Folx o swojej kampanii - przyświecała zasada antycelebryckości

Drukuj

MVNO Folx rozpoczął swoją kampanię reklamową.

W wyniku przetargu, zadanie opracowania strategii marki i komunikacji zostało powierzone agencjom Super Super i albo/albo. Super Super odpowiada za branding i kompleksową identyfikację marki, a albo/albo za wszystkie działania komunikacyjne i PR.

Folx jest dla nas wyjątkowym projektem, ponieważ razem z agencją Super Super tworzyliśmy tę markę od samego początku. Teraz w zespole albo/albo będziemy dbać całościowo o wizerunek i rozwój marki, z czego bardzo się cieszymy - mówi Agata Twardowska, Managing Director i Co-founder albo/albo.

Punktem wyjścia do myślenia o marce i brandingu Folx było odejście od znanego dotychczas świata krzykliwych reklam i postawienie na wygodę, przejrzystość, prostotę, co znalazło swoje odzwierciedlenie w identyfikacji, m.in. w minimalistycznym logotypie, czy na stronie www i w sesji produktowej, których zadaniem była prezentacja nowego, startupowego operatora w skondensowany i jasny sposób. Z drugiej strony musieliśmy odpowiedzieć na potrzebę ludzi pokolenia cyfrowego. Stąd w brandingu duży komponent technologiczny: specjalnie do aplikacji stworzone zostało narzędzie generujące w telefonie efekt tęczy, która zmienia się wraz z kątem ułożenia telefonu, a przy tym budzi pozytywne emocje – mówi Jacek Majewski Creative Director i Co-founder Super Super.

Osią kampanii jest film w reżyserii Krzysztofa Grajpera (m.in. "Nowy Kolor" Otsochodzi feat. Taco Hemingway) który, przez połączenie tekstu i krótkich kadrów tłumaczy kluczowe benefity oferty. Uzupełnieniem spotu jest lifestyle'owa sesja zdjęciowa autorstwa Bartka Wieczorka, wykonana metodą analogową.

W doborze bohaterów przyświecała zasada "antycelebryckości", a jedyną szerzej rozpoznawalną postacią jest kontrowersyjny raper Belmondo, którego kariera w całości oparta jest na działalności internetowej i wykorzystaniu nowych mediów.

 

Zwracaliśmy uwagę, żeby stworzony przez nas spot nie był typową “reklamą dla millenialsów” udającą manifest pokoleniowy, tylko dość szczerym i wprost przedstawieniem zalet Folx konsumentom. W nowych technologiach widzą oni przede wszystkim sposób na zaoszczędzenie czasu. Lubią być ciągle w kontakcie, ciągle online, ale czasem mogą się wyłączyć, zmienić zdanie, nie są do niczego zobowiązani. Na tym polega Folx.” - mówi Wojtek Nosowski Creative Director i Co-founder albo/albo.

Projekt ze strony agencji albo/albo prowadzi Agnieszka Łapa (Account Manager), PR Managerem została Ola Kilijanek, a za kanały social media odpowiedzialny jest zespół Marceliny Góral (Head of Social Media).

Kampania emitowana jest w kanałach online, kinach oraz OOH. Za produkcję filmu oraz sesji zdjęciowej odpowiada SHOOTME. Development aplikacji mobilnej Folx zrealizował software house Polidea, a zakupem mediów zajmuje się SalesTube.

Praca nad launchem Folx była wyzwaniem merytorycznym, ale także organizacyjnym, ponieważ na każdym etapie wdrożenia niezbędne były zróżnicowane kompetencje - od stworzenia pozycjonowania i brandingu, przez strategię komunikacji, po jej finalną egzekucję. Cały proces wymagał dynamicznej koordynacji przy jednoczesnym zachowaniu spójności z DNA marki. Nadrzędnym celem było osiągnięcie wiarygodnego efektu, który wesprze rewolucję na polu user experience w usługach telekomunikacyjnych i wynikające z niej pionierskie wyzwania.” - podsumowuje Rafał Grobel, który koordynuje prace wewnątrz agencji, początkowo z ramienia Super Super, a obecnie jako niezależny konsultant marki.

Ocena: 1 głosów Aktualna ocena: 10
Drukuj

Komentarze / 25

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Paweł pisze: 2018-02-08 09:23
    Jeśli potrzebujecie kodu aktywacyjnego do nowego operatora FOLX - 72572857. Po aktywacji dostaniecie 1 miesiąc używania za darmo (nielimitowane rozmowy i smsy oraz 20 GB netu miesięcznie). Warto wypróbować! https://folx.com/ Pozdrawiam :)
    0
  • 1 %2822%29
    troip pisze: 2018-02-08 10:19
    Nie do końca jest tak, że nic nie musisz. Musisz dokonywać opłat co miesiąc. Jakby chcieli być tacy jak się reklamują to powinni wprowadzić model oferty podobny do tego co ma NJU mobile. Czyli jak nie używasz to nie płacisz, a jak używasz to płacisz tyle ile wykorzystasz, a po osiągnięciu limitu. XX PLN dalej Korzystasz za darmo do końca okresu rozliczeniowego. Wtedy ta reklama miałaby jakiś sens. A teraz odrobinę w błąd wprowadza jak większość reklam operatorów. Pod tym względem się nie wybili. Czas najlepiej ich ofertę.
    0
  • 1 %2822%29
    troip pisze: 2018-02-08 10:19
    Zweryfikuje
    0
  • Users Avatars Mini
    ania24daje.ci.kod pisze: 2018-02-08 10:54
    powyzsze kody prawdopodobnie beda juz wykorzystane przez innych ludzi. ponizej podaje kod na 6 mcy. korzystajcie. kto pierwszy ten lepszy. 59218710
    0
  • Users Avatars Mini
    Bolo pisze: 2018-02-08 11:10
    To niszowa, miejska oferta. Upadnie z czasem.
    1
  • Users Avatars Mini
    Suaresss pisze: 2018-02-08 11:14
    Gdyby mieli dodatkowo ofertę pre-paid to by było ok, a tak odstrasza wiele osób pobieranie 20 zł miesięcznie z konta.
    0
  • Users Avatars Mini
    12124adamnowak pisze: 2018-02-08 11:51
    31130600 kod na 3 miesiące :)
    -1
  • Users Avatars Mini
    panda pisze: 2018-02-08 12:28
    Polecam kod: 25160635 Nie ma w tej chwili kodów na 6 albo 3 miesiące. Nie dajcie się na to złapać.
    0
  • Users Avatars Mini
    pracownik pisze: 2018-02-08 12:39
    UWAGA - Kod pracowniczy na 3 miesiące za free - 00530880. Przed chwilą sprawdzałem, działa na 100% :) Tylko bierzcie po jednym, żeby nie wyłączyli ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Kono pisze: 2018-02-08 15:12
    Wszyscy chapią te kody jak dzieci świąteczne cukierki - żenada...
    0
  • Users Avatars Mini
    Proton pisze: 2018-02-08 15:13
    Kolejna sieć dla Januszy.
    0
  • Users Avatars Mini
    alon pisze: 2018-02-08 18:24
    Bede obserowowal, czo to sie tu wydarzy, ale poki co siedze w a2
    0
  • Users Avatars Mini
    Ełło pisze: 2018-02-08 20:07
    Teraz są kody tylko na 1 miesiąc, nie dajcie sie nabrać na inne, ze niby pracownicze. Poza tym nie ma kodów jednorazowych, każdy może być użyty wielokrotnie. Mój kod -72572857.
    0
  • Users Avatars Mini
    Wasik pisze: 2018-02-09 07:36
    Skończą się kody i skończy się moda...
    0
  • Users Avatars Mini
    Antek pisze: 2018-02-09 07:41
    To jest dobry przykład, że pomimo upływu tylu lat od upadku komuny nadal jesteśmy narodem żebraków. Wystarczy rzucić parę ziaren na podłogę (kody), a od razu rzucamy się po to jak po diamenty. Ludzie opanujcie się bo wstyd czytać te komentarze. Bijecie się jak po papier toaletowy w latach 80-tych. Podobno wszyscy tu macie super wypasione komóry i nie stać was???
    0
  • Users Avatars Mini
    Pies na kobiety pisze: 2018-02-09 07:49
    Folx pewnie zaciera ręcę bo ludziska "biero" i mówi się o tym. Ale w nieskończoność nie będzie dawał tych kodów bo "trza" w końcu zarabiać kasę i co dalej? Ktoś tu mądrze napisał, że to typowa sieć dla januszy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Awesome pisze: 2018-02-09 08:03
    To jest op dla takich co mieszkają poza miastem i dojeżdżają podmiejskim o 4 rano na warszawski mordor i są wyrobnikami dla korporacji (a w torbie kanapa typowego robola z salcesonem). Na takich fundamentach nie buduje się dobrej bazy klientów.
    0
  • Users Avatars Mini
    Piter pisze: 2018-02-09 08:09
    Napiszę krótko bo szkoda czytać komentarze podniecjących się darmowymi kodami, a potem simki pójdą w pizd... Z mvno na kartę liczy się tylo a2mobile i Vikings mobile.
    -1
  • 1 %2822%29
    troip pisze: 2018-02-09 08:37
    Piter, Virgin z pakietem Freemium jest na samym szczycie. Jest najlepszą ofertą na rynku, dla tych ludzi, którzy nie potrzebują No-limitu. I tu wcale nie chodzi o żadne cebulactwo, tylko jeżeli komuś wystarczy 150 min, 400 SMS-ów i 1,3 GB. Na miesiąc. A takich ludzi jest całkiem sporo. Nie ma sensu kupować super oferty z super wypasionymi usługami skoro i tak nie będzie z nich korzystać. To tak z biletem miesięcznym na pociąg, jest fajny tylko czy taki bilet jest potrzebny komuś kto 3/4 razy w miesiącu jedzie koleją? W pakiecie Freemium. Całkowicie za darmo dostajemy: 30 minut do wszystkich także na stacjonarne 30 SMS-ów 300 MB Za kilka zł możemy sobie dokupić pakiety dodatkowe - 3 PLN - 60 minut, kom + stac - 5 PLN - 120 minut, kom + stac - 8 PLN 200 minut, kom + stac - 3 PLN 400 SMS-ów - 2 PLN 1 GB - 10 PLN 10 GB Po wykupieniu pakietu danych otrzymamy darmowy transfer w aplikacjach społecznościowych.
    0
  • Users Avatars Mini
    Piter pisze: 2018-02-09 08:54
    Virgin i Freemium w darmowej odłonie też jest ok. Pisząc o a2mobile i Vikings myślałem bardziej o heavy userach do rozmów i sms. Folx z opcją 20GB i no limit byłby dobry ale ładnych parę lat wcześniej i na zasadzie przedpłaconej. A tak to dla mnie chwilowa moda.
    0
  • Users Avatars Mini
    Japa pisze: 2018-02-09 10:34
    Zawracanie d..py z tym Folxem. Tylko nastolatkowie mogą się tym jarać - bo jest coś nowego w aplikacji, a tata te 30zł/m-c zapłaci. Cena też wygląda średnio jak na dzisiejsze nolimity.
    0
  • Users Avatars Mini
    cacyk pisze: 2018-02-10 12:17
    @Japa no nolimity za niecałe 2 dychy się da upolować w a2 czy coś
    0
  • Users Avatars Mini
    Japa pisze: 2018-02-10 20:00
    @cacyk, tak, już prawie od roku są dostępne oferty za 20zł - a2mobile 'niewyczergalne pakiety', czy nowy plush na karte z 5-tym doładowaniem gratis.
    0
  • Users Avatars Mini
    Wiko pisze: 2018-02-12 14:10
    Fajny mają pomysł z tą aplikacją, ale nie podoba mi się bardzo to, że tylko za 29 zł z opcji można skorzystać tak naprawdę, wolałbym żeby dało się jakoś wybrać w aplikacji to co nam pasuje i płacić mniej, więc jak do tej pory Virgin Mobile za 19 zł dalej pozostaje dla mnie bezkonkurencyjne
    0
  • Users Avatars Mini
    tutti la pasta pisze: 2018-02-17 15:10
    @Wiko w a2 za tyle masz no limit na wszystko
    0