Dialog miał ponad 71 mln zł zysku w 2006 r.

Newsy
Żródło: KGHM
Opinie: 2

W czwartym kwartale 2006 r. DIALOG osiągnął następujące wyniki:

  • Przychody netto ze sprzedaży 125 515 tys. zł

  • Zysk na sprzedaży 3 440 tys. zł

  • EBITDA 8 466 tys. zł

  • Zysk netto 31 904 tys. zł

W czterech kwartałach 2006 roku DIALOG S.A. uzyskał 500 959 tys. zł przychodów ze sprzedaży (wobec 501 432 tys. zł uzyskanych w 2005 roku) osiągając na sprzedaży zysk w wysokości 54 614 tys. zł (wobec 61 654 tys. zł w 2005). Wynik EBITDA w DIALOG S.A. w tym okresie wyniósł 121 496 tys. zł (EBITDA w 2005 roku skorygowana o jednorazowy odpis z tyt. utraty wartości majątku wyniosła 148 887 tys. zł). Silna konkurencja ze strony operatorów komórkowych spowodowała, że spółka obniżyła swoją rentowność usług. Uzyskana marża EBITDA w 2006 roku była na poziomie 24,7% wobec 29,7% w roku 2005.
Dzięki restrukturyzacji zadłużenia spółki w 2005 roku, oraz refinansowaniu w maju 2006 pozostałej części długu, spółka DIALOG generuje mniejsze koszty finansowe niż w poprzednich okresach. W 2006 roku wynik na działalności finansowej był ujemny i wyniósł –5 541 tys. zł (wobec –37 453 tys. zł w okresie roku ubiegłego).
W konsekwencji powyższych wydarzeń w 2006 roku DIALOG S.A. uzyskał zysk netto w kwocie 71 271 tys. zł (wobec 173 445 tys. zł straty netto w roku 2005).

Plany Dialogu na 2007 r.:

- 150 ADSL - intensyfikacja sprzedaży usług szerokopasmowych i osiągniecie poziomu 150 tysięcy użytkowników usługi DialNet na koniec 2007 roku
- WLR (Abonament w Dialogu) - projekt świadczenia pełnej palety usług głosowych – łącznie z abonamentem - klientom TP S.A.
- BSA – świadczenie usług szerokopasmowych abonentom TP S.A.
- Dialog media - wdrożenie usług multimedialnych (telewizja interaktywna, wideo na żądanie) oraz zintegrowanie tej oferty z głosem i internet w tzw. potrójną usługę.
- MVNO – projekt wdrożenia telefonii komórkowej jako operator wirtualny

Pod koniec 2006 roku w Telefonii Dialog dzwoniło 438 tys. linii dzwoniących – niewielki spadek potwierdza powszechną na rynku tendencję rezygnacji klientów indywidualnych z telefonu stacjonarnego. Spółka nadal jednak pozostaje liderem wśród operatorów alternatywnych pod względem ilości obsługiwanych linii.
Dynamicznie rośnie za to liczba użytkowników usług internetowych, głównie szerokopasmowych. Pod koniec 2006 roku było ich prawie 75 tysięcy, obecnie liczba ta zbliża się do 90 tys. Wskazuje to na realne szanse osiągnięcia zakładanego pułapu 150 tys. pod koniec 2007 roku.

Wydatki inwestycyjne pochłonęły w 2006 roku 114,2 mln zł. Telefonia Dialog posiada obecnie niewielkie zadłużenie (nie przekraczające 16 % kapitału obcego w stosunku do sumy aktywów) i bardzo wysoką zdolność kredytową wycenianą na 500 mln zł.

Opinie:

Opinie archiwalne (2):

Komentuj

Komentarze / 2

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    grzechotnique pisze: 2007-03-01 21:19
    nie wiedzialem że Dialog osiągnął aż tyle zyli za zeszły rok. W końcu nie jest aż tak dostępny jak TP co nieeeee?.??q
    0
  • Users Avatars Mini
    Nick pisze: 2007-03-01 21:27
    Moja firma zatrudnia 45 osób a zysk na koniec 2006 wypracowała na poziomie 93 mln netto. Więc czym tu się chwalić drogi Dialogu, czym :) Może powalającą jakością usług, może kompetencją i elokwencją zatrudnionych osób? Dobrze, że udało mi się zakończyć z Wami współpracę.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: