 60 GB, możliwość skorzystania z oferty przez osoby prowadzące działalność gospodarczą, promocję zapewniającą do 3 miesięcy bezpłatnego dostępu do Internetu HSPA+ oraz promocję „Internet dla Studenta”, nowoczesny modem Huawei E367.

• 2 miliony dekoderów produkcji Cyfrowego Polsatu – z początkiem br. linię produkcyjną fabryki Cyfrowy Polsat Technology opuścił 2 - milionowy egzemplarz dekodera. Cyfrowy Polsat Technology Sp. z o.o. wyprodukowała dotychczas cztery modele dekoderów wyłącznie na potrzeby Cyfrowego Polsatu. Cztery z nich – Mini, M100, Familijny i Familijny F300 – zapewniają abonentom dostęp do telewizji w standardowej rozdzielczości (SD), a najnowszy sprzęt – HD5000 – umożliwia odbiór telewizji w standardzie high definition (HD).

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: