eCard będzie obsługiwał internetowe mikropłatności

Newsy
Opinie: 0
Opinie: 0

Magdalena Syczuk, dyrektor generalny spółki eCard, poinformowała, że firma uruchomi w Internecie system pozwalający ludziom i e-spółkom na korzystanie z mikropłatności (czyli płatności w zakresie nawet kilku groszy za produkt). System jest już obecnie w fazie testów. Najdalej w kwietniu system obsługujący mikropłatności wejdzie na rynek.

Aby korzystać z mikropłatności eCardu, internauta będzie musiał zarejestrować się na witrynie firmy, gdzie otrzyma hasło uprawniające go do wglądu w stan swego rachunku. Następnie na utworzone specjalnie dla niego subkonto bankowe przeleje określoną kwotę. Pieniądze (25 zł, 50 zł lub 100 zł) będzie można przesłać m.in. przelewem bankowym, wpłacić na poczcie lub przelać za pomocą karty. Od tego momentu internauta może korzystać z serwisów pobierających mikropłatności (oczywiście, serwisy te muszą również podpisać umowę z eCardem i wejść do systemu), w razie potrzeby uzupełniając swój rachunek. eCard (który zamierza zarabiać na prowizjach) liczy, że do końca roku z jego systemu mikropłatności będzie skłonnych korzystać około 100 firm oferujących usługi w Internecie.

System oparty na mikropłatnościach (nazwany 1-Click system) testuje u siebie m.in. księgarnia Amazon. W Polsce pierwszą usługą pozwalającą na eksperymenty z mikropłatnościami będą najpewniej oferta eCardu.

Według Renaty Gawkowska z PolCardu firma ta też przygotowuje podobna usługę. Przedstawicielka PolCardu przyznała jednak, że propozycja jej firmy nie będzie dotyczyła transakcji o groszowej wartości. Niebawem swoją wirtualną kartę służącą do płacenia za transakcje e-commerce zaoferuje także lider polskiego rynku portali - Onet w partnerstwie z Citibankiem.
Według opublikowanych przez serwis E-Commerce Times danych z raportu amerykańskiej firmy badawczej ActivMedia Research, w miarę ekspansji nowych technologii płatniczych znaczenie tradycyjnych kart kredytowych w transakcjach online zmaleje. O ile dziś za ich pomocą dokonuje się w USA 98,5 proc. transakcji w Internecie, to - zdaniem ActivMedia Research - już pod koniec tego roku odsetek ten spadnie do 90 proc. Z kolei raport autorstwa firmy konsultingowej Ovum szacuje, że w 2005 r. amerykański rynek tzw. alternatywnych sposobów płacenia Internecie - określonych jako "druga generacja e-płatności" - (w tym mikropłatności) osiągnie wartość 126 mld dolarów.(Gazeta Wyborcza)

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: