EDGE, UMTS, Idea Dla Każdego

Newsy
Opinie: 42

Prezes PTK Centertel, Sławomir Skrodzki, poinformował dziś, że Idea pozyskała do chwili obecnej 100 tys. użytkowników nowej taryfy prepaid Idea Dla Każdego. Taryfa cieszy się bardzo dużą i rosnącą popularnością. Większość aktywacji w tej taryfie stanowią zestawy startowe bez telefonu.

Prezes Idei, po wizycie na kongresie GSM w Cannes, po raz pierwszy nie wykluczył rozpoczęcia jeszcze w tym roku testów technologii UMTS w sieci Idea. Według Sławomira Skrodzkiego, Idea będzie miała bardzo ułatwione zadanie przy wdrażaniu UMTS-u, ponieważ będzie korzystać z doświadczeń Grupy Orange, która rozpoczęła już zaawansowane testy 3G we Francji i Wielkiej Brytanii.

Według nieoficjalnych informacji w Idei trwają już testy technologii EDGE. Testy te są prowadzone w Białymstoku. Idea testuje EDGE dostarczony przez Nokię. Żadne decyzje o zakupie EDGE przez Ideę nie zostały dotychczas podjęte.

Opinie:

Opinie archiwalne (42):

Komentuj

Komentarze / 42

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    RobacK pisze: 2004-02-25 18:58
    idea widze w tyle nie pozostaje:)zreszta kto chcialby byc uwarzany za zacofanego??
    0
  • Users Avatars Mini
    kenit pisze: 2004-02-25 19:00
    halo, a czy ta wiadomość nie była tu wczoraj o tej samej porze?? czy to ja mam jakies deja vu?
    0
  • Users Avatars Mini
    dude pisze: 2004-02-25 19:04
    no to się koledzy zreflektowali, że są mocno w tyle. Zatem podsumujmy miejsca startowe w UMTSie: 1. Era (jakieś wieki temu pierwsze testy były a tera ponoć już warszawa obskoczona nadajnikowo, 2. Plus (warszawe obskakuje), 3. Idea (planowane, też Białystok jak EDGE??)
    0
  • Users Avatars Mini
    dude pisze: 2004-02-25 19:06
    a propos I dla każdego - nic dziwnego, że się cieszy popularnością, skoro masowo stare popy do tego migrują. ciekawe ilu mają "prawdziwie" nowych abonentów. wątpię żeby jakieś masy
    0
  • Users Avatars Mini
    bysr pisze: 2004-02-25 19:10
    ciekawe czy powtórzy sukces era love 1mln abonentów w ciagu ubiegłego roku (pre-paid 1mln, post-paid 300tyś)
    0
  • Users Avatars Mini
    hf pisze: 2004-02-25 19:10
    idea jak zwykle ściemnia.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mariusz. pisze: 2004-02-25 19:39
    **kenit: był :) mój komentarz też, wię powtórzę: Wbrew temu co mówicie te 100tys jest całkiem możliwe. Ten kto tylko dzwoni i smsuje a nie chce umowy - no właśnie to oferta dla niego. Jakby nie patrzeć 1zł brutto - najtaniej. I to nie w promocji! Ja wybrałem s+ ze względu na GPRS z którego korzystam. Gdyby nie ten drobiazg zostałbym dalej w idei
    0
  • Users Avatars Mini
    Rumcajs pisze: 2004-02-25 19:40
    BIALYSTOK?! Nie moze byc :-D To jednak sie cos dzieje w moim wojewodzkim miescie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    PREZES PTK pisze: 2004-02-25 19:49
    EDGE - to jest to! Wykończymy konkurencje!
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2004-02-25 19:50
    cool wiec edge a nie gprs w popie bedzie :) przeskok technologiczny z pominieciem sredniowiecza :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Robert B era pisze: 2004-02-25 19:54
    test
    0
  • Users Avatars Mini
    Robert B era pisze: 2004-02-25 19:55
    ok
    0
  • Users Avatars Mini
    kjarzyna pisze: 2004-02-25 20:18
    Ja nie rozumiem czego się tak podniecacie wprowadzaniem UMTS, EDGE. Ile osób z komentujących tutaj będzie stac na przeprowadzenie videorozmowy trwającej około 5 minut ? Ile osób będzie faktycznie korzystało z EDGE UMTS do transmisji dużej ilości danych i do tego szybko ? Owszem jest to ciekawa nowinka techniczna ale czy ktoś chce miec telefon i co dwa dni podłączać go do ładowarki żeby faktycznie z niego korzystać ? Czy też ktoś chce mieć żeby mieć ? Niech sobie testują, wprowadzają mi do stron www czy tez ściagania @ wystarczy GPRS a czy ktoś z was ma większe potrzeby ?
    0
  • Users Avatars Mini
    Voyagerek pisze: 2004-02-25 20:22
    Jeśli ceny będą odpowiednio niskie, to UMTS i EDGE będzie popularne w Polsce, ale raczej nie będzie bo i tak wiadomo, że będzie drogo :/
    0
  • Users Avatars Mini
    Greg pisze: 2004-02-25 20:24
    A ile utraciła osób korzystających przed migracją do IdK z usługi POP ?
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2004-02-25 20:32
    minie kupa czasu zanim telfony z edgem i do umtsu beda na tyle taie zeby mozna bylo swobdnie kozystac,,,tak samo kiedsy bylo z gprs i mms,, to sie dopier powoli przyjmuje na rynku,,,ale dobrze ze prowadza testy,,,
    0
  • Users Avatars Mini
    McPiteroS pisze: 2004-02-25 20:41
    wydaje mi się, czy Idea jako ostatnia wprowadza UMTS ??? Zgadzam się z przedmówcą, nie ma co sie śpieszyć - jeszcze nie ma telefonów do tego przystosowanych. Cieszy mnie fakt, że IDC (Idea Dla Ciebie), ma taką dużą popularność. A podobno IDEA taka zła...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-25 20:43
    Czy ktoś tu mówił o użytkowaniu gprs ? ;-) No , dobrze na poważnie. Co do IdK. Dzięki mnie co najmniej 7 osób , przeszło z POP na IdK. Że większość aktywacji stanowią zestawy bez telefonu jak mówi Prezes? No cóż , może sprawdzą się jego wcześniejsze słowa , w których Idea liczyła na "obudzenie" (pisałem o tym kiedyś) rzesz telefonów , szacowanych przez Idee na 2 milony. Jak na razie plan zrealizowany w 1/20. Ale kampania reklamowa , moim zdaniem naprawdę udana, prościutka i orzemawiająca do kogo trzeba, czyli do ..... wszystkich. Bo i młody i starszy będzie chciał mało płacić rozmowa 80 groszy/min ;-) , a magiczny zwrot "jaka umowa ?!" też oddziaływuje na "opornych" i niepewnych jutra. 10 punktów za tę taryfę i za gprs (ceny) :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-25 20:55
    Co do UMTS i EDGE. A jednak ***LukaszB- miał rację , mimo oficjalnych zapewnień dawno temu w newsach na Gol-u , że Idea , nie przymierza się do EDGE. Tak to już jest w Idei , jak mówią że coś będzie to na pewno nie będzie , a jak mówią , że nie będzie , to być może będzie. Temat UMTS był już tak wałkowany , przy okazji zbliżonych tekstów dotyczących Ery i Plusa, że nie ma w zasadzie nic do dodania , może poza tym Prezesie , że jesteście zobligowani do ropoczęcia prac związanych z UMTS koncesją wydaną przez URTiP i podpisaną przez Pana Witolda Grabosia , a nie Pana widzimisię, zgadza się ? Co do EDGE , jeszcze , operatorzy muszą zainwestować w zmianę infrastruktóry sieci. Trzeba się zastanowić , bo nikt ewentualni nie chciał zostać 100 lat za murzynami i każdy z operatorów poleciał po koncesję na UMTS, z drugiej strony ....
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-25 21:07
    .. wprowadzenie EDGE , który był przyjmowany bez entuzjazmu przez operatorów , jako coś przejściowego , jest na pewno dużo tańsze, a im się za bardzo nie chce płacić bajońskich sum na UMTS. Taki to paradoks. Nie chemy za bardzo , bo i tak nie będzie za dużo chętnych szybko (ceny) , ale nie możemy odstawać od reszty. I tak się dziwię , info. w tym newsie , bo ostatnio było Plus testuje , Era już prawie ma , to spodziewałem się w tym tygodniu , że w Idei działa już od co najmniej 2 miesięcy. A tu taki zawód ;-))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Brawurka pisze: 2004-02-25 21:13
    no i fajnie
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-25 21:25
    Zapomniałem dodać , że z tym UMTS w Idei , to spodziewałem się jeszcze komunikatu "Wszędzie pole...." ;-))))
    0
  • Users Avatars Mini
    bysr pisze: 2004-02-25 21:32
    po co komu telefonia 3G jeśli w pełni nie mamy rozwiniętego 2.5G(GSM)!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    windu pisze: 2004-02-25 21:38
    A ja dzisiaj zjrzałem do "Idea Mobile" i chciałem powiedzieć,ze ładnie pan prezes wyszedł na tym zdjęciu a jaki miły tekst od Prezesa Skrodzkiego,no no :))
    0
  • Users Avatars Mini
    tomek pisze: 2004-02-25 22:25
    kiedy nokia 3200 w promocji w Plusie ?? oczywiscie z EDGE ??
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-25 23:15
    kjarzyna - no fakt - stawki na GPRS, wyłączając rzeczywiście świetną ofertę idei (tę ryczłtową, bez limitów z komputerami lub palmtopami) są dość wysokie. Jednak szybkość jaką oferuje EDGE będzie skłaniać dotychczasowych użytkowników standardowego GPRS-u do przejścia - chociażby dla szybszego wczytywania stron itp. Ściąganie dużych plików nie bardzo ma sens przy obecnych stawkach - HSCSD w Plusie jednak jest nie do pobicia - szczególnie, że praktycznie z maksymalną prędkością wszędzie można ciągnąć. Jeśli więc - jak w moim przypadku - wiem skąd chcę ciągnąć, albo co wysyłać (niestety nie da się wysyłać z aż tak szybko jak down) to nawet dość tanio wychodzi, a na pewno taniej niż pakietowo wg stawek przy braku ryczałtu - tutaj niestety mam żal do swojego operatora ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-25 23:26
    *** wlo -przejdź do Idei ;-) Ja wiem , że nie wszedłbyś do salonu Idei choćby Cię wołami ciągneli , ale poproś , o żonę na przykład , by Ci wzięła Start Optimę i katywowała Maniaka i będziesz miał tani GPRS , a do HSCSD będziesz korzystał ze swojego Plusa. ;-) Ale tak na serio , to promocja "Promcja GPRS" trwa jak pisałem do 30 czerca i wtedy wszystko może się zdarzyć , i powrót do standardowych stawek i wręcz przeciwnie, dalsze uatrakcyjnienie GPRSManiaka (np. preferencyjne stawki w soboty i niedziele) , lub może jakiś ryczłat nawet , choć to ostatnie chyba mało prawdopodobne.... Tak czy owak , nie ma co potrząsać i pobrzękiwać szabelką z napisaem UMTS , tylko trzeba obniżać ceny na to co jest aktualne dostępne dla wielu (związane z telefonami obsługującymi GPRS). Ja zakup Nokii z EDGE planuję na 2009 rok ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-25 23:38
    issa - akurat nie masz racji :-) Zaglądam tam dość często :-) Jest o 20 m od mojego zaprzyjaźnionego slonu Plusa - też mam tam (w Idei) znajomych :-) Zaskoczyłem Cię? Jeśli już miałbym kupować, to z tej promocji ryczałtowej - z palmtopem (zamieniłbym tego ipaq-a na coś z PalmOS - Tungstena T3 zapewne). To najlepsza oferta na rynku obecnie. Problem, że nie wiadomo co po okresie promocyjnym. Jednakna razie aż tak bardzo nie potzrebuję dostępu \"mobilengo\" do sieci - mam prktycznie wszędzie stały dostęp (mówię o miejscach gdzie bywam) a i gdybym miał przenośne urządzenie z Wi-Fi mam sporo miejsc gdzie mógłbym się \"podłączyć\". Sądzę, że nawet po negocjacjach z właścicielami firmy oferującej dostęp radiowy (mamy taki w mieście) miałbym dostęp w zasięgu działania tej sieci. Jednak godzina czy dwie bez dostęu to nie tragedia :-) Przeżyje zanim doczołgam sie do własnego komputera :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-25 23:39
    A właśnie kończę budować u siebie kolejny HotSpot - oczywiście dostępny dla ograniczonego grona użytkowników :-) - już siódmy!!! Jak widzisz mam duże możliwości - problem raczej jak je wykorzystywać! Bo nie mam jeszcze urządzenia z Wi-Fi!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-25 23:40
    W 2009 już nie kupisz takiej :-) Ja mam nadzieję, że w lipcu/sierpniu 6230 będzie już w ofercie PWA Plusa...
    0
  • Users Avatars Mini
    lamer pisze: 2004-02-25 23:46
    "Większość aktywacji w tej taryfie stanowią zestawy startowe bez telefonu". Bo telefony kiepaśne są w ofercie. Balasy duże za horendalne ceny
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalkoj pisze: 2004-02-25 23:52
    Brawa za umts, są trzeci ale to miejsce na podium ;) Co do nowej taryfy to jest to następca popa tylko nazwa się zmieniła i dlatego jest tylu klientów... starzy zmieniają taryfe a poza tym kupowane są nowe ale raczej same startery. Myśle że kupionych zestawów z telefonami może być góra 1/10.
    0
  • Users Avatars Mini
    data pisze: 2004-02-26 09:58
    ten new's pojawia sie i znika, a umts w idei musieli co powiedzie skoro ich konkurencja juz od jakiegos czasu mowi o umts wiec oni tez musza ale od gadania do testowania w idei jeszcze dluga droga
    0
  • Users Avatars Mini
    fynf pisze: 2004-02-26 14:56
    No proszę.100000 użytkowników w powiedzmy 2 miesiące!!To się nazywa rewelacyjna taryfa!!1zł za minutę robi swoje!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-26 17:28
    fynf - dziwisz się? Przecież operator zachęcił wszystkich do oferty super wypacionymi terminalami ;-))) Nic dziwnego, że ludzie walą oknami i kominami po telefony... ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    bysr pisze: 2004-02-26 22:20
    ciekawe czy oferta "dla każdgo" powtórzy sukces Era love (też reklamują sie dla każdego)
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-02-27 09:32
    Dostrzegam tu pewną niekonsekwencję :-/ otóż idealni chwalą się, że już niedługo będzie Trzy Gie, EDŻ i inne cuda wianki a z drugiej strony proponują taryfę bez niczego! Quo vadis ideo? Ja nie wiem... pytanie tylko: CZY TY WIESZ?
    0
  • Users Avatars Mini
    data pisze: 2004-02-27 10:00
    idea stosuje technike duzo gadaj malo rob, jak dobrze ubierzesz to w slowa to wszystko mozna sprzedac nawet g...., a idea to doskonale potrafi
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-02-27 15:36
    No może i Idea wreszcie dołączy do grona Ery i Plusa, którzy początki testów 3G maja już za sobą. :)
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-02-27 15:42
    A co do taryfy prepaid Idea Dla Każdego, to nie ma sie co dziwić, że użytkuję ja ponad 100 tys. użytkowników, już po publikacji cennika można było sądzić, że osiągnie sukces.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-02-28 12:18
    Ja tam ideii nie wierze. Jedna wielka sciema ta siec (czyt. TPSA). oferta plusa 1sek. jest duzko korzystniejsza anizeli IdK. A EDGE i UMTS to jak tak bedzie chodzic jak gprs na poczatku w ideii to ja dziekuje!
    0
  • Users Avatars Mini
    bysr pisze: 2004-02-29 15:39
    nie ździwił bym się gdyby 3G było tak okrojone jak IDK
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: