Grupa Lew w 2005 r. zwiększyła przychody o 38%

Newsy
Żródło: Grupa LEW
Opinie: 5

Grupa Lew podała wyniki finansowe za 2005r. i poinformowała o planach rozwoju w 2006 r. Przychody ze sprzedaży osiągnęły ponad 116,7 mln PLN, co stanowi ponad 38% wzrost w porównaniu z 2004r. (84,3 mln PLN). Grupa Lew zanotowała także duży wzrost wskaźnika EBITDA (zysk operacyjny+amortyzacja) od minus 0,05 mln zł w 2004 do 0,6 mln zł za 2005 rok. Sprzedaż doładowań w postaci tradycyjnych „zdrapek” wyniosła 82,6 mln PLN, natomiast sprzedaż doładowań elektronicznych - 32,5 mln PLN przy imponującej dynamice wzrostu w stosunku do 2004r.: 316,67%.



Prezes Grupy Lew, Andrzej Basiak pozytywnie ocenił rok 2005 – „Jesteśmy zadowoleni z wyników finansowych i handlowych, jakie osiągnęliśmy w minionym roku. Rok 2005 oceniam bardzo dobrze, tym bardziej, że koncentracja na wynikach sprzedaży nie przesłoniła nam istotnych działań strategicznych. Podpisaliśmy bardzo ważne umowy z partnerami sieciowymi, m.in. z RTV-Euro-AGD i LOTOS-em, a także kontynuujemy pracę nad wdrożeniem nowych systemów i produktów np. doładowań przez Internet.”

W roku 2006 Grupa LEW planuje wzrost przychodów do poziomu 250 mln PLN. Firma nadal będzie rozwijać swoją sieć sprzedaży, głównie poprzez umowy z partnerami sieciowymi, będzie także wdrażała nowe usługi dostępne przez terminale – takie, jak np. przyjmowanie płatności za rachunki oraz realizowanie usług parabankowych. „W roku 2006 nadal będziemy nawiązywać współpracę z partnerami sieciowymi, przy czym nasze starania będą skupiały się na zmianie modelu dystrybucji – aktywnie promujemy nasz system elektroniczny Halo Power i do końca 2006r. planujemy oferować doładowania elektroniczne w ponad 6 tys. punktów sprzedaży” – dodaje Andrzej Basiak.



Według prognoz operatorów telefonii komórkowej na koniec 2006r. w Polsce będzie aktywnych około 33-35 mln kart SIM, z czego 55% będą stanowiły karty działające w systemie przedpłaconym. Wzrost sprzedaży produktów pre-paid do telefonów komórkowych w 2006r., generowany przez dystrybutorów niezależnych, jest prognozowany na 25%.

Grupa LEW jest największym krajowym specjalistycznym dystrybutorem kart pre paid oraz elektronicznych kodów pre-paid do uzupełniania telefonów komórkowych.

Głównymi odbiorcami produktów pre-paid sprzedawanych przez Grupę LEW są ogólnopolskie lub lokalne sieci sprzedaży detalicznej oraz hurtownie FMCG, zaopatrujące w produkty pre-paid odbiorców detalicznych. Do najważniejszych sieci handlowych prowadzących sprzedaż produktów pre-paid we współpracy ze Spółką należą m.in: Ahold Polska (markety Hypernova i Albert), Piotr i Paweł (sieć supermarketów), Intermarche (sieć supermarketów), RTV-Euro-AGD i Mix Electronics (sieci specjalistycznych marketów ze sprzętem RTV i AGD), stoiska Heyah w galeriach handlowych i wiele innych. Łącznie Grupa LEW dystrybuuje elektronicznie kody doładowujące do prawie 2 tys. punktów sprzedaży, zaś tradycyjne zdrapki poprzez sieci partnerskie do prawie 10 tys. punktów sprzedaży.

Opinie:

Opinie archiwalne (5):

Komentuj

Komentarze / 5

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: